Tanie linie lotnicze: Różnice pomiędzy wersjami
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Lotnictwo using HotCat) |
|||
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Tanie linie lotnicze''' – linie lotnicze, tylko |
'''Tanie linie lotnicze''' – linie lotnicze, tylko tańsze niż te tradycyjne i uboższe w wyposażeniu. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
Dawno, dawno temu w [[ |
Dawno, dawno temu w [[Stany Zjednoczone Ameryki|kraju dolara i fast fooda]], w pewien wtorek [[Herb Kelleher]] miał humorek i znalazł sposób na zarobienie ładnej sumki. Postanowił stworzyć [[Southwest Airlines]], pierwsze na świecie linie lotnicze bez żadnych bajerów. Założenie było proste: wypchać [[samolot|samoloty]] pasażerami po brzegi i… jazda! Jak wiadomo, Amerykanie muszą być zawsze najlepsi, więc nie pozwolili sobie, aby to Rosjanie pierwsi latali tanimi liniami lotniczymi. |
||
Nic zatem dziwnego, że w [[1971]] |
Nic zatem dziwnego, że w [[1971]] w [[Dallas]] wystartował pierwszy samolot linii Southwest. Na początek były to 3 samoloty, dzisiaj stan floty jest szacowany na 723 samolotów, a linia zarabia miliardy. Fajnie, nie? |
||
Sukcesu Kellehera pozazdrościła irlandzka rodzina Ryan'ów. Zrobili zrzutkę na samolot, założyli linię lotniczą pod nazwą (no, zgadnijcie!) [[Ryanair]] i otworzyli połączenie [[Waterford]]-[[Londyn]]-[[Londyn Gatwick|Gatwick]]. Tak się rozlatali, że dzisiaj firma przewozi rocznie ponad |
Sukcesu Kellehera pozazdrościła irlandzka rodzina Ryan'ów. Zrobili zrzutkę na samolot, założyli linię lotniczą pod nazwą (no, zgadnijcie!) [[Ryanair]] i otworzyli połączenie [[Waterford]]-[[Londyn]]-[[Londyn Gatwick|Gatwick]]. Tak się rozlatali, że dzisiaj firma przewozi rocznie ponad 80 mln pasażerów i ma chyba tyle samo spraw sądowych o uszkodzenie ciała, zagubienie [[bagaż]]u czy zniesławienie polityków co linia wcześniej wymieniona. |
||
== Charakterystyka == |
== Charakterystyka == |
||
Dlaczego tanie linie są tanie? Otóż dlatego: |
Dlaczego tanie linie są tanie? Otóż dlatego: |
||
* Drukowanie [[bilet|biletu]] jest drogie, więc wymyślono, że klienci powinni sobie kupić bilet w [[internet|internecie]] i sami go wydrukować. Za każdym kliknięciem DALEJ (czasami WSTECZ również) do naszego promocyjnego biletu za 1zł dochodzą kolejne wydatki, co skutkuje tym, że płacimy [[500 zł]], albo i więcej. |
* Drukowanie [[bilet|biletu]] jest drogie, więc wymyślono, że klienci powinni sobie kupić bilet w [[internet|internecie]] i sami go wydrukować. Za każdym kliknięciem DALEJ (czasami WSTECZ również) do naszego promocyjnego biletu za 1zł dochodzą kolejne wydatki, co skutkuje tym, że płacimy [[500 złotych|500 zł]], albo i więcej. |
||
* Tanie linie lotnicze korzystają z tanich lotnisk. Niestety większość głuptasków nie wie, że np. takie lotnisko [[Frankfurt-Hahn]] jest tak naprawdę oddalone 125 km od [[Frankfurt nad Menem|Frankfurtu]]. |
* Tanie linie lotnicze korzystają z tanich lotnisk. Niestety większość głuptasków nie wie, że np. takie lotnisko [[Frankfurt-Hahn]] jest tak naprawdę oddalone 125 km od [[Frankfurt nad Menem|Frankfurtu]]. |
||
* Lubisz sobie pospać, a masz poranny wylot? No to masz prze{{cenzura3}}ne. Musisz wstać wcześniej z łóżka, bo stanowiska odprawy są zamykane ok. 40 minut przed odlotem. |
* Lubisz sobie pospać, a masz poranny wylot? No to masz prze{{cenzura3}}ne. Musisz wstać wcześniej z łóżka, bo stanowiska odprawy są zamykane ok. 40 minut przed odlotem. |
||
* Siedzisz w poczekalni i czekasz na możliwość wejścia do samolotu. Zbliża się moment otwarcia drzwi |
* Siedzisz w poczekalni i czekasz na możliwość wejścia do samolotu. Zbliża się moment otwarcia [[drzwi]] terminala… Niczym polska [[husaria]] pędzisz wraz z pasażerami przez płytę lotniska 500 metrów do samolotu (autobus jest za drogi), aby mieć upragnione miejsce przy oknie. Zziajany i szczęśliwy, wchodzisz pierwszy na schodki do samolotu, ale dowiadujesz się od [[stewardessa|stewardessy]], że najpierw wchodzą osoby, które wykupiły sobie pierwszeństwo. |
||
* [[Stewardessa|Stewardessy]] muszą być wydajne, dlatego pracują 20 godzin i śpią w samolotach, albo na ławce w terminalu. |
* [[Stewardessa|Stewardessy]] muszą być wydajne, dlatego pracują 20 godzin i śpią w samolotach, albo na ławce w terminalu. |
||
* Gdy masz ponad 1,80 m zapomnij o wygodnym siedzeniu. Niczym w [[Fiat 126p|maluchu]] wkładasz głowę między ''swoje'' uda i w takiej pozycji odbywasz podróż. |
* Gdy masz ponad 1,80 m zapomnij o wygodnym siedzeniu. Niczym w [[Fiat 126p|maluchu]] wkładasz głowę między ''swoje'' uda i w takiej pozycji odbywasz podróż. |
||
* Masz nadzieję na dobre jedzenie na pokładzie? Zaopatrz się w 20€, to może Ci starczy na hot |
* Masz nadzieję na dobre jedzenie na pokładzie? Zaopatrz się w 20€, to może Ci starczy na [[hot dog]]a i soczek. |
||
* Cena kilku kilogramów nadbagażu równa się cenie biletu w tradycyjnych liniach lotniczych. |
* Cena kilku kilogramów nadbagażu równa się cenie biletu w tradycyjnych liniach lotniczych. |
||
* Linie zgubiły Ci bagaż? A kupiłeś [[ubezpieczenie]]? |
* Linie zgubiły Ci bagaż? A kupiłeś [[ubezpieczenie]]? |
||
[[Kategoria:Lotnictwo cywilne]] |
|||
{{stubtrans}} |
|||
[[Kategoria:Transport|Tanie linie lotnicze]] |
Aktualna wersja na dzień 19:38, 6 maj 2021
Tanie linie lotnicze – linie lotnicze, tylko tańsze niż te tradycyjne i uboższe w wyposażeniu.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Dawno, dawno temu w kraju dolara i fast fooda, w pewien wtorek Herb Kelleher miał humorek i znalazł sposób na zarobienie ładnej sumki. Postanowił stworzyć Southwest Airlines, pierwsze na świecie linie lotnicze bez żadnych bajerów. Założenie było proste: wypchać samoloty pasażerami po brzegi i… jazda! Jak wiadomo, Amerykanie muszą być zawsze najlepsi, więc nie pozwolili sobie, aby to Rosjanie pierwsi latali tanimi liniami lotniczymi.
Nic zatem dziwnego, że w 1971 w Dallas wystartował pierwszy samolot linii Southwest. Na początek były to 3 samoloty, dzisiaj stan floty jest szacowany na 723 samolotów, a linia zarabia miliardy. Fajnie, nie?
Sukcesu Kellehera pozazdrościła irlandzka rodzina Ryan'ów. Zrobili zrzutkę na samolot, założyli linię lotniczą pod nazwą (no, zgadnijcie!) Ryanair i otworzyli połączenie Waterford-Londyn-Gatwick. Tak się rozlatali, że dzisiaj firma przewozi rocznie ponad 80 mln pasażerów i ma chyba tyle samo spraw sądowych o uszkodzenie ciała, zagubienie bagażu czy zniesławienie polityków co linia wcześniej wymieniona.
Charakterystyka[edytuj • edytuj kod]
Dlaczego tanie linie są tanie? Otóż dlatego:
- Drukowanie biletu jest drogie, więc wymyślono, że klienci powinni sobie kupić bilet w internecie i sami go wydrukować. Za każdym kliknięciem DALEJ (czasami WSTECZ również) do naszego promocyjnego biletu za 1zł dochodzą kolejne wydatki, co skutkuje tym, że płacimy 500 zł, albo i więcej.
- Tanie linie lotnicze korzystają z tanich lotnisk. Niestety większość głuptasków nie wie, że np. takie lotnisko Frankfurt-Hahn jest tak naprawdę oddalone 125 km od Frankfurtu.
- Lubisz sobie pospać, a masz poranny wylot? No to masz przene. Musisz wstać wcześniej z łóżka, bo stanowiska odprawy są zamykane ok. 40 minut przed odlotem.
- Siedzisz w poczekalni i czekasz na możliwość wejścia do samolotu. Zbliża się moment otwarcia drzwi terminala… Niczym polska husaria pędzisz wraz z pasażerami przez płytę lotniska 500 metrów do samolotu (autobus jest za drogi), aby mieć upragnione miejsce przy oknie. Zziajany i szczęśliwy, wchodzisz pierwszy na schodki do samolotu, ale dowiadujesz się od stewardessy, że najpierw wchodzą osoby, które wykupiły sobie pierwszeństwo.
- Stewardessy muszą być wydajne, dlatego pracują 20 godzin i śpią w samolotach, albo na ławce w terminalu.
- Gdy masz ponad 1,80 m zapomnij o wygodnym siedzeniu. Niczym w maluchu wkładasz głowę między swoje uda i w takiej pozycji odbywasz podróż.
- Masz nadzieję na dobre jedzenie na pokładzie? Zaopatrz się w 20€, to może Ci starczy na hot doga i soczek.
- Cena kilku kilogramów nadbagażu równa się cenie biletu w tradycyjnych liniach lotniczych.
- Linie zgubiły Ci bagaż? A kupiłeś ubezpieczenie?