Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami
(Nowe foto) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]] |
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]] |
||
[[Grafika:Porsche_356_C_GT_silver_vl_EMS.jpg|thumb|300px|[[Porsche|Garbus]] po tuningu]] |
|||
'''Garbus''' – [[samochód]] powstały na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Miał być wykonany przez [[Ferdynand kiepski|Ferdynanda Kiepskiego]], wówczas współpracujący z [[Mercedes|Mercedesem]]. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Kiepski wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu nieznana firma [[Volkswagen|VW]]. |
'''Garbus''' – [[samochód]] powstały na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Miał być wykonany przez [[Ferdynand kiepski|Ferdynanda Kiepskiego]], wówczas współpracujący z [[Mercedes|Mercedesem]]. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Kiepski wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu nieznana firma [[Volkswagen|VW]]. |
||
Wersja z 08:29, 21 paź 2009
Garbus – samochód powstały na zlecenie Hitlera w 1930 roku. Miał być wykonany przez Ferdynanda Kiepskiego, wówczas współpracujący z Mercedesem. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w 1934 roku Ferdynand Kiepski wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w 1936 roku, a wszedł do seryjnej produkcji w 1938 roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu nieznana firma VW.
Ile kosztuje i gdzie można go kupić ?
Garbusy to bardzo tanie samochody. Aż tak tanie, że zwykły zbieracz puszek lub złomiarz mógł sobie pozwolić na Garbusa. Garbusa szło kupić w różnych ciekawych punktach. Był to targ, skup złomu. Nawet dało się go kupić na wysypisku śmieci, jeżeli leżał gdzieś na wierzchu a nie pod stertą śmieci. Wyróżnia go również to, że zwykła wiejska maszyna do cięcia siana chodzi lepiej niż silnik Garbusa.
Dane techniczne
- Silnik – wodny 10 l v2, zasilanie gazem
- Moc maksymalna – 100 iKoni i 2 źrebiaki (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
- Moment obrotowy – 0,01 Mn
- Światła xenonowe (tylko w tedy gdy sie pomaluje szybke farbami plakatowymi na niebiesko)
- Wspomaganie kierownicy (gdy se nogą pomożesz)
- Przyspieszenie 0 - 100 km/h – 15 lat
- Prędkość max. 65 km/h (ale przy 45 km/h już zaczyna lecieć dym z silnika).
- droga hamowania z 100 km/h – 80 m
- Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
- Średnie spalanie – 100litrów na 100km i wiadro
- W standardzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, silnik, 2 tony blach i komplet zdartych opon zimowych
- Dodatkowo za dopłatą dodatkowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemności 5 l
- Napęd na koło zapasowe na gnojowice