Return to Castle Wolfenstein: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
(→Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa: poprawka gramatyczna) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 27 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka''' (potocznie ''Wolf'') – gra z gatunku [[FPS]] (''Fest P{{Cenzura3}}nij Strzałę''). Kontynuacja cieszącego się sławą [[Wolfenstein 3D|Wolfensteina Czy De]]. |
|||
⚫ | |||
Return to Caslte Wolfenstein - jedna z lepszych FPS na świecie o niezwykle wciągającej fabule. |
|||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
W marcu [[1943]], wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w [[Afryka|Północnej Czarnolandii]] oraz pod [[Bitwa stalingradzka|Stalingradem]], więc specjalna dywizja [[SS|esesmańców]] rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu żył sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z [[ciemne siły|ciemnymi siłami]], dzięki którym uzyskał wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący, który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności [[Magia|magiczne]]. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym [[James Bond]] ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce <del>na [[Sybir]]</del> do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza, który zdziwił się, kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę z zamku. |
|||
W całym tym bajzlu chodzi głównie o to, że zdesperowani Niemcy postanowili odkopać ich króla - Henryka, który był miszczem czarnej magii. Cała akcja dzieje się podczas II Wojny Światowej. Wcielamy się w tajnego amerykańskiego agenta polskiego pochodzenia - Williama Josepha Blazkowicza. Wraz z Agentem 1 bliżej znanym jako truchło w następnych 20 sekundach gry spaprali akcję dostania się do Zamku Wolfenstein, przez co zostali złapani i wsadzeni do celi w lochach tegoż Zamku. Pomimo, że Blazkowicz ma przy sobie nóż, to ani mu się śni zaciukać nim strażnika, który bierze Agenta 1 na przesłuchanie, lecz kiedy strażnik przychodzi po niego to już nie jest taki leniwy. Dalej uciekamy, zabijamy tabuny wściekłych Niemców i mutantów Niemców, a także masę zombiaków, z którymi w przeciwieństwie do całego legionu Niemców możemy sobie sami poradzić. |
|||
== |
== Główny bohater == |
||
Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w [[Łańcuch pokarmowy|łańcuchu pokarmowym]]. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego, co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w [[dynamit]] i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie, trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również [[Rosjanie|nieznaną grupę krwi]]. Potrafi wypić dziesięć win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Przeładuje ją nawet jeśli dostał właśnie 50 kulek w głowę albo został rozerwany panzerem. |
|||
== Broń == |
|||
* '''Luger''' – ośmiostrzałowy [[pistolet|pistolecik]], który poraża… Swoją głośnością. |
|||
* '''Sten''' – chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać, aż wyzdrowieje. |
|||
* '''Karabin Mauser''' – ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego. |
|||
* '''Granat ręczny''' – zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku przeciwników sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy [[piłka nożna|piłkarskie]]. Niestety, NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem. |
|||
* '''Dynamit''' – broń z zegarem typu ustaw i spier{{cenzura3}}. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie. |
|||
* '''Panzerfaust''' – granatnik zbudowany ze starej rury od odkurzacza i wybuchowej puszki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok, a po szwabie zostaje kupka kości. Jest to broń jednorazowa, więc B.J. jest zmuszony nosić po kilka egzemplarzy, co oczywiście nie przeszkadza mu w bieganiu. |
|||
* '''Flamethrower''' – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc. |
|||
* '''Tesla Gun''' – zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć. |
|||
== Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa == |
|||
* W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem, a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni (w najgorszym razie z buta). |
|||
* Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia. |
|||
* Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać [[zombie|trupy]]. |
|||
* Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami przesuwnymi. |
|||
* Jeśli jesteś ciężko ranny, idziesz szybko coś zjeść lub wypić [[Napój alkoholowy|sok z gumijagód]], po czym natychmiast wracasz do zdrowia. |
|||
* Będąc ciężko rannym, nadal jesteś w stanie biegać, a gdy się zmęczysz, regenerujesz siły alkoholem. |
|||
* Jesteś w stanie biegać sprintem, wspinać się po drabinie czy przeciskać przez szyby wentylacyjne i otwory, mimo posiadania dziesięciu rodzajów broni długiej. |
|||
* Unikasz kobiet, zwłaszcza tych w ciuszkach z lateksu oraz mechaników, bowiem w każdej chwili mogą wyjąć broń i Cię zabić. |
|||
* Wchodzisz do cudzych mieszkań czy lokali, a następnie je przeszukujesz, niszcząc szafy i ściany, a do tego czasem zdarzy Ci się wszamać czyjś obiad. |
|||
⚫ | |||
* Używa cyjanku potasu, myśląc, że zaatakuje nim wroga. |
|||
* Zostawia nóż na specjalną okazję, bo myśli, że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić. |
|||
* W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona. |
|||
* Stojąc przed alarmem uruchamia go, myśląc, że w ten sposób przywołuje wsparcie. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* William na pewno jest z Polski. Jeśli odniesie rany, leczy się z nich pijąc wino lub brandy. |
|||
* Willy nie może być naj{{Cenzura3}}ny. Może być tylko elegancko wstawiony. |
|||
* Niemcy mówią językiem angielsko-niemieckim z końcówki XXI wieku. Na przykład: ''Hey, can you open the gate, bitte?'' |
|||
* Nieważne ile szwab ma wypite, po zauważeniu Cię natychmiast staje się w 100% trzeźwy i o dziwo celnie strzela. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Wolfenstein 3D]] |
|||
* [[Wolfenstein RPG]] |
|||
* [[Wolfschanze 1944]] |
|||
* [[Enemy Territory]] |
|||
{{idsoftware}} |
|||
{{FPS}} |
|||
[[Kategoria:FPS]] |
Aktualna wersja na dzień 20:22, 17 paź 2022
Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka (potocznie Wolf) – gra z gatunku FPS (Fest Pnij Strzałę). Kontynuacja cieszącego się sławą Wolfensteina Czy De.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
W marcu 1943, wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w Północnej Czarnolandii oraz pod Stalingradem, więc specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu żył sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami, dzięki którym uzyskał wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący, który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym James Bond ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce na Sybir do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza, który zdziwił się, kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę z zamku.
Główny bohater[edytuj • edytuj kod]
Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego, co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie, trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi. Potrafi wypić dziesięć win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Przeładuje ją nawet jeśli dostał właśnie 50 kulek w głowę albo został rozerwany panzerem.
Broń[edytuj • edytuj kod]
- Luger – ośmiostrzałowy pistolecik, który poraża… Swoją głośnością.
- Sten – chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać, aż wyzdrowieje.
- Karabin Mauser – ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego.
- Granat ręczny – zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku przeciwników sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy piłkarskie. Niestety, NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem.
- Dynamit – broń z zegarem typu ustaw i spier. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie.
- Panzerfaust – granatnik zbudowany ze starej rury od odkurzacza i wybuchowej puszki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok, a po szwabie zostaje kupka kości. Jest to broń jednorazowa, więc B.J. jest zmuszony nosić po kilka egzemplarzy, co oczywiście nie przeszkadza mu w bieganiu.
- Flamethrower – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc.
- Tesla Gun – zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć.
Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa[edytuj • edytuj kod]
- W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem, a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni (w najgorszym razie z buta).
- Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
- Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać trupy.
- Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami przesuwnymi.
- Jeśli jesteś ciężko ranny, idziesz szybko coś zjeść lub wypić sok z gumijagód, po czym natychmiast wracasz do zdrowia.
- Będąc ciężko rannym, nadal jesteś w stanie biegać, a gdy się zmęczysz, regenerujesz siły alkoholem.
- Jesteś w stanie biegać sprintem, wspinać się po drabinie czy przeciskać przez szyby wentylacyjne i otwory, mimo posiadania dziesięciu rodzajów broni długiej.
- Unikasz kobiet, zwłaszcza tych w ciuszkach z lateksu oraz mechaników, bowiem w każdej chwili mogą wyjąć broń i Cię zabić.
- Wchodzisz do cudzych mieszkań czy lokali, a następnie je przeszukujesz, niszcząc szafy i ściany, a do tego czasem zdarzy Ci się wszamać czyjś obiad.
Noob w Return to Castle Wolfenstein[edytuj • edytuj kod]
- Używa cyjanku potasu, myśląc, że zaatakuje nim wroga.
- Zostawia nóż na specjalną okazję, bo myśli, że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
- W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona.
- Stojąc przed alarmem uruchamia go, myśląc, że w ten sposób przywołuje wsparcie.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- William na pewno jest z Polski. Jeśli odniesie rany, leczy się z nich pijąc wino lub brandy.
- Willy nie może być najny. Może być tylko elegancko wstawiony.
- Niemcy mówią językiem angielsko-niemieckim z końcówki XXI wieku. Na przykład: Hey, can you open the gate, bitte?
- Nieważne ile szwab ma wypite, po zauważeniu Cię natychmiast staje się w 100% trzeźwy i o dziwo celnie strzela.