Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Zabezpieczył „Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu”: wygłupy ([edytowanie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 15:47, 16 mar 2020 (UTC)) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 15:47, 16 mar 2020 (UTC)))) |
|||
(Nie pokazano 70 wersji utworzonych przez 35 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu''' – spółka z [[Opole|Opola]] ze zdezorganizowaną organizacją, zarządzająca warczącymi wehikułami toczącymi się (to dobre określenie) po opolskich ulicach. |
'''Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu''' – spółka z [[Opole|Opola]] ze zdezorganizowaną organizacją, zarządzająca warczącymi wehikułami toczącymi się (to dobre określenie) po opolskich ulicach. |
||
== |
== Tabo r== |
||
Tabor opolskiego MZK jest regularnie uzupełniany tanimi niemieckimi złomami, które mają odgryzione uchwyty przy siedzeniach oraz wykazują brak drzwi. |
Tabor opolskiego MZK jest regularnie uzupełniany tanimi węgierskimi i niemieckimi złomami, które mają odgryzione uchwyty przy siedzeniach oraz wykazują brak drzwi. |
||
* '''Ikarusy''' – przegubowe cacka odrywające się od ziemi niczym wspomniany Ikar, przy jeździe ulicą Oświęcimską z niebotyczną prędkością 30 km/h. Złośliwie nazywane „piętrowymi” z racji ilości stopni niezbędnych do pokonania w celu dostania się doń. |
* '''Ikarusy''' – przegubowe węgierskie cacka odrywające się od ziemi niczym wspomniany Ikar, przy jeździe ulicą Oświęcimską z niebotyczną prędkością 30 km/h. Złośliwie nazywane „piętrowymi” z racji ilości stopni niezbędnych do pokonania w celu dostania się doń. Nierzadko można je spotkać na tak zatłoczonych liniach jak 16 czy 8, koniecznie wieczorem. |
||
* '''MAN-y przegubowe''' – wszystkie |
* '''MAN-y przegubowe''' – wszystkie dziewięć sztuk cierpi na deficyt kasowników, zdezorientowani pasażerowie z tej racji często sami nadgryzają bilety. Kanarkowy kolor sugeruje wysoką częstotliwość kontroli. Dla lepszego przewiewu powietrza można odchylić aż 3 okna. |
||
* '''MAN-y dwudrzwiowe''' – doskonale przystosowane do klimatyzacji: 2 otwierane okienka i dużo wielkich szyb, szczelne drzwi; niestety wymontowano oną i przejażdżka latem wiąże się z utratą elektrolitów. |
|||
* '''MAN-y trzydrzwiowe''' – najnowsze pojazdy w opolskiej flocie. Mało kto nimi jeździ, gdyż nigdy nie ma w nich miejsca i i na każdym przystanku głos z niebios informuje nas na jakiej ulicy się znajdujemy. Większość opolan w ten sposób poznaje topografię miasta. |
|||
* '''Jelcze''' – jedne z najczęściej spotykanych na drogach. Drzwi w nich zamykają się (zatrzaskują) głośniej niż we wszystkich autobusach razem wziętych. Mają trzy kasowniki, z których działa tylko jeden (ten przy kierowcy, do którego nie da się dojść przez barykadujące nam drogę barierki). |
|||
* '''Scanie''' – jedne z najnowszych wehikułów, a już są bez wszystkich rurek i siedzeń. Co ciekaw często zmieniają im się kołpaki. Jeżdżąc nimi można usłyszeć wszystkie tony dźwięku, od tych najniższych przy uderzenia w Polskie drogi, jak i te wysoki jak autobus wjeżdża na przystanek, lub jedzie w kierunku dworca starą autostradą z kamieni. |
|||
* '''Solaris''' – niedawno wypożyczony autobus by załatać dziurę „taborową$. Hybrydowy pojazd, któryo podobno mniej spala, ale kosztuje tyle że z różnicy dla zwykłego diesla można zafundować paliwo na 15 lat lub drugi autobus. Jest na testach próbnych, więc nawet jeśli byłby dobry to MZK i tak go odda. |
|||
* '''Mercedes''' – marka zobowiązuje, to samo co wyżej. To co sprawne, nie ma prawa jeździć po Opolu. |
|||
== |
== Wybrane linie dzienne == |
||
*'''3''' – wozi cyganów z [[Nowa Wieś Królewska (Opole)|Nowej Wsi Kurewskiej]] do [[Śródmieście (Opole)|centrum]] oraz dresów z [[ZWM (Opole)|ZWM-u]]. |
*'''3''' – wozi cyganów z [[Nowa Wieś Królewska (Opole)|Nowej Wsi Kurewskiej]] do [[Śródmieście (Opole)|centrum]] oraz dresów z [[ZWM (Opole)|ZWM-u]]. |
||
*'''5''' – druga z nowych linii jadących do Karolinki. Jedzie tak samo jak 9 i 13 oraz jak K, ale inaczej. |
|||
*'''8''' – posiada niezliczoną ilość wariantów. |
|||
*'''7''' – jeździ tam, gdzie nikt inny się nie odważy. |
|||
*'''8''' – jeżdżą nią dzieci nowobogackich snobów, którzy po wyprowadzce z ZWMu wrócili do pierwotnego miejsca zamieszkania. |
|||
*'''9''' – wozi babcie na cmentarz. |
*'''9''' – wozi babcie na cmentarz. |
||
*'''10''' – zapuszcza się aż do [[Czarnowąsy|Czarnowąs]], gdzie straszy. |
*'''10''' – zapuszcza się aż do [[Czarnowąsy|Czarnowąs]], gdzie straszy, a psy szczekają na odwrót. |
||
*'''11''' – przejeżdża przez [[Gosławice (Opole)|Gosławice]] – słynne opolskie centrum leczenia aromaterapią. |
*'''11''' – przejeżdża przez [[Gosławice (Opole)|Gosławice]] – słynne opolskie centrum leczenia aromaterapią. |
||
*'''12''' – |
*'''12''' – kursuje do najbardziej luksusowej dzielnicy Opola, Metalchemu. Linia darmowa ze względów oczywistych. |
||
*'''13''' – szczęśliwa linia widmo opolskiego '''MZK''', jeździ Partyzancką, którą zaraz zamkną i linia znów zniknie. Toczy się tak jak 5 i 13. |
|||
*'''14''' – zabiera [[Malinka (Opole)|maliniaków]] do „łOpola”. |
|||
*'''14''' – linia którą łączy wieś ze Wschodu na Południowy Wschód. |
|||
*'''15''' – wycieczkowa linia po opolskich osiedlach: [[ZWM (Opole)|ZWM]], [[Malinka (Opole)|Malinka]], Witosa; jako jedyna dociera pod Real. |
*'''15''' – wycieczkowa linia po opolskich osiedlach: [[ZWM (Opole)|ZWM]], [[Malinka (Opole)|Malinka]], Witosa; jako jedyna dociera pod Real; wiecznie zapchana studentami politechniki. |
||
*'''16''' – zawozi z niesamowitą częstotliwością (raz na 2 godziny) ludzi do [[Wawelno|Wawelna]] i do [[Mechnice (województwo opolskie)|Mechnic]]. |
|||
*'''16''' – to samo co 8 tylko mniejsze ryzyko przejazdu związane z brakiem wizyty na Metalchemie. |
|||
*'''17''' – kradnie ludzi z Witosa i [[Malinka (Opole)|Malinki]] i zawozi do city; wejście do autobusu na [[ZMW (Opole)|ZWM-ie]] graniczy z cudem. |
|||
*'''17''' – kradnie ludzi z Witosa i [[Malinka (Opole)|Malinki]] i zawozi do city; wejście do autobusu na [[ZMW (Opole)|ZWM-ie]] graniczy z cudem. W lecie już od pierwszego przystanku wypełniony babciami i dziadkami z prostego powodu - kursuje na działki. Odczuć można wtedy wiele charakterystycznych wrażeń węchowych, a również się dowiedzieć jaka pogoda panuje w Opolu, oraz jak duże są marchewki. |
|||
*'''18''' – sen szalonego logistyka – niebotyczna ilość wariantów doprowadza do frustracji najwytrwalszych pasażerów; każdy kurs gdzie indziej. |
|||
*'''18''' – zły omen dla pacjentów Wojewódzkiego Centrum Medycznego, kursuje bowiem na trasie ''Witosa-szpital - Cmentarz''. |
|||
*'''21''' – wozi kanarów na ul. |
*'''21''' – wozi kanarów do siedziby MZK na ul. Luboszyckiej, na reszcie trasy wozi powietrze. |
||
*'''80''' – linia o numerze wyjętym nie wiadomo skąd. Będzie jeździła z najgorszej części Opola do najgorszej części województwa. Podróż na niej będzie trwała 15 minut (jadąc Ikarusem). |
|||
==Linie niedzienne== |
== Linie niedzienne == |
||
*'''N''' – wozi nocne powietrze. Zaletą jest brak [[kontroler biletów|kanarów]], którzy jeśli nawet jeśli są to boją się podejść. Jak przystało na miasto wojewódzkie jeździ tylko w weekendy. |
|||
*'''N''' – wozi nocne powietrze. |
|||
[[Kategoria:Opole]] |
[[Kategoria:Opole]] |
||
{{ok}} |
Aktualna wersja na dzień 16:47, 9 mar 2020
Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu – spółka z Opola ze zdezorganizowaną organizacją, zarządzająca warczącymi wehikułami toczącymi się (to dobre określenie) po opolskich ulicach.
Tabo r[edytuj • edytuj kod]
Tabor opolskiego MZK jest regularnie uzupełniany tanimi węgierskimi i niemieckimi złomami, które mają odgryzione uchwyty przy siedzeniach oraz wykazują brak drzwi.
- Ikarusy – przegubowe węgierskie cacka odrywające się od ziemi niczym wspomniany Ikar, przy jeździe ulicą Oświęcimską z niebotyczną prędkością 30 km/h. Złośliwie nazywane „piętrowymi” z racji ilości stopni niezbędnych do pokonania w celu dostania się doń. Nierzadko można je spotkać na tak zatłoczonych liniach jak 16 czy 8, koniecznie wieczorem.
- MAN-y przegubowe – wszystkie dziewięć sztuk cierpi na deficyt kasowników, zdezorientowani pasażerowie z tej racji często sami nadgryzają bilety. Kanarkowy kolor sugeruje wysoką częstotliwość kontroli. Dla lepszego przewiewu powietrza można odchylić aż 3 okna.
- MAN-y dwudrzwiowe – doskonale przystosowane do klimatyzacji: 2 otwierane okienka i dużo wielkich szyb, szczelne drzwi; niestety wymontowano oną i przejażdżka latem wiąże się z utratą elektrolitów.
- MAN-y trzydrzwiowe – najnowsze pojazdy w opolskiej flocie. Mało kto nimi jeździ, gdyż nigdy nie ma w nich miejsca i i na każdym przystanku głos z niebios informuje nas na jakiej ulicy się znajdujemy. Większość opolan w ten sposób poznaje topografię miasta.
- Jelcze – jedne z najczęściej spotykanych na drogach. Drzwi w nich zamykają się (zatrzaskują) głośniej niż we wszystkich autobusach razem wziętych. Mają trzy kasowniki, z których działa tylko jeden (ten przy kierowcy, do którego nie da się dojść przez barykadujące nam drogę barierki).
- Scanie – jedne z najnowszych wehikułów, a już są bez wszystkich rurek i siedzeń. Co ciekaw często zmieniają im się kołpaki. Jeżdżąc nimi można usłyszeć wszystkie tony dźwięku, od tych najniższych przy uderzenia w Polskie drogi, jak i te wysoki jak autobus wjeżdża na przystanek, lub jedzie w kierunku dworca starą autostradą z kamieni.
- Solaris – niedawno wypożyczony autobus by załatać dziurę „taborową$. Hybrydowy pojazd, któryo podobno mniej spala, ale kosztuje tyle że z różnicy dla zwykłego diesla można zafundować paliwo na 15 lat lub drugi autobus. Jest na testach próbnych, więc nawet jeśli byłby dobry to MZK i tak go odda.
- Mercedes – marka zobowiązuje, to samo co wyżej. To co sprawne, nie ma prawa jeździć po Opolu.
Wybrane linie dzienne[edytuj • edytuj kod]
- 3 – wozi cyganów z Nowej Wsi Kurewskiej do centrum oraz dresów z ZWM-u.
- 5 – druga z nowych linii jadących do Karolinki. Jedzie tak samo jak 9 i 13 oraz jak K, ale inaczej.
- 7 – jeździ tam, gdzie nikt inny się nie odważy.
- 8 – jeżdżą nią dzieci nowobogackich snobów, którzy po wyprowadzce z ZWMu wrócili do pierwotnego miejsca zamieszkania.
- 9 – wozi babcie na cmentarz.
- 10 – zapuszcza się aż do Czarnowąs, gdzie straszy, a psy szczekają na odwrót.
- 11 – przejeżdża przez Gosławice – słynne opolskie centrum leczenia aromaterapią.
- 12 – kursuje do najbardziej luksusowej dzielnicy Opola, Metalchemu. Linia darmowa ze względów oczywistych.
- 13 – szczęśliwa linia widmo opolskiego MZK, jeździ Partyzancką, którą zaraz zamkną i linia znów zniknie. Toczy się tak jak 5 i 13.
- 14 – linia którą łączy wieś ze Wschodu na Południowy Wschód.
- 15 – wycieczkowa linia po opolskich osiedlach: ZWM, Malinka, Witosa; jako jedyna dociera pod Real; wiecznie zapchana studentami politechniki.
- 16 – to samo co 8 tylko mniejsze ryzyko przejazdu związane z brakiem wizyty na Metalchemie.
- 17 – kradnie ludzi z Witosa i Malinki i zawozi do city; wejście do autobusu na ZWM-ie graniczy z cudem. W lecie już od pierwszego przystanku wypełniony babciami i dziadkami z prostego powodu - kursuje na działki. Odczuć można wtedy wiele charakterystycznych wrażeń węchowych, a również się dowiedzieć jaka pogoda panuje w Opolu, oraz jak duże są marchewki.
- 18 – zły omen dla pacjentów Wojewódzkiego Centrum Medycznego, kursuje bowiem na trasie Witosa-szpital - Cmentarz.
- 21 – wozi kanarów do siedziby MZK na ul. Luboszyckiej, na reszcie trasy wozi powietrze.
- 80 – linia o numerze wyjętym nie wiadomo skąd. Będzie jeździła z najgorszej części Opola do najgorszej części województwa. Podróż na niej będzie trwała 15 minut (jadąc Ikarusem).
Linie niedzienne[edytuj • edytuj kod]
- N – wozi nocne powietrze. Zaletą jest brak kanarów, którzy jeśli nawet jeśli są to boją się podejść. Jak przystało na miasto wojewódzkie jeździ tylko w weekendy.