Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 9: | Linia 9: | ||
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami: |
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami: |
||
<br>-W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie. |
<br>-W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie. |
||
<br> |
|||
<br>-Ze względów <s>nieumiejętności maszynistów</s> bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h. |
<br>-Ze względów <s>nieumiejętności maszynistów</s> bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h. |
||
<br> |
|||
<br>-Mając na uwadze komfort podróży [[Władze|Józef Stalin]] postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety. |
<br>-Mając na uwadze komfort podróży [[Władze|Józef Stalin]] postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety. |
||
<br>-SKM mająca na celu ułatwienie życia pasażerom, w przeciwieństwie do KM uruchomiła tylko jedną linię-S2. |
|||
== Tabor == |
== Tabor == |
||
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów. |
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów. |
Wersja z 14:20, 4 gru 2009
SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.
SKM vs Koleje Mazowieckie
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
-W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
-Ze względów nieumiejętności maszynistów bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h.
-Mając na uwadze komfort podróży Józef Stalin postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
-SKM mająca na celu ułatwienie życia pasażerom, w przeciwieństwie do KM uruchomiła tylko jedną linię-S2.
Tabor
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.
- 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
- PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
- SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa.
- Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57.
Trasa
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest Pruszków, przez mazowiecką wieś oraz Rembertów na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny (Warszawa), czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp.