Sigmund Freud: Różnice pomiędzy wersjami
M (- kat) |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 83.28.241.102, powód: marne) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 52 wersji utworzonych przez 34 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|niemieckiego psychiatry|imię|Zygmunt}} |
|||
Filozof i lekarz austriacki. Mówi się, że miał pogląd na każdy temat, przez co niektórzy zaliczają go do [[Wielcy Przedwieczni| wielkich przedwiecznych]], ale w sumie nikt do końca nie wie o co mu chodziło. |
|||
{{cytat|Pierdolę '''Freuda''', bo '''Freud''' to niedojda...|Piotr „Magik” Łuszcz o '''Freudzie'''}} |
|||
'''Sigmund Freud''' (ur. [[6 maja]] [[1856]] w Freibergu, zm. [[23 września]] [[1939]] w [[Londyn]]ie) – filozof i lekarz austriacki, który miał pogląd na każdy temat. Wraz z [[Fryderyk Nietzsche|Nietzschem]] był guru i wielką szychą [[faszyzm|ruchu faszystowskiego]], także miłośnikiem [[chomik]]ów i [[Murzyn]]ów. Wielki idol wszystkich psycho-anal-ityków. Jego idee i opracowania na temat budowy i funkcjonowania ludzkiego umysłu, powszechnie uważa się za drugą najgłupszą rzecz w [[historia|historii]]. |
|||
== Poglądy Freuda == |
|||
Guru i wielka szycha (wraz z [[Fryderyk Nietzsche| Nietzschem]]) [[ruch Haszyftowski| ruchu Haszyftowskiego]], miłośnik chomików i murzynów. Wielki idol wszystkich psy-cho-anal-ityków. |
|||
[[Plik:Sigmund Freud LIFE.jpg|thumb|200px|„Psychoanalizę wymyśliłem gdzieś na wysokości obiadu”]] |
|||
Freud wymyślił [[emo]]. |
|||
Jego idee i opracowania na temat budowy i funkcjonowania ludzkiego umysłu powszechnie uważa się za drugą najgłupszą rzecz w historii. Przez niektórych uważany za człowieka z 3463567 kompleksami. |
|||
Wszystko zaczyna się w wieku niemowlęcym, kiedy [[dziecko]] wkracza w pierwsze z trzech stadiów rozwoju psychofizycznego, gdzie czeka na nie wiele wyborów. Po nich następuje tzw. ''latencja'', czyli cisza przed burzą, a potem nasze małe emo ujawnia się w całej okazałości. Pamiętajcie [[rodzic]]e! Gdyby przez pierwsze 6 lat udało Wam się coś popsuć, efekty będą nieodwracalne i trzeba pogodzić się z faktem, iż Wasze dziecko przejawia chore zainteresowanie [[Linkin Park]]iem oraz czarną odzieżą. Kolejność faz jest następująca: |
|||
==Odnośniki zewnętrzne== |
|||
* [http://www.planetmike.com/opticalillusions/freud.gif] |
|||
* '''0–2 lata''' – faza oralna. Usta stanowią źródło przyjemności, wyzwaniem zaś jest usamodzielnienie się. Osobowość może być agresywna – próba usamodzielnienia się doprowadziła do obłędu i w życiu dorosłym [[człowiek]] jest werbalnie agresywny albo receptywna – witamy w gronie [[alkoholik]]ów, palaczy, otyłych, obgryzających paznokcie, osób biernych i niesamodzielnych (co jest ważnym fundamentem do bycia emo); |
|||
* [http://img.timeinc.net/time/time100/images/main_freud.jpg] |
|||
* '''2–4 lata''' – faza analna. Wyzwanie stanowi samokontrola i posłuszeństwo, których [[nauka]] rozpoczyna się wraz z treningiem „kibelkowym”. Fiksacja w tym punkcie odznacza się osobowością analno-ekspulsywną – brak samokontroli, impulsywność, niestabilność lub analno-retentywną – perfekcjonizm, nadmierne kontrolowanie emocji i pragnień; |
|||
⚫ | |||
* '''4–5 lat''' – faza falliczna. Kompleks Edypa u chłopców i tzw. ''elektra'' u [[Dziewczyna|dziewczynek]]. Polega na pociągu fizycznym do rodzica płci przeciwnej (chyba, że jest się [[murzyn]]em albo [[chomik]]iem) oraz strachu przed karą rodzica tej samej płci. Aby w pełni nauczyć się moralności i zrozumieć własną płeć, dziecko musi przenieść swoje zainteresowanie z rodzica na inne osoby płci przeciwnej oraz zidentyfikować się z rodzicem tej samej płci. Obsesja na tym etapie prowadzi do powstania osobowości aseksualnej i purytańskiej lub amoralnej i rozwiązłej. Źródło wszelkich zboczeń i patologii na tle seksualnym. |
|||
* '''5 lat''' – początek dojrzewania, ''latencja'', czyli tzw. [[cisza]] przed burzą lub wytłumienie. A potem każdy rodzic na chwilę idzie w róg pokoju, żeby popłakać...; |
|||
* '''Dojrzewanie i dorosłość''' – faza genitalna. [[Czas]], w którym wszystkie błędy wychowawcze wychodzą na wierzch, a dziecko okazuje się być nieprzystosowanym do życia zboczeńcem i wykolejeńcem, chyba, że ten proces nie był zbyt szkodliwy. Toteż w tej fazie dziecko zaczyna budować swoje przyszłe życie z pewnością siebie i radością z bycia moralnym, [[Dobro|dobrym]] i zdrowym człowiekiem. |
|||
Żeby być emo, muszą zostać spełnione aż trzy warunki. To znaczy, że prawdopodobieństwo wynosi w przedziale 1–27%, zważywszy, że poza dwoma radykalnymi wypaczeniami możliwy jest jeszcze rozwój normalny. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Nonźródła:Freudowska analiza snów|Freudowska analiza snów]] |
|||
⚫ | |||
[[Kategoria:Austriacy|Freud, Sigmund]] |
|||
[[en:Sigmund Freud]] |
|||
[[cs:Sigmund Freud]] |
|||
[[de:Sigmund Freud]] |
|||
[[eo:Freŭdo]] |
|||
[[es:Sigmund Freud]] |
|||
[[fa:زیگموند فروید]] |
|||
[[fi:Sigmund Freud]] |
|||
[[fr:Sigmund Freud]] |
|||
[[he:זיגמונד פרויד]] |
|||
[[it:Sigmund Freud]] |
|||
[[ja:ジークムント・フロイト]] |
|||
[[no:Sigmund Freud]] |
|||
[[pt:Sigmund Freud]] |
|||
[[sv:Freud]] |
|||
[[zh-tw:佛洛伊德]] |
Aktualna wersja na dzień 19:18, 18 maj 2021
Ten artykuł dotyczy niemieckiego psychiatry. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Pierdolę Freuda, bo Freud to niedojda...
- Piotr „Magik” Łuszcz o Freudzie
Sigmund Freud (ur. 6 maja 1856 w Freibergu, zm. 23 września 1939 w Londynie) – filozof i lekarz austriacki, który miał pogląd na każdy temat. Wraz z Nietzschem był guru i wielką szychą ruchu faszystowskiego, także miłośnikiem chomików i Murzynów. Wielki idol wszystkich psycho-anal-ityków. Jego idee i opracowania na temat budowy i funkcjonowania ludzkiego umysłu, powszechnie uważa się za drugą najgłupszą rzecz w historii.
Poglądy Freuda[edytuj • edytuj kod]
Freud wymyślił emo.
Wszystko zaczyna się w wieku niemowlęcym, kiedy dziecko wkracza w pierwsze z trzech stadiów rozwoju psychofizycznego, gdzie czeka na nie wiele wyborów. Po nich następuje tzw. latencja, czyli cisza przed burzą, a potem nasze małe emo ujawnia się w całej okazałości. Pamiętajcie rodzice! Gdyby przez pierwsze 6 lat udało Wam się coś popsuć, efekty będą nieodwracalne i trzeba pogodzić się z faktem, iż Wasze dziecko przejawia chore zainteresowanie Linkin Parkiem oraz czarną odzieżą. Kolejność faz jest następująca:
- 0–2 lata – faza oralna. Usta stanowią źródło przyjemności, wyzwaniem zaś jest usamodzielnienie się. Osobowość może być agresywna – próba usamodzielnienia się doprowadziła do obłędu i w życiu dorosłym człowiek jest werbalnie agresywny albo receptywna – witamy w gronie alkoholików, palaczy, otyłych, obgryzających paznokcie, osób biernych i niesamodzielnych (co jest ważnym fundamentem do bycia emo);
- 2–4 lata – faza analna. Wyzwanie stanowi samokontrola i posłuszeństwo, których nauka rozpoczyna się wraz z treningiem „kibelkowym”. Fiksacja w tym punkcie odznacza się osobowością analno-ekspulsywną – brak samokontroli, impulsywność, niestabilność lub analno-retentywną – perfekcjonizm, nadmierne kontrolowanie emocji i pragnień;
- 4–5 lat – faza falliczna. Kompleks Edypa u chłopców i tzw. elektra u dziewczynek. Polega na pociągu fizycznym do rodzica płci przeciwnej (chyba, że jest się murzynem albo chomikiem) oraz strachu przed karą rodzica tej samej płci. Aby w pełni nauczyć się moralności i zrozumieć własną płeć, dziecko musi przenieść swoje zainteresowanie z rodzica na inne osoby płci przeciwnej oraz zidentyfikować się z rodzicem tej samej płci. Obsesja na tym etapie prowadzi do powstania osobowości aseksualnej i purytańskiej lub amoralnej i rozwiązłej. Źródło wszelkich zboczeń i patologii na tle seksualnym.
- 5 lat – początek dojrzewania, latencja, czyli tzw. cisza przed burzą lub wytłumienie. A potem każdy rodzic na chwilę idzie w róg pokoju, żeby popłakać...;
- Dojrzewanie i dorosłość – faza genitalna. Czas, w którym wszystkie błędy wychowawcze wychodzą na wierzch, a dziecko okazuje się być nieprzystosowanym do życia zboczeńcem i wykolejeńcem, chyba, że ten proces nie był zbyt szkodliwy. Toteż w tej fazie dziecko zaczyna budować swoje przyszłe życie z pewnością siebie i radością z bycia moralnym, dobrym i zdrowym człowiekiem.
Żeby być emo, muszą zostać spełnione aż trzy warunki. To znaczy, że prawdopodobieństwo wynosi w przedziale 1–27%, zważywszy, że poza dwoma radykalnymi wypaczeniami możliwy jest jeszcze rozwój normalny.