Statek: Różnice pomiędzy wersjami
M (coś mi nie pasowało właśnie ;)) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Statki dzielą się na zatapialne i niezatapialne. |
Statki dzielą się na zatapialne i niezatapialne. |
||
== Statki zatapialne == |
|||
Są to statki, które unoszą się na wodzie, ale są w tak złym stanie, że w każdej chwili mogą zatonąć. Przykłady: 95% polskiej floty wojennej, drewno. |
|||
== Statki niezatapialne == |
|||
Statki niezatapialne, zgodnie z nazwą, są nie do zatopienia. Statki niezatapialne dzielą się na trzy podtypy: |
|||
1. Statki, które już zatonęły i leżą na dnie oceanu czy innej [[kał|kałuży]]. Przykład: Atlantyda. |
|||
2. Okręty podwodne, które same się zatapiają, więc nie można ich zatopić. Przykład: [[Titanic]]. |
|||
3. Statki, które osiadły na mieliźnie lub zostały wyrzucone przez fale wgłąb lądu, więc nie mają jak zatonąć. Przykład: rosyjskie Sojuzy z lat 80. |
|||
==Znane statki== |
==Znane statki== |
Wersja z 16:42, 19 gru 2009
Ten artykuł dotyczy 'statku pływającego'. Zobacz też statek kosmiczny. |
Statek – kupa drewna lub metalu, przybita gwoździami i potrafiącą pływać unoszącą się na wodzie. Działa podobnie do naszego ukochanego samochodu, który nie odpala poniżej -10 stopni Celsjusza, ale nie marznie, chyba że jest na biegunie, ale tam wszystko marznie...
Statki dzielą się na zatapialne i niezatapialne.
Statki zatapialne
Są to statki, które unoszą się na wodzie, ale są w tak złym stanie, że w każdej chwili mogą zatonąć. Przykłady: 95% polskiej floty wojennej, drewno.
Statki niezatapialne
Statki niezatapialne, zgodnie z nazwą, są nie do zatopienia. Statki niezatapialne dzielą się na trzy podtypy: 1. Statki, które już zatonęły i leżą na dnie oceanu czy innej kałuży. Przykład: Atlantyda. 2. Okręty podwodne, które same się zatapiają, więc nie można ich zatopić. Przykład: Titanic. 3. Statki, które osiadły na mieliźnie lub zostały wyrzucone przez fale wgłąb lądu, więc nie mają jak zatonąć. Przykład: rosyjskie Sojuzy z lat 80.
Znane statki
- Titanic – największy statek luksusowy, który osiadł na dnie oceanu, zaraz po uderzeniu w górę lodową (dopłynął do bieguna północnego). Znany z horroru Jamesa Camerona
- Heweliusz – polska podróbka Titanica, potwierdza regułę, że statek musi utonąć, żeby był znany.