Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
(hę?) |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
== Trasa == |
== Trasa == |
||
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|mazowiecką wieś]] oraz [[Rembertów]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. Pociągi sprytnie omijają [[Dworzec Centralny (Warszawa)]], czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp. |
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|mazowiecką wieś]] oraz [[Rembertów]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. Pociągi sprytnie omijają [[Dworzec Centralny (Warszawa)]], czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp. |
||
== Ciekawostki == |
|||
*W godzinach szczytu, czyli rano i wieczorem, na tory wypuszczane są jednoskładowe pociągi. Skutkuje to dość dokuczliwym dyskomfortem wśród pasażerów, a mówiąc prościej wagon jest napchany tak, że wsiąść nie można. |
|||
*Szybka Kolej Miejska doczekała się wielu rozwinięc swojego skrótu, np.: |
|||
- Schabowy Kotlet Mamusi |
|||
- Sadystyczny Koszmar Milicji |
|||
<br clear="all"> |
<br clear="all"> |
Wersja z 19:41, 13 wrz 2009
SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.
Tabor
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.
- 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
- PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
- SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa.
- Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57.
Trasa
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest Pruszków, przez mazowiecką wieś oraz Rembertów na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny (Warszawa), czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp.
Ciekawostki
- W godzinach szczytu, czyli rano i wieczorem, na tory wypuszczane są jednoskładowe pociągi. Skutkuje to dość dokuczliwym dyskomfortem wśród pasażerów, a mówiąc prościej wagon jest napchany tak, że wsiąść nie można.
- Szybka Kolej Miejska doczekała się wielu rozwinięc swojego skrótu, np.:
- Schabowy Kotlet Mamusi - Sadystyczny Koszmar Milicji