The Elder Scrolls IV: Oblivion: Różnice pomiędzy wersjami
(→Rasy) |
|||
(Nie pokazano 151 wersji utworzonych przez 77 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Elder-scrolls.jpg|thumb|200px|''Idę na polowanie.'']] |
|||
{{czyszczenie}} |
|||
'''The Elder Scrolls IV: Oblivion''' – [[Gra komputerowa|gra]] autorstwa studia [[Bethesda Softworks]] znana z tego, że bug może Ciebie zaatakować w każdym momencie. Oczywiście tylko wtedy, gdy siedzisz przy komputerze. Jak idziesz sobie do [[toaleta|kibla]]/lodówki gra działa zaskakująco dobrze i nawet się nie tnie. |
|||
{{redakcja|linki wewnętrzne, stylistyka itp. itd.}} |
|||
'''The Elder Scrolls IV: Oblivion''' – słynna [[gra]] komputerowa autorstwa studia Bethesda Softworks. |
|||
== O grze == |
|||
Oblivion, podobnie jak [[Morrowind]], znany jest z tego, że może wywalić do [[Windows]]a w najmniej |
|||
spodziewanym momencie (jeżeli oczywiście ktoś mą z lekka zakurzoną kartę graficzną) - z tą różnicą, |
|||
że w tym przypadku blaszak może się po tym nie podnieść. |
|||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
Jak zwykle zaczyna się optymistycznie: jesteśmy w zasranym, brudnym, obleśnym lochu |
Jak zwykle zaczyna się optymistycznie: jesteśmy w zasranym, brudnym, obleśnym lochu. Film nam się urwał, ponieważ nie wiemy za co siedzimy. Nagle, ni stąd ni zowąd, przyłazi jaśnie oświecony pan nad panami, król nad królami i uroczyście oznajmia, że widział nas w swoich snach oraz że jesteśmy wolni. Od tej pory możemy palić, gwałcić, rabować, zabijać i nawet obrażać jawnie prezydenta. Tak naprawdę czujemy nieprzymuszoną chęć dowiedzenia się, co dalej stanie się ze staruchem, idziemy więc za nim. Niespodzianka – zabijają go, a on powierza nam swój Amulet Królów (ciekawe skąd nazwa, skoro Tamriel zawsze miało tylko Cesarzy), i każe dostarczyć do jakiegoś [[Francja|francuzika]] o nazwisku Dżofri. Ma on niby wiedzieć, gdzie znajduje się ostatni [[syn]]ek Uriela. Kiedy Dżofri przyjmie łaskawie nasz amulet, oznajmi, że Martin jest w niebezpieczeństwie (ile tych niezwykłych zbiegów okoliczności!) i musimy go ratować. Dalej jest jak zawsze – przynieś to, wiem że będzie niebezpiecznie, ale musimy zaryzykować.Gdy ci się uda zostaniesz bohaterem (ale zaskoczenie…). |
||
== Główni bohaterowie == |
|||
'''Ty''' – najważniejsza osoba w [[państwo|państwie]], z ogromnym nimbem. Masz się przysłużyć, ponieważ do niczego innego się nie nadajesz. |
|||
'''Martin Septim''' – synek jaśnie oświeconego Uriela Septima, poczęty w domu publicznym. [[Ksiądz]] z kryzysem wiary, musisz go cały czas pocieszać, żeby nie strzelił sobie fireballem w łeb. |
|||
'''Baurus''' – [[Murzyn|Czarnuch]], który pomaga nam przez całą grę, ale może zginąć podczas jednej z bitew (co za szkoda). Robi z siebie naszego przyjaciela, a tak naprawdę cały czas ma ochotę zapytać, czy wolimy być na górze, czy na dole. |
|||
'''Dżofri''' – pretensjonalny francuzik, który z czasem zaczyna nas lubić - nie ma to znaczenia. |
|||
'''Ciemny Szop''' – trÓ boss Stowarzyszenia na Rzecz Zaje[[Grafika:Cenzura.png]] Rzeczy (SRZR). Jego morda jest tak szpetna, paskudna itd., że musi ją kryć pod jakimś zjedzonym przez mole kapturem. Zbyt częste nadużywanie wysokoprocentowego bimbru sprawiło, że stracił swoją tożsamość - nawet jego stara go nie poznaje. |
|||
'''Kanclerzyk Oclito''' – wielka szycha, prawie jak Cesarz, jednak pedał (bo czarodziej i ma czerwoną, PRZEWIEWNĄ szatę) i do tego brudas. Z nikim nie rozmawia, bo cały czas przesiaduje na wymyślonych spotkaniach, z nieistniejącymi przyjaciółmi. Wieczorami sączy tanią berbeluchę w piwnicach pałacu. |
|||
'''Łucjan Szansa''' – ucho mHrocznego bHractwa, nekrofil. Mieszka sam w jakimś zrujnowanym forcie, z bandą truposzy. Jada ludzkie serca, czaski i inne ludzkie inserty. |
|||
'''Mankar Camorański''' – ten prawie najgorszy z najgorszych, mroczny miszcz sztuk magicznych, zUy do szpiku kości. Za[[Grafika:Cenzura.png]]ł nam Amulet Królów i musimy go odzyskać. |
|||
'''Mehrunes Dagon''' – pan nad panami, wielka zła Daedra - czerwony jak barszczyk wigilijny, prawdopodobnie komuch. Ma cztery łapki, na dwóch z nich pazurki za[[Grafika:Cenzura.png]]ne Wolverine'owi, a w pozostałych dwóch ma topór, zakoszony barbowi z Diablo II. Jak wiadomo, te drugie są "silniejsze". |
|||
'''Akatosh''' – zmutowana forma Martina - ten debil pojawia się, gdy Marti rozerwie z trudem zdobyty Amoolet Krooloof, by kopnąć Dagona w jego komunistyczny zad i [[Grafika:Cenzura.png]] go z powrotem do Oblechłani, z której się przypałętał. |
|||
'''Strażnicy''' – upierdliwe dupki, potrafią gapić się jak minotaury i inne gady [[Grafika:Cenzura.png]] cię młotem po tyłku. Kiedy z nimi zadrzesz, okaże się że to cyborgi i nie sposób ich pokonać. Kiedy ci pomagają, okazują się tak przydatni jak waciki do uszu. |
|||
'''Chuck Norris''' - Odblokowuje się dopiero po tym jak przejdziesz grę bez wywalania do [[Windows|windy]] , i na -2 levelu. Pamiętaj jednak, nie odblokujesz Chucka Norrisa, to Chuck Norris odblokuje Ciebie. |
|||
== Gildie == |
|||
'''Gildia Magów''' – Nuuuda! Dobre dla kucharzy robiących magiczne zupki chińskie, a potem je sprzedaje Orkom na nielegalnym straganie w Skyrim, które piją od nich wszystko, nawet trucizny obniżające inteligencję. Dołączyć się może każdy: złodziej, którego interesuje tylko przemyt aparatury oraz zaklęcie niewidzialności, a nawet Orasowy barbarzyńca inteligentny jak kartofel. |
|||
'''Gildia Wojowników''' – Super dyskoteka dla fanów lalki Barbie, lubiących klikać bez przerwy całe pół minuty, by zaciachać na śmierć grupę bandytów. Panuje tam korupcja. Członkowie są mądrzejsi od magów, ponieważ magią może się zajmować każdy głupek, a do walki potrzeba wiele lat ćwiczeń (opinia szefa całej instytucji). |
|||
'''Gildia Złodziei''' – Klub dla Orków w Ebonówce. Szefem jest Mroczno-Szara maskotka lisa, którą później calusieńkie Tamriel szuka, a '''Gildia Magów''' wynajęła nawet Deadrę do poszukiwań (zaszaleli! Ciekawe ile ich to kosztowało...). |
|||
'''Mroczne Bractwo''' – Kochająca się rodzina Morderców przez duże '''"M"'''. Ich szef trzyma w skrzynce krew biednych ofiar (to na tzw. '''''Czarną Godzinę''''') Słuchają DiscoJapy (muzyka podobna do DiscoPolo, ale w wykonaniu Japończyków). Potem mamy szansę ich wszystkich wybić. |
|||
==Rasy== |
|||
* '''Mroczne Elfy''' – kandydatki na Miss Tamriel. Cenieni za nieprzydatność w pracach domowych i hodowaniu [[pająk|pająków]] w piwnicach. Mimo szarawej cery i czerwonych oczu zdobywają czołowe miejsca w w/w konkursie, jednak niektóre odkryły swoją [[mrok|mroczną]] stronę i zaczęło hodować [[ziemniak|kartofle]]. Powstałe w wyniku przedawkowania skoomy przez jednego z Leśnych [[elfy|Elfów]] o [[imię|imieniu]] xxx, czyli nieznane. |
|||
* '''Cesarscy''' – rodowe [[pokemon|pokemony]] i twórcy całej tej subkultury i [[pokemoniaste pismo|KlOntFfA nArOduUfF]]. Jeśli szukasz twórców [[Teletubisie|Teletubisiów]] to dobrze trafiłeś. Są uniwersalni jak np. jabłko (owoc i yyy... owoc w jednym). |
|||
* '''Bretoni''' – prawie jak Cesarcy, z tym, że bawią się [[magia|magią]]. Tak naprawdę nie istnieją, z tym, że pod wpływem skoomy bardzo mocno wydaje się, że jednak istnieją. |
|||
* '''Elfy Wysokiego Rodu''' – dwumetrowe kolosy (Boże! Jak się oni rodzą!). Członkowie tej rasy zwykle reprezentują Tamriel w Mistrzostwach Krain w Koszykówce, jednak są dyskwalifikowani (trudne słowo) już w rozgrywkach grupowych, z powodu spalenia drużyny przeciwnej jakimś fireballem (I nic nie pomaga tłumaczenie, że "On jest liszem, więc odporny na magię"). |
|||
* '''Orkowie''' – Elfy (suprise!) z tym, że zielone. Kandydaci do roli w [[film]]ie "Pudzian: The Movie". Słynną z bardzo dobrych metod dyplomatycznych, mianowicie: "Nie panian? To z topora" i słynnego [[balet]]u "Tańczący z Toporami" (gdzie na premierze przetrwało 3 z 1000 gości. Ich wzięto na rosół i krupnik). |
|||
* '''Nordowie''' – bracia i siostry Pudziana. Od gapili od orków ich genialne systemy dyplomatyczne, ale stworzyli parę nowych zasad, np. "Jeśli nie jesteś z nami, to twa głowa obcięta jest". Mieszkają gdzieś tam na dalekiej północy na Solstheim, gdzie pędzą bimber (Ich specjalite) oraz żłopią miód, czasami tańczą tzw. Truroropa. Polega na rzucaniu toporem w jakiś cel w takt muzyki na bębnach. |
|||
== Niektóre rasy == |
|||
* '''Khajiici''' – koto-ludzie. Powstają z połączenia człowieka i puszki Whiskas. Po tym zyskuje się jakieś super moce. Człowiek staje się cat-manem lub kobietą-kot. Skacze się tu i tam, kradnie to i owo, by rano odkryć, że przemiana jest stała. Zaczyna się drapanie z powodu pcheł, lizanie łapy itd. Zamykają się więc w więzieniach, by ukryć hańbę. |
|||
* '''Dunmerowie''' – kandydatki na Miss Tamriel. Mimo szarawej cery i czerwonych oczu zdobywają czołowe miejsca w w/w konkursie, jednak niektóre odkryły swoją [[mrok|mroczną]] stronę i zaczęły hodować [[ziemniak|kartofle]]. |
|||
* '''Altmerowie''' – dwumetrowe kolosy (Boże! Jak oni się rodzą!). Członkowie tej rasy zwykle reprezentują Tamriel w Mistrzostwach Krain w Koszykówce, jednak są dyskwalifikowani (trudne słowo) już w rozgrywkach grupowych z powodu spalenia drużyny przeciwnej jakimś fireballem (i nic nie pomaga tłumaczenie, że „On jest liszem, więc odporny na magię”). |
|||
* '''Argonianie''' – ludzie-[[jaszczyrka|jaszczurki]]. Ich zaletą jest posiadanie wyczepistego ogona, na który lecą wszystkie laski z Tamriel. Minusem zimnokrwistość tych stworów. Jak dochodzi do pocałunku, trzeba się przyzwyczaić do śliskiego, długiego i chwytnego języka. Gorzej niestety z dziećmi... |
|||
* '''Orkowie''' – elfy (surprise! Orsi'''mer''', czego to oni nie wymyślą…) z tym, że zielone. Słyną z bardzo dobrych metod dyplomatycznych, mianowicie: „Nie panian? To z topora” i słynnego [[balet]]u „Tańczący z Toporami” (gdzie na premierze przetrwało 3 z 1000 gości. Wzięto tych, którzy przeżyli na rosół i krupnik). |
|||
* '''Redguard's''' ( z ang. czerwoni strażnicy) – Rasa niggas'ów, którzy stanowili pierwowzór [[Armia Czerwona|Armii Czerwonej]]. Ich słynne rogatki, które zakładają na wojnę, zasłynęły w całym Tamriel. Na Morrowind mało popularne. Ich uzbrojenie: pała do bejsbola, rogatka z inicjałami NYC, [[Pistolet TT|TT-etka]] i ząbalki mundurek z napisem na plecach: чродйл-священная наша держава. |
|||
* '''Khajiici''' (czyt. ''Każżżżżiii[…]iiici) – koto-ludzie. Powstają z połączenia człowieka i puszki Whiskas. |
|||
* '''Leśne Elfy''' – kolejny przedstawiciel rasy elfów, jednak z rodziny karłowatus. Zagorzali członkowie Green Peace. Gdy zjesz chodź jedną jagódkę z ich lasu o wielkości 10 tys hektarów i będąc pewnym, że ich tu nie ma, niepodziewanie przeszyje cię strzała wylatująca z jakiegoś drzewa. Sami jedzą, to co leży na ziemi, czyli padlinę. |
|||
* '''Argonianie''' – ludzie-[[jaszczurka|jaszczurki]]. Ich zaletą jest posiadanie wyczepistego ogona, na który lecą wszystkie laski z Tamriel. Nie poleca się głaskać tych stworów, bo niejeden ciepłokrwisty człowiek się pokaleczył ich twardymi, ostrymi łuskami. |
|||
== Pancerze i bronie == |
|||
* '''Bosmerowie''' – zagorzali członkowie Green Peace. Gdy zjesz choć jedną jagódkę z ich lasu o wielkości 10 tys hektarów i będąc pewnym, że ich tu nie ma, niepodziewanie przeszyje cię strzała wylatująca z jakiegoś drzewa. |
|||
W Oblivionie istnieje takie szatańskie narzędzie zwane lewel skalingiem - ono sprawia, że każdy debil może zdobyć najrzadsze i niedostępne dla innych pancerze, jeśli trafi w odpowiednie miejsce. |
|||
Podobnie jak w Morrowindzie, postać może nosić tonę żelastwa, której nie będzie nawet na niej śladu, ani zbytnio nie będzie przeszkadzać w ruchu. |
|||
Po kolei: |
|||
* Futrzany – żywcem zerwany z Yeti, Sasquatcha albo innego włochacza. Śmierdzi, do tego niepraktyczny i [[Grafika:Cenzura.png]] broni. |
|||
* Skórzany – jak skórzany, tylko do zrobienia go trzeba oskórować niewinne zwierzę/człowieka/kanapę. |
|||
* Żelazny – szorstki, brzydki, ciężki, śmierdzący, ogólnie wyklepana blacha od kaszlaka. |
|||
* Stalowy – Co wyżej, tyle, że mniej śmierdzi, no i jest wypolernięty. |
|||
* Kolczy – pancerzyk zrobiony z milionów kółeczek od piwa. Wygląda z[[Grafika:Cenzura.png]]e średniowiecznie, ale [[Grafika:Cenzura.png]] broni. |
|||
* Krasnoludzki – przypomina robocopa, do dupy obrona, hełm wygląda jak czapka Papy Smerfa. |
|||
* Elficki – wypolerowany plastik. Fajnie wygląda, ma rogaty hełm. Bejsbol z tego zestawu jest najrzadszy w grze. |
|||
* Orkowa – ładniej ukształtowana żelazna zbroja. Ma fajny hełm. Ale [[Grafika:Cenzura.png]] obronę. |
|||
* Szklany – ostro wypolerowana karoseria od Trabanta. Ma być dla złodzieja, ale się błyszczy jak psu jajca - więc nidyrydy. |
|||
* Ebonowy – czarno-żółty, jak Murzyn z pryszczami. Ciężki, toporny, i śmierdzi. |
|||
* Daedryczny – teoretycznie "najrzadszy" - w Morrowindzie niecałe dwa zestawy, w Oblivionie - za pięć zeta na straganach u Wietnamczyków. |
|||
== |
== Ciekawostki == |
||
* Każdy kupiec w grze z łatwością rozpoznaje skradzione przedmioty (nawet jeśli ukradłeś dany przedmiot na drugim końcu Cyrodiil). |
|||
* Brak – chodzenie nago lub w jakiś tam szmatkach i przewiewnych szatkach. Dla robiących czary-mary. |
|||
* Wszyscy strażnicy w całym Cyrodiil wiedzą o twojej grzywnie. Nawet jeżeli pierwszy raz odwiedzasz dane miasto a twoja grzywna wynosi 1gp. Przestępstwo nie popłaca, <del>przestępcza szumowino</del> drogi graczu. |
|||
* Lekka – obrona porównywalna z koszulą nie praną od 49 miesięcy. |
|||
* Każdy cios możesz zablokować gołymi rękami. Nawet cios zadany młotem bojowym/toporem. |
|||
* Ciężka – zbroja odporna na panzerschrecka, zbyt ciężka, by podrapać się po dupie. |
|||
* Możesz strzelać z łuku niczym Legolas nawet gdy twoja umiejętność „celność” wynosi 5 w skali od 0 do 100. |
|||
* Nekromancja w Cyrodiil jest zakazana, ale możesz śmiało chodzić po mieście w szatach nekromanty i przyzywać nieumarłe istoty. |
|||
* Nie możesz po prostu komuś pochlebić, musisz najpierw zażartować, chełpić się i grozić swojemu rozmówcy. |
|||
* Nie musisz martwić się o to, że zabijesz ważną postać. Gra jest <del>retard friendly</del> bardzo przemyślana i ważne osoby są nieśmiertelne. |
|||
* Nie możesz wyrzucić przedmiotów niezbędnych do ukończenia jakiegoś zadania. „Nieograniczona swoboda”. |
|||
* Możesz z łatwością przejść całą grę bez czytania dialogów. Zielona strzałka wskaże ci miejsce do którego masz się udać, by naciskać LPM dopóki wszystko przed tobą nie zostanie unicestwione. |
|||
* Grę możesz przejść postacią na drugim poziomie. |
|||
* Jeżeli strzelisz komuś w plecy z ukrycia, ten zignoruje to uznając strzałę w plecach za wiatr lub przedawkowanie alkoholu. |
|||
* Wątek główny daje ci ogromny wybór – możesz wykonać zadanie teraz lub odłożyć je na później. |
|||
* W każdej chwili możesz zmienić poziom trudności, zamieniając nierówną walkę w beztroską sieczkę z którą poradzi sobie nawet przedszkolak. |
|||
* Żeby usunąć większość błędów i niedociągnięć, musisz pobrać tyle modów że ich łączny rozmiar kilkukrotnie przekroczy rozmiar folderu z grą. |
|||
* Możesz zamienić swoją postać w galaretę, jeśli wpiszesz „kill” po kliknięciu na nią (wcześniej musisz włączyć konsolę). |
|||
* Jeśli masz akrobatykę na poziomie 100, możesz odbijać się od wody. |
|||
* Możesz sprawić, że twoje kradzione przedmioty nie będą kradzione. Wystarczy sprzedać je karczmarzowi w gospodzie „Pod złym omenem” i odkupić je. |
|||
* Nie możesz upić się na śmierć – można wypić najwyżej 4 butelki naraz (a trucizn w ogóle nie można pić). |
|||
* Istnieje możliwość, że mikstura stworzona ze składnika o masie 0.1 będzie ważyć 2 jednostki. |
|||
* Nawet jak zaatakujesz kogoś na ostatnim zadupiu, zacznie wołać straż. |
|||
* Gdy zabijesz konia przy świadkach, zaczną wołać, że jesteś złodziejem i dostaniesz 1sz. złota grzywny. |
|||
* W Cyrodiil, za kradzież zgniecionej kartki papieru możesz pójść do więzienia. |
|||
{{Gry fabularne}} |
|||
===Rodzaje Broni=== |
|||
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]] |
|||
* Sztyleciki – jakieś tam wykałaczki, dobre dla asasynów i złodziei. |
|||
* Krótkie miecze – większa wersja noży do krojenia chleba, |
|||
* Długie miecze – większa wersja noża rzeźnickiego, |
|||
* Claymory – duuuuże wykałaczki. |
|||
* Buławy – okrągłe młotki do ubijania kotletów, |
|||
* Młoty dwuręczne – BEJSBOLE!!!!!! |
|||
* Topory jednoręczne – siekierki strażackie, ale takim gównem nikomu krzywdy nie zrobisz |
|||
* Topory dwuręczne – TASAKI!!!! |
|||
* Laski/Kostury/Stafy – dla magów. N[[Grafika:Cenzura.png]]ą pociskami, a jak im się para skończy są bezużyteczne. |
|||
* Łuki – pseudoharfy, dobre dla pedałów. |
|||
* Piąchy – walenie po ryju, coś dla [[dresiarz]]y. |
|||
* Nieświeży oddech - broń specjalna pojawiająca się po tym jak zjesz 10 [[cebula|onionów]] i do kogoś zagadasz. [[śmierć|Dead]] natychmiastowy. |
|||
[[en:The Elder Scrolls: Oblivious]] |
|||
===Typy broni=== |
|||
[[fi:Oblivion]] |
|||
* Żelazna – brzydka, szybko się psuje, mało wali - za złotówkę od Wietnamczyków. |
|||
[[fr:Oblivion]] |
|||
* Stalowa – to co wyżej, tyle że sprowadzana z Chin. |
|||
[[it:The Elder Scrolls IV: Oblivion]] |
|||
* Srebrna – to co stalowa, ale ze zdobieniami. Dobra przeciw duszkom. |
|||
[[pt:The Elder Scrolls IV: Oblivion]] |
|||
* Krasnoludzka – z[[Grafika:Cenzura.png]]na Gimliemu i jego pobratymcom. Mało wali, wygląda jak trybiki. |
|||
* Elficka – wygląda z[[Grafika:Cenzura.png]]e, ale [[Grafika:Cenzura.png]] wali. |
|||
* Szklana – plastikowe atrapy, błyszczą się jak lizaki jabłkowe. |
|||
* Ebonowa – ciężka, [[Grafika:Cenzura.png]] i nieporęczna, wygląda jak mak z miodem. |
|||
* Daedryczna – jak spalona kiełbasa polana keczupem - najzajebistsza broń w grze, jednak sam sztylet waży tyle co młody płetwal błękitny. |
|||
{{stubgry}} |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 10:28, 9 sty 2022
The Elder Scrolls IV: Oblivion – gra autorstwa studia Bethesda Softworks znana z tego, że bug może Ciebie zaatakować w każdym momencie. Oczywiście tylko wtedy, gdy siedzisz przy komputerze. Jak idziesz sobie do kibla/lodówki gra działa zaskakująco dobrze i nawet się nie tnie.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Jak zwykle zaczyna się optymistycznie: jesteśmy w zasranym, brudnym, obleśnym lochu. Film nam się urwał, ponieważ nie wiemy za co siedzimy. Nagle, ni stąd ni zowąd, przyłazi jaśnie oświecony pan nad panami, król nad królami i uroczyście oznajmia, że widział nas w swoich snach oraz że jesteśmy wolni. Od tej pory możemy palić, gwałcić, rabować, zabijać i nawet obrażać jawnie prezydenta. Tak naprawdę czujemy nieprzymuszoną chęć dowiedzenia się, co dalej stanie się ze staruchem, idziemy więc za nim. Niespodzianka – zabijają go, a on powierza nam swój Amulet Królów (ciekawe skąd nazwa, skoro Tamriel zawsze miało tylko Cesarzy), i każe dostarczyć do jakiegoś francuzika o nazwisku Dżofri. Ma on niby wiedzieć, gdzie znajduje się ostatni synek Uriela. Kiedy Dżofri przyjmie łaskawie nasz amulet, oznajmi, że Martin jest w niebezpieczeństwie (ile tych niezwykłych zbiegów okoliczności!) i musimy go ratować. Dalej jest jak zawsze – przynieś to, wiem że będzie niebezpiecznie, ale musimy zaryzykować.Gdy ci się uda zostaniesz bohaterem (ale zaskoczenie…).
Niektóre rasy[edytuj • edytuj kod]
- Dunmerowie – kandydatki na Miss Tamriel. Mimo szarawej cery i czerwonych oczu zdobywają czołowe miejsca w w/w konkursie, jednak niektóre odkryły swoją mroczną stronę i zaczęły hodować kartofle.
- Altmerowie – dwumetrowe kolosy (Boże! Jak oni się rodzą!). Członkowie tej rasy zwykle reprezentują Tamriel w Mistrzostwach Krain w Koszykówce, jednak są dyskwalifikowani (trudne słowo) już w rozgrywkach grupowych z powodu spalenia drużyny przeciwnej jakimś fireballem (i nic nie pomaga tłumaczenie, że „On jest liszem, więc odporny na magię”).
- Orkowie – elfy (surprise! Orsimer, czego to oni nie wymyślą…) z tym, że zielone. Słyną z bardzo dobrych metod dyplomatycznych, mianowicie: „Nie panian? To z topora” i słynnego baletu „Tańczący z Toporami” (gdzie na premierze przetrwało 3 z 1000 gości. Wzięto tych, którzy przeżyli na rosół i krupnik).
- Khajiici (czyt. Każżżżżiii[…]iiici) – koto-ludzie. Powstają z połączenia człowieka i puszki Whiskas.
- Argonianie – ludzie-jaszczurki. Ich zaletą jest posiadanie wyczepistego ogona, na który lecą wszystkie laski z Tamriel. Nie poleca się głaskać tych stworów, bo niejeden ciepłokrwisty człowiek się pokaleczył ich twardymi, ostrymi łuskami.
- Bosmerowie – zagorzali członkowie Green Peace. Gdy zjesz choć jedną jagódkę z ich lasu o wielkości 10 tys hektarów i będąc pewnym, że ich tu nie ma, niepodziewanie przeszyje cię strzała wylatująca z jakiegoś drzewa.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Każdy kupiec w grze z łatwością rozpoznaje skradzione przedmioty (nawet jeśli ukradłeś dany przedmiot na drugim końcu Cyrodiil).
- Wszyscy strażnicy w całym Cyrodiil wiedzą o twojej grzywnie. Nawet jeżeli pierwszy raz odwiedzasz dane miasto a twoja grzywna wynosi 1gp. Przestępstwo nie popłaca,
przestępcza szumowinodrogi graczu. - Każdy cios możesz zablokować gołymi rękami. Nawet cios zadany młotem bojowym/toporem.
- Możesz strzelać z łuku niczym Legolas nawet gdy twoja umiejętność „celność” wynosi 5 w skali od 0 do 100.
- Nekromancja w Cyrodiil jest zakazana, ale możesz śmiało chodzić po mieście w szatach nekromanty i przyzywać nieumarłe istoty.
- Nie możesz po prostu komuś pochlebić, musisz najpierw zażartować, chełpić się i grozić swojemu rozmówcy.
- Nie musisz martwić się o to, że zabijesz ważną postać. Gra jest
retard friendlybardzo przemyślana i ważne osoby są nieśmiertelne. - Nie możesz wyrzucić przedmiotów niezbędnych do ukończenia jakiegoś zadania. „Nieograniczona swoboda”.
- Możesz z łatwością przejść całą grę bez czytania dialogów. Zielona strzałka wskaże ci miejsce do którego masz się udać, by naciskać LPM dopóki wszystko przed tobą nie zostanie unicestwione.
- Grę możesz przejść postacią na drugim poziomie.
- Jeżeli strzelisz komuś w plecy z ukrycia, ten zignoruje to uznając strzałę w plecach za wiatr lub przedawkowanie alkoholu.
- Wątek główny daje ci ogromny wybór – możesz wykonać zadanie teraz lub odłożyć je na później.
- W każdej chwili możesz zmienić poziom trudności, zamieniając nierówną walkę w beztroską sieczkę z którą poradzi sobie nawet przedszkolak.
- Żeby usunąć większość błędów i niedociągnięć, musisz pobrać tyle modów że ich łączny rozmiar kilkukrotnie przekroczy rozmiar folderu z grą.
- Możesz zamienić swoją postać w galaretę, jeśli wpiszesz „kill” po kliknięciu na nią (wcześniej musisz włączyć konsolę).
- Jeśli masz akrobatykę na poziomie 100, możesz odbijać się od wody.
- Możesz sprawić, że twoje kradzione przedmioty nie będą kradzione. Wystarczy sprzedać je karczmarzowi w gospodzie „Pod złym omenem” i odkupić je.
- Nie możesz upić się na śmierć – można wypić najwyżej 4 butelki naraz (a trucizn w ogóle nie można pić).
- Istnieje możliwość, że mikstura stworzona ze składnika o masie 0.1 będzie ważyć 2 jednostki.
- Nawet jak zaatakujesz kogoś na ostatnim zadupiu, zacznie wołać straż.
- Gdy zabijesz konia przy świadkach, zaczną wołać, że jesteś złodziejem i dostaniesz 1sz. złota grzywny.
- W Cyrodiil, za kradzież zgniecionej kartki papieru możesz pójść do więzienia.