Lot: Różnice pomiędzy wersjami
Bezimienny (dyskusja • edycje) |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|czynności|inne|Polskie Linie Lotnicze LOT}} |
|||
⚫ | |||
{{cytat|– Jeżeli pożar wybuchł pod tobą, to ogólnie przechlapane…<br />– Boże, a ja przecież mieszkam na 10. piętrze… Poradźcie w takim razie, co mi pozostaje?<br />– Paralotnia|Pytanie do strażaka na forum porad praktycznych wraz z wyczerpującą odpowiedzią}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
W ramach nauki należy przygotować się na długie pasmo niepowodzeń spowodowane trudnością z nietrafieniem w [[ziemia|ziemię]] w odpowiednim momencie. Większość [[człowiek|ludzi]] tego nie potrafi lub ma z tym duże problemy, co może skutkować potrzebą zakupienia kilku dodatkowych par [[spodnie|spodni]], które zastąpią te użyte do trenowania nietrafiania (chyba że ktoś lubi wielkie dziury w miejscu [[kolano|kolan]]). Dodatkowym problemem jest fakt, że nie da się nie trafić w ziemię przypadkowo. W istocie, im bardziej staramy się nie trafić, tym bardziej trafiamy i tym bardziej boli (oraz tym więcej nowych par spodni będziemy potrzebować). |
|||
⚫ | Stąd więc wypływa wniosek, że w połowie drogi należy nagle odwrócić uwagę. Nie można wtedy myśleć o spadaniu oraz o tym, jak bardzo będzie boleć, gdy nam się ta sztuczka nie uda – większość lotniczych niepowodzeń bierze się właśnie z powodu trudności w odwracaniu uwagi. Jeśli jednak uda ci się ta sztuczka i zdołasz odwrócić ją tak, aby nie myśleć o spadaniu, nietrafianiu, ziemi, oraz ewentualnym niepomyślnym lądowaniu, wtedy zawiśniesz kilka [[centymetr]]ów nad ziemią. To właśnie ten krytyczny moment, w którym musisz osiągnąć szczyty skoncentrowania! Szybuj z [[wiatr]]em lub pod wiatr, ale przygotuj się na to, że będzie trudniej. |
||
Dodatkowym problemem, jest fakt, że nie da się nie trafić w ziemię przypadkowo. W istocie im bardziej staramy się nie trafić tym bardziej trafiamy i tym bardziej boli (oraz tym więcej nowych par [[spodnie|spodni]] będziemy potrzebować). |
|||
⚫ | |||
Należy więc dać sobie nagle odwrócić uwagę, gdy jest się już w połowie drogi. Nie można wtedy mysleć o spadaniu, nietrafianiu, ziemi, oraz o tym jak bardzo będzie boleć gdy nam się ta sztuczka nie uda. Właśnie z powodu trudności w odwracaniu uwagi bierze się większość ludzkich niepowodzeń w zakresie latania. |
|||
* Rozmyślać o swoim ciężarze. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Spadać bezmyślnie, zamiast lądować po udanym locie. |
|||
== Zobacz też == |
|||
⚫ | |||
* [[Piotr Łuszcz]] |
|||
* [[Defenestracja]] |
|||
[[Kategoria:Czynności]] |
|||
*Rozmyslać jakim to jest się właściwie ciężkim |
|||
⚫ | |||
*Nie wierzyć ludziom których się już wysłuchało i którzy powiedzieli coś wybitnie głupiego - jeśli uwierzysz okaże się, że mają rację i to ty jesteś tym [[głupek|głupim]] |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 15:37, 20 maj 2021
Ten artykuł dotyczy czynności. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
– Jeżeli pożar wybuchł pod tobą, to ogólnie przechlapane…
– Boże, a ja przecież mieszkam na 10. piętrze… Poradźcie w takim razie, co mi pozostaje?
– Paralotnia
- Pytanie do strażaka na forum porad praktycznych wraz z wyczerpującą odpowiedzią
Lot – uprawiana przez ludzi sztuczka polegająca na rzucaniu się na ziemię i nietrafianiu w nią. Znana też jako ruch ciała w spadku swobodnym.
Nauka latania[edytuj • edytuj kod]
W ramach nauki należy przygotować się na długie pasmo niepowodzeń spowodowane trudnością z nietrafieniem w ziemię w odpowiednim momencie. Większość ludzi tego nie potrafi lub ma z tym duże problemy, co może skutkować potrzebą zakupienia kilku dodatkowych par spodni, które zastąpią te użyte do trenowania nietrafiania (chyba że ktoś lubi wielkie dziury w miejscu kolan). Dodatkowym problemem jest fakt, że nie da się nie trafić w ziemię przypadkowo. W istocie, im bardziej staramy się nie trafić, tym bardziej trafiamy i tym bardziej boli (oraz tym więcej nowych par spodni będziemy potrzebować).
Stąd więc wypływa wniosek, że w połowie drogi należy nagle odwrócić uwagę. Nie można wtedy myśleć o spadaniu oraz o tym, jak bardzo będzie boleć, gdy nam się ta sztuczka nie uda – większość lotniczych niepowodzeń bierze się właśnie z powodu trudności w odwracaniu uwagi. Jeśli jednak uda ci się ta sztuczka i zdołasz odwrócić ją tak, aby nie myśleć o spadaniu, nietrafianiu, ziemi, oraz ewentualnym niepomyślnym lądowaniu, wtedy zawiśniesz kilka centymetrów nad ziemią. To właśnie ten krytyczny moment, w którym musisz osiągnąć szczyty skoncentrowania! Szybuj z wiatrem lub pod wiatr, ale przygotuj się na to, że będzie trudniej.
Czego nie należy robić podczas latania[edytuj • edytuj kod]
- Rozmyślać o swoim ciężarze.
- Słuchać ludzi mówiących coś do ciebie (bo najprawdopodobniej powiedzą coś wybitnie głupiego w stylu: O matko! Ty latasz! Ale to przecież niemożliwe!).
- Machać ręką do kogoś na dole.
- Spadać bezmyślnie, zamiast lądować po udanym locie.