WSK: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor wizualny |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (red.) |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:2016 Motocykl WSK 125 1.jpg|thumb|250px|Sam szpan]] |
||
'''WSK''' – marka [[motocykl]]i przeznaczonych do użytku w każdych warunkach, o czym świadczy nawet oficjalne rozwinięcie nazwy ([[wieś|wiejski]] sprzęt kaskaderski). Produkcja rozpoczęła się w [[1955|1955 roku p.n.e.]], a zakończyła się w [[1985]]. |
|||
⚫ | |||
⚫ | Pierwszy model mógł pochwalić się ramą podwójnej konstrukcji, która pękała i wyginała się jak puszka po piwie, niewygodnym siedzeniem oraz silnikiem, który nie był w stanie ruszyć z miejsca bez odpychania się [[noga|nogą]] lub zrzucenia z klifu. ''Wueska'' o dziwo stopniowo z każdym modelem była dostosowywana do wymagań wiejskich kaskaderów. Motocykle pomimo małej mocy były bardzo wytrzymałe. Zaprojektowano je by można było silnik rozpoławiać [[młotek|młotkiem]] 20 kg i [[przecinak]]iem, [[łożysko|łożyska]] wbijać młotkiem 5 kg, a wał rozbierać poprzez rzut w dal na twardej powierzchni i składać przez skakanie po nim po twardej powierzchni. Dzięki tym zabiegom motocykle te zaczęły znikać z dróg dopiero koło roku [[2010]], by około [[2015]] zostać oficjalnie okrzyknięte przez ''Komitet Zjednoczonych [[nosacz sundajski|Januszy]] Spod Sklepu i z [[OLX]]-a'' jako klasyk wart 3000 zł bez dokumentów. |
||
. |
|||
[[Plik:Prospekt_wsk_bak.jpg|mały]] |
|||
== Zobacz też == |
|||
[[Plik:Prospekt_wsk_m06b3.jpg|mały]] |
|||
* [[motocykl]] |
|||
* [[motor]] |
|||
* [[skuter]] |
|||
[[Kategoria:Motoryzacja]] |
Aktualna wersja na dzień 20:35, 17 mar 2021
WSK – marka motocykli przeznaczonych do użytku w każdych warunkach, o czym świadczy nawet oficjalne rozwinięcie nazwy (wiejski sprzęt kaskaderski). Produkcja rozpoczęła się w 1955 roku p.n.e., a zakończyła się w 1985.
Pierwszy model mógł pochwalić się ramą podwójnej konstrukcji, która pękała i wyginała się jak puszka po piwie, niewygodnym siedzeniem oraz silnikiem, który nie był w stanie ruszyć z miejsca bez odpychania się nogą lub zrzucenia z klifu. Wueska o dziwo stopniowo z każdym modelem była dostosowywana do wymagań wiejskich kaskaderów. Motocykle pomimo małej mocy były bardzo wytrzymałe. Zaprojektowano je by można było silnik rozpoławiać młotkiem 20 kg i przecinakiem, łożyska wbijać młotkiem 5 kg, a wał rozbierać poprzez rzut w dal na twardej powierzchni i składać przez skakanie po nim po twardej powierzchni. Dzięki tym zabiegom motocykle te zaczęły znikać z dróg dopiero koło roku 2010, by około 2015 zostać oficjalnie okrzyknięte przez Komitet Zjednoczonych Januszy Spod Sklepu i z OLX-a jako klasyk wart 3000 zł bez dokumentów.