Scrabble: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Podstawki też są w klasycznej wersji Scrabble)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 6: Linia 6:


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
Plansza składa się z okienek 15x15, co daje 225 okienek, w które można wstawić 100 literek lub mniej w zależności od stopnia pedantyczności gracza (chodzi o niegubienie liter), zielonego woreczka z napisem „Scrabble”, czterech podstawek w wersji Travel, instrukcji, kartek do zapisywania w rubryczkach (które szybko się kończą) i ewentualnie min. 2 graczy poza kompletem.
Plansza składa się z okienek 15x15, co daje 225 okienek, w które można wstawić 100 literek lub mniej w zależności od stopnia pedantyczności gracza (chodzi o niegubienie liter), zielonego woreczka z napisem „Scrabble”, czterech podstawek, instrukcji, kartek do zapisywania w rubryczkach (które szybko się kończą) i ewentualnie min. 2 graczy poza kompletem.


== Metody grania ==
== Metody grania ==
*Agresywna – od razu zaczynamy prowadzić, wpisując hasła takie jak [[konstantynopolitańczykowianeczka]], dziewięćdziesięciokilogramowy, brzęczyszczykiewicz, rozdramatyzowany, dezoksyrybonukleinowy lub trzyczwartoprostopadłościenny.
* Agresywna – od razu zaczynamy prowadzić, wpisując hasła takie jak [[konstantynopolitańczykowianeczka]], studziewięćdziesięciokilogramowy, brzęczyszczykiewicz, rozdramatyzowany, heksahydroksochromian, etylenodiaminotetraoctowy, dezoksyrybonukleinowy lub trzyczwartoprostopadłościenny.
*Neutralna – ni tak, ni siak, powoli, byle do końca, raz dłuższe, raz krótsze słowa.
* Neutralna – ni tak, ni siak, powoli, byle do końca, raz dłuższe, raz krótsze słowa.
*Spokojna – dajesz się podporządkowywać graczowi a średnia liter w twoich wyrazach to jeden. Podobne do metody nooba.
* Spokojna – dajesz się podporządkowywać graczowi a średnia liter w twoich wyrazach to jeden. Podobne do metody nooba.
*Metoda nooba – oszukuje, wpisując wyrazy: cziter, tibja, hax0r itd. Ewentualnie szuka kodów do gry.
* Metoda [[noob]]a – oszukuje, wpisując wyrazy: cziter, tibja, hax0r itd. Ewentualnie szuka kodów do gry.
*Metoda błędów – wpisujesz z błędami i czekasz, czy ktoś się zorientuje, lub nie. Najlepsza wśród uczniów.
* Metoda błędów – wpisujesz z błędami i czekasz, czy ktoś się zorientuje, lub nie. Najlepsza wśród uczniów.


== Najdziwniejsze słowa ==
== Ciekawostki ==
* Według [http://www.sjp.pl/do+widzenia Słownika Języka Polskiego] słowo ''do widzenia'' jest dopuszczalne w grach, mimo braku spacji wśród płytek. Niektórzy używają blanków by wpisać to słowo.
*Śikhara,
*Aćarja,
*Śudra,
*Gańdźa,
*Dźati,
*Dźataka.


== Zobacz też ==
Wszystkie pochodzą z języka [[Język hindi|używanego głównie przez płeć brzydką]].
* [[gra planszowa]]

* [[chińczyk]]
== Ciekawostki ==
* [[Eurobiznes]]
*Według [http://www.sjp.pl/do+widzenia Słownika Języka Polskiego] słowo ''do widzenia'' jest dopuszczalne w grach, mimo braku spacji wśród płytek. Niektórzy używają blanków by wpisać to słowo.
* [[ryzyko (gra)]]
{{stub|gry}}
* [[Twister]]


[[Kategoria:Gry planszowe|Scrabble]]
[[Kategoria:Gry planszowe|Scrabble]]

Aktualna wersja na dzień 17:31, 21 wrz 2024

Poprawnie wpisane hasło

Scrabble – popularna chińska gra, polegająca na wpisywaniu wyrazów i rzucaniu literkami po przegranej. Dobra, by wyładować agresję bez konsekwencji.

Krótkie zasady[edytuj • edytuj kod]

Każdy gracz na start dostaje siedem losowo wybranych literek. Po sprzeczce, kto ma zacząć, pierwszy gracz wpisuje hasło na planszy, zgodnie z zasadami (patrz grafika wyżej). Potem dobiera literki z woreczka również losowo, po czym kolejny gracz robi to samo, i następny, następny i tak dalej. Punkty spisuje się z literek i kto po ich skończeniu ma więcej niż przeciwnik, wygrywa i jako zwycięzca zostaje obrzucony literkami (wersja brutalniejsza: obrzucony zostaje planszą).

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Plansza składa się z okienek 15x15, co daje 225 okienek, w które można wstawić 100 literek lub mniej w zależności od stopnia pedantyczności gracza (chodzi o niegubienie liter), zielonego woreczka z napisem „Scrabble”, czterech podstawek, instrukcji, kartek do zapisywania w rubryczkach (które szybko się kończą) i ewentualnie min. 2 graczy poza kompletem.

Metody grania[edytuj • edytuj kod]

  • Agresywna – od razu zaczynamy prowadzić, wpisując hasła takie jak konstantynopolitańczykowianeczka, studziewięćdziesięciokilogramowy, brzęczyszczykiewicz, rozdramatyzowany, heksahydroksochromian, etylenodiaminotetraoctowy, dezoksyrybonukleinowy lub trzyczwartoprostopadłościenny.
  • Neutralna – ni tak, ni siak, powoli, byle do końca, raz dłuższe, raz krótsze słowa.
  • Spokojna – dajesz się podporządkowywać graczowi a średnia liter w twoich wyrazach to jeden. Podobne do metody nooba.
  • Metoda nooba – oszukuje, wpisując wyrazy: cziter, tibja, hax0r itd. Ewentualnie szuka kodów do gry.
  • Metoda błędów – wpisujesz z błędami i czekasz, czy ktoś się zorientuje, lub nie. Najlepsza wśród uczniów.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Według Słownika Języka Polskiego słowo do widzenia jest dopuszczalne w grach, mimo braku spacji wśród płytek. Niektórzy używają blanków by wpisać to słowo.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]