Pluton (pierwiastek): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
'''Pluton''' – ('''Pu''', łac. ''plutoniumiumiumiumiumium'') pierwiastek chemiczny. Nazwa pochodzi od imienia psa Pluto oraz platformy telewizji cyfrowej n. Należy do grupy metali niestabilnych emocjonalnie ponieważ lubi się rozpadać.
=DotA=
==Występowanie==
'''DotA''' – ([[język angielski|ang]]. Defence of the Ancients) najpopularniejsza mapa do warcrafta III stworzona przez [[masoneria|masonów]] w celu pozbawienia życia społecznego stu tysięcy graczy na całym świecie.
Po wybuchu elektrowni atomowej w Czarnobylu można go zbierać łopatami z terenów wschodniej i środkowej Europy oraz części Azji. Pośrednio otrzymywany jest przez destylację uranu i filtrowanie destylatu przez chlebek. Obecnie największą koncentrację tego pierwiastka można zaobserwować na terenach USA, Rosji oraz Chin.


=== Rozgrywka ===
==Właściwości==
*'''Właściwości chemiczne''' – chętnie wchodzi w związki z rakietami balistycznymi o zasięgu krótkim, średnim i międzykontynentalnym. Łatwo wiąże się z reaktorami jądrowymi statków, elektrowni oraz łodzi podwodnych.
Celem gry jest wygranie wyborów i zniszczenie siedziby wrogiego sztabu wyborczego mieszczącego się w tak zwanym "thronie".
*'''Właściwości fizyczne''' –
Do wyboru mamy dwie strony konfliktu:
*'''The Scourage''' – konserwatywna partia umarłych propagująca politykę pro śmiertelną
*'''The Sentinel''' – obóz zielonych reprezentujący interesy zwierząt futerkowych
Każda partia posiada unikalnych bohaterów którzy pod kontrolą graczy biorą udział w walce po jednej ze stron. Dzięki pokaźnemu arsenałowi [[broń|broni]]: siecznej, obuchowej, palnej oraz magi herosi starają się wymordować elektorat opozycji. Za każdego dobitego wyborcę przeciwnika, bohater nieoficjalnie otrzymuje [[złoto|złoto]]. Dzięki niemu może nabyć artefakty, które przy spotkaniu z bohaterami opozycji pozwolą mu wygrać starcie.

===Bohaterowie===
Rekrutowani są przed rozgrywką z młodzieżówek partii przesiadujących w tawernach.
====Tawerna wschodzącego słońca (The Sentinel)====

*'''Malutki''' – kamienny golem, mityczny stwór wykopany przez Freda Flintstona w kamieniołomie. Żywi się głównie gruzem z zawalonych budynków. Jego ulubioną zabawą jest rzucanie przeciwnikiem i powodowanie lawin skalnych.
*'''Raigor Kamiennekopyto''' – wstrząsacz ziemi, [[byk|byk]] rozpłodowy z [[teksas|teksasu]]. Dosypywanie sterydów do paszy przez farmera spowodowało, że Raigor nabył umiejętność wywoływania trzęsień ziemi. Od tamtej pory wędruje z pokolorowanym pniem na ramieniu niszcząc skupiska ludności cywilnej na całym świecie.
*'''Purysta Grzmotogniew''' – omnirycerz, niedoszły kleryk z Torunia, wyrzucony z uczelni za stosowanie potężniejszej magii niż ojciec dyrektor. Niedoceniany wojownik, zwykle podczas rozgrywki pracuje jako lekarz pierwszego kontaktu.
*'''Sven''' – rycerz łobuz, były skoczek narciarski. Po zakończeniu kariery postanowił potrenować na siłowni w celu poprawienia sylwetki. Niestety jego wyniki były tak wspaniałe, że musiał uciekać ze swojego kraju przed zawistnymi kulturystami. Obecnie jest zabijaką na usługach sentinela.

====Tawerna światła (The Sentinel)====

*'''Lina Odwrotna''' – zabójca, młodziutka adeptka sztuki władania ogniem. W wolnych chwilach gra na planie anime [[slayers|The Slayers]]. Poszukiwana międzynarodowym listem gończym za spowodowanie pożaru stulecia pod Kuźnią Raciborską.
*'''Alleria''' – wiatropęd, elfia łuczniczka. Jej prędkość jest prawie tak epicka jak jej biust. W biegu na sto metrów nie ma sobie równych. W amerykańskich kręgach filmowych okrzyknięta została następczynią Pameli Anderson. Niestety poświęciła swoją obiecująca karierę na rzecz uciśnionych leśnych zwierząt.
*'''Aiushtha''' – czarodziejka, kobieta pół bóg - pół sarna. Wstydliwy epizod z życia boga Cenariona. Mimo charakterystycznego podobieństwa do matki Aiushtha jest ulubienicą swojego ojca. Dobrze włada włócznią siejąc strach wśród myśliwych i grzybiarzy.
*'''Furion''' – wyrocznik, lider nocnych elfów. Jego twarz jest tak niebieska jak [[denaturat|denaturat]] którego nadużywa. Dzięki mocnej wątrobie szybko regeneruje manę potrzebną do rzucania potężnych zaklęć i przyzywania sił natury.

====Tawerna mroku (The Scourage)====

*'''Pudż''' – rzeźnik, stwór o bogatej osobowości. Już jako dziecko Pudż sprawiał problemy wychowawcze w szkole. Jego ulubionym zajęciem było wyrywanie rączek i nóżek rówieśnikom. Niestety szkoła starała się bagatelizować jego wybryki i przepuszczała delikwenta do następnych klas. Obecnie dorosły Pudż zajmuje się wyrywaniem rączek i nóżek przeciwnikom frakcji The Scourage.
*'''Slardar''' – strażnik Slitherinu, początkowo zwierzątko domowe [[Harry Potter|Harrego Pottera]]. Po jednym z seansów spirytusowych na lekcji magii został przemieniony w ludzio-rybo-węża. Dzięki ogromnej sile i dużej koncentracji ryby udało mu się uciec z Hogwartu. Obecnie pracuje w reklamówkach Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi propagujących jedzenie ryb.
*'''Leoryk''' – król szkieletów. Według życiorysu zamieszczonego w Fakcie, został wyrzucony z piekła przez diabła. Pogłoski głoszą, że Leoryk naraził się pisaniem sprośnych żartów i historyjek o żonie [[Lucyfer|Lucyfera]].
*'''Naix''' – złodziej życia, brakujące ogniwo w łańcuchu ewolucyjnym: wiewiórki, niedźwiedzia i wampira. Łączy w sobie najlepsze cechy wszystkich trzech ras: zwinność wampira, krwiożerczość wiewiórki i mordę niedźwiedzia. Żeruje głównie w nocy na czekoladowych polach chocapic.

====Tawerna wieczoru (The Scourage)====

*'''Lesale''' – venomancer, zwany pieszczotliwie winomancerem. Zajmuje się nieustanną degustacja napojów wyskokowych na bazie siarki. Dzięki dużemu stężenia tego pierwiastka w treści żołądkowej, Lesale może rzygać kwasem siarkowym.
*'''Strygwyr''' – poszukiwacz krwii, jego rzekomy wampiryzm to tylko przykrywka. W rzeczywistości zajmuje się zbieraniem trufli w lesie. Oficjalnie udaje potężnego orkowego szamana. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że w pewnych kręgach nazywany był Prosiaczkiem i przybył ze Stumilowego Lasu.
*'''Anubarak''' – zabójca, przerośnięty żuczek gnojarz dorównujący masą czterem koniom. Ptaszki ćwierkają, że narodził się na granicy Iranu z Afganistanem. Ewoluował w wyniku skażenia nawozu wielbłądów, którymi przemycany był pluton do Iranu. Radioaktywne jedzenie nie tylko poprawiło jego siła, ale również inteligencję i mądrość co jest rzadkością u żuków gnojarzy.
*'''Ostrzeterroru''' – trzymacz dusz, heros z pierwszą klasą niepełnosprawności ze względu na brak wzroku. Zamiast charakterystycznej białej laski używa dwóch ogromnych mieczy. Wyznaje zasadę: Jeżeli nie możesz czegoś ominąć rozwal to, jeżeli możesz coś ominąć i tak to rozwal.

====Tawerna półcienia (Neutralna)====

*'''Squee, Spleen i Beczka''' – goblińscy technicy, zwykle zajmują się obwoźnym handlem petard i sztucznych ogni. Autorzy goblińskiego programu atomowego. Po detonacji Car Petardy na poligonie w rosyjskiej Nowej Ziemi wycofali się z dalszych prób. Siła wybuchu zmiotła poligon a fala uderzeniowa trzykrotnie okrążyła ziemię.
*'''Boush''' – gobliński majsterkowicz, obecnie druga po USA potęga militarna na świecie. W swoim plecaku nosi arsenał którego nie powstydził by się Schwarzenegger. Posiada rakiety samonaprowadzające, karabin laserowy, armię nanorobotów oraz kij umaczany kupą którego siła rażenia szacowana jest na 150 megaton.
*'''Voljin''' – wiedźmiński lekarz, specjalista w dziedzinie chirurgi i farmacji. Jego największym osiągnięciem było zbudowanie trollowego sztucznego serca z patyków, rybich pęcherzy i drutu. Niestety nie udało mu się jeszcze nikogo wyleczyć.
*'''Aggron Łamaczkamieni''' – ogrowy mag, posiada dwie głowy a w każdej po pół mózgu. Jego magia sprowadza się do rzucania płonących flaszek z oliwą. Mimo, że uważa się za maga, walczy zawsze w pierwszej linii przy użyciu drewnianej maczugi.

===Artefakty===

Za zdobyte złoto gracz może kupić herosom przedmioty ułatwiające przeżycie we wrogim świecie. Oczywiście nie będzie to ciepła kurtka, zapałki, bandaż czy też nóż myśliwski. Do wyboru mamy następujące kategorie artefaktów:
*'''Artykuły ofensywne''' – głównie: miecze, topory i młoty. Wszystkie nasączone potężną magią, odlane ze stopu: plutonu, osmu, tytanu, drewna i plasteliny. Najczęściej stosowane są przez bohaterów opierających styl walki na zręczności. Dzięki niej mogą zaskoczyć przeciwnika umiejętnością posługiwania się piętnastoma broniami na raz.
*'''Artykuły obronne''' – tarcze, zbroje, hełmy, itp. Ulubione przez graczy preferujących masochistyczny styl walki oraz herosów o dużej bazowej sile. Ubranie zbroi, kolczugi, pasa cnoty, oraz dwóch tarcz sprawia, że bohater staje się odporny na obrażenia fizyczne jak i magiczne. Obrony tej nie jest w stanie przebić nawet rosyjski pocisk z rdzeniem ze zubożonego uranu.
*'''Artykuły pomocnicze''' – pierścienie, mikstury, amulety i talizmany. Zazwyczaj wykorzystywane są jako komponenty do tworzenia potężniejszych artefaktów. Np: amulet uników + łuk + kij dają dwa sztylety. Warto również wspomnieć o kurze kurierce, która może przenosić nasze rzeczy a przy tym ma ładowność dorównującą 12 tonowej ciężarówce. Po dokupieniu dłuższych skrzydeł możemy zamienić kurę w latającego indyka.

===Boss===

Na mapie oprócz grup niezdecydowanych wyborców koczujących w lesie, znajduje się jeszcze boss '''Roshan'''. Pewnie nikt nie zwracał by na niego uwagi gdyby nie egida nieśmiertelności, której jest właścicielem. Ironicznie jest odporny na magie i nie może jej używać. Oczywiście nie przeszkadza to magom którzy z łatwością potrafią zamienić go w kurę bądź podrzucić za pomocą małego tornada.

Wersja z 02:59, 27 cze 2009

Pluton – (Pu, łac. plutoniumiumiumiumiumium) pierwiastek chemiczny. Nazwa pochodzi od imienia psa Pluto oraz platformy telewizji cyfrowej n. Należy do grupy metali niestabilnych emocjonalnie ponieważ lubi się rozpadać.

Występowanie

Po wybuchu elektrowni atomowej w Czarnobylu można go zbierać łopatami z terenów wschodniej i środkowej Europy oraz części Azji. Pośrednio otrzymywany jest przez destylację uranu i filtrowanie destylatu przez chlebek. Obecnie największą koncentrację tego pierwiastka można zaobserwować na terenach USA, Rosji oraz Chin.

Właściwości

  • Właściwości chemiczne – chętnie wchodzi w związki z rakietami balistycznymi o zasięgu krótkim, średnim i międzykontynentalnym. Łatwo wiąże się z reaktorami jądrowymi statków, elektrowni oraz łodzi podwodnych.
  • Właściwości fizyczne