Rower: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Arti102. Autor wycofanej wersji to 83.23.68.53.)
Linia 4: Linia 4:
[[Grafika:Bikekwadrat.jpg|thumb|right|200px|Rower-Wersja beta]]
[[Grafika:Bikekwadrat.jpg|thumb|right|200px|Rower-Wersja beta]]


'''Rower''' to według nauczycielek "pojazd techniczny napędzany siłą mięśni nóg" a to także nowoczesny środek transportu pomagający schudnąć, odstresowujący, wzmagający pozytywne emocje, tworzący pozytywną energię i pozytywny nastrój. Rower jest następcą przestarzałego [[Koń|konia]]. Pierwszy projekt roweru wyszedł z głowy [[Leonardo da Vinci|Leonarda da Vinci]] już w XVI w. Niestety jego konstrukcja nigdy nie znalazła zastosowania, gdyż wynalazca uznał ją za nieudaną. Wynikło to zapewne z tego, że Leonardo z powodu charakterystycznego dla siebie roztargnienia, testował prototyp w pełnym zanurzeniu. W czasie tych żałosnych prób wypowiedział sam do siebie słynne: "O Leonardo, czemu się tak trudzisz?". Dopiero leżąc na łożu śmierci uświadomił sobie, że projekt [[łódź podwodna|łodzi podwodnej]] znajdował się w jego szkicowniku kilka kartek dalej. Kolejny projekt roweru został stworzony dopiero w XIX w. przez Karla Freiherr Drais von Sauerbronn, który dla większej komplikacji został nazwany drezyną, choć niezbyt nadawał się do jazdy po torach. Potem następowały liczne udziwnienia zwane usprawnieniami, oferujące użytkownikowi przeróżne niespodzianki w czasie jazdy, od wkręcenia nogi w szprychy do upadku z dużej wysokości (patrz. [[bicykl]]). Do najciekawszych projektów należy stworzona przez [[John Boyd-Dunlop|Johna Boyd-Dunlopa]] hybryda roweru z wężem ogrodowym, stosowana z wielkim powodzeniem do dzisiaj. Pozwala ona skutecznie chronić grządki w ogródku i zapobiega w znacznym stopniu uszkodzeniom męskich narządów rozrodczych. W obecnych czasach rower cieszy się popularnością na całym świecie, zwłaszcza w krajach, w których przyrost naturalny znacznie przewyższa możliwości produkcyjne przemysłu motoryzacyjnego.
'''Rower''' to nowoczesny środek transportu pomagający schudnąć, odstresowujący, wzmagający pozytywne emocje, tworzący pozytywną energię i pozytywny nastrój. Rower jest następcą przestarzałego [[Koń|konia]]. Pierwszy projekt roweru wyszedł z głowy [[Leonardo da Vinci|Leonarda da Vinci]] już w XVI w. Niestety jego konstrukcja nigdy nie znalazła zastosowania, gdyż wynalazca uznał ją za nieudaną. Wynikło to zapewne z tego, że Leonardo z powodu charakterystycznego dla siebie roztargnienia, testował prototyp w pełnym zanurzeniu. W czasie tych żałosnych prób wypowiedział sam do siebie słynne: "O Leonardo, czemu się tak trudzisz?". Dopiero leżąc na łożu śmierci uświadomił sobie, że projekt [[łódź podwodna|łodzi podwodnej]] znajdował się w jego szkicowniku kilka kartek dalej. Kolejny projekt roweru został stworzony dopiero w XIX w. przez Karla Freiherr Drais von Sauerbronn, który dla większej komplikacji został nazwany drezyną, choć niezbyt nadawał się do jazdy po torach. Potem następowały liczne udziwnienia zwane usprawnieniami, oferujące użytkownikowi przeróżne niespodzianki w czasie jazdy, od wkręcenia nogi w szprychy do upadku z dużej wysokości (patrz. [[bicykl]]). Do najciekawszych projektów należy stworzona przez [[John Boyd-Dunlop|Johna Boyd-Dunlopa]] hybryda roweru z wężem ogrodowym, stosowana z wielkim powodzeniem do dzisiaj. Pozwala ona skutecznie chronić grządki w ogródku i zapobiega w znacznym stopniu uszkodzeniom męskich narządów rozrodczych. W obecnych czasach rower cieszy się popularnością na całym świecie, zwłaszcza w krajach, w których przyrost naturalny znacznie przewyższa możliwości produkcyjne przemysłu motoryzacyjnego.


== Zagadnienia techniczne ==
== Zagadnienia techniczne ==

Wersja z 15:31, 26 mar 2009

Plik:Drewnorower.jpg
Drewniana odmiana rowera
Plik:Funny bike.jpg
Szczęśliwy człowiek na rowerze nowej generacji
Sposób działania roweru
Rower-Wersja beta

Rower to nowoczesny środek transportu pomagający schudnąć, odstresowujący, wzmagający pozytywne emocje, tworzący pozytywną energię i pozytywny nastrój. Rower jest następcą przestarzałego konia. Pierwszy projekt roweru wyszedł z głowy Leonarda da Vinci już w XVI w. Niestety jego konstrukcja nigdy nie znalazła zastosowania, gdyż wynalazca uznał ją za nieudaną. Wynikło to zapewne z tego, że Leonardo z powodu charakterystycznego dla siebie roztargnienia, testował prototyp w pełnym zanurzeniu. W czasie tych żałosnych prób wypowiedział sam do siebie słynne: "O Leonardo, czemu się tak trudzisz?". Dopiero leżąc na łożu śmierci uświadomił sobie, że projekt łodzi podwodnej znajdował się w jego szkicowniku kilka kartek dalej. Kolejny projekt roweru został stworzony dopiero w XIX w. przez Karla Freiherr Drais von Sauerbronn, który dla większej komplikacji został nazwany drezyną, choć niezbyt nadawał się do jazdy po torach. Potem następowały liczne udziwnienia zwane usprawnieniami, oferujące użytkownikowi przeróżne niespodzianki w czasie jazdy, od wkręcenia nogi w szprychy do upadku z dużej wysokości (patrz. bicykl). Do najciekawszych projektów należy stworzona przez Johna Boyd-Dunlopa hybryda roweru z wężem ogrodowym, stosowana z wielkim powodzeniem do dzisiaj. Pozwala ona skutecznie chronić grządki w ogródku i zapobiega w znacznym stopniu uszkodzeniom męskich narządów rozrodczych. W obecnych czasach rower cieszy się popularnością na całym świecie, zwłaszcza w krajach, w których przyrost naturalny znacznie przewyższa możliwości produkcyjne przemysłu motoryzacyjnego.

Zagadnienia techniczne

Ważne jest, aby podczas eksploatacji roweru upewnić się, że kierownica skręca we właściwym kierunku, mamy wystarczająco powietrza w hamulcach i prądu w oponach. Jeśli prądu jest za mało, należy wlać kilka litrów przez wentyl, najlepiej z butelki. Należy także smarować wodą sznurek łączący pedały z kasetą z tyłu. Regularnie należy też sprawdzać ramę roweru na obecność korników. Tak, nawet w najtwardszy dąb wda się to dziadostwo. Nie należy też zapominać o uszczelnianiu otworów w ramie (np. na końcach kierownicy) bo grozi to utratą prądu z opon. Na wyposażeniu roweru musi znajdować się uziemienie! Wysokie napięcia oponowe są niebezpieczne. Warto wozić ze sobą taśmę klejącą i butelkę prądu, na wypadek przebicia opony i wylania napięcia na asfalt. Ostatnimi czasy policja interesuje się lampami. Dynama to przeżytek, należy kupić lampę karbidową. Dobrym pomysłem jest zamontowanie alternatora, który zapewnia stałe napięcie w ogumieniu. Dla pań dostępne jest także specjalne siodełko, w kształcie penisa. Czarne rowery są szybsze.