Sprzątaczka: Różnice pomiędzy wersjami
(brak półpauz) |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
'''Oto rozkład zajęć typowej sprzątaczki:''' |
'''Oto rozkład zajęć typowej sprzątaczki:''' |
||
''' |
'''7:30''' – uczniowie zaczynają dobijać się do szatni, tak więc to czas na jej otworzenie; |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
'''8:55 – 9:55''' – ponowne szorowanie podłóg i kibli, oraz standardowa pogawędka o niczym z Woźnym i spółką; |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
''' |
'''6:01 – 7:00''' – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo; |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
'''06:01 - 7:00''' – sprzątanie po imprezie i udawanie że nic się nie działo. |
|||
⚫ | |||
== Typy == |
== Typy == |
||
Linia 48: | Linia 35: | ||
*{{t|Wredna, Młoda i Ruda}}taka woźna to zapewne córka starej woźnej, która miała [[Ocena niedostateczna|same dobre oceny]] i w nagrodę ją tam wysłali. Charakter <s>porządny</s> okropny. Uczniowie myślą, że swoja, ale jak zajrzy na dwór i zobaczy [[wagary|co tam wyczyniasz]], przegoni mopem i poskarży pani. Najlepiej dyrektor. |
*{{t|Wredna, Młoda i Ruda}}taka woźna to zapewne córka starej woźnej, która miała [[Ocena niedostateczna|same dobre oceny]] i w nagrodę ją tam wysłali. Charakter <s>porządny</s> okropny. Uczniowie myślą, że swoja, ale jak zajrzy na dwór i zobaczy [[wagary|co tam wyczyniasz]], przegoni mopem i poskarży pani. Najlepiej dyrektor. |
||
*{{t|Wredna, Stara i Gruba}}nikt jej nie lubi. Siedzi na korytarzu i wżera pączki, przez co jest jeszcze grubsza niż była. Na starość nie znalazła pracy, a że emerytura jej nie przysługuje to dorabia sobie w szkole i wyżywa się na uczniach. |
*{{t|Wredna, Stara i Gruba}}nikt jej nie lubi. Siedzi na korytarzu i wżera pączki, przez co jest jeszcze grubsza niż była. Na starość nie znalazła pracy, a że emerytura jej nie przysługuje, to dorabia sobie w szkole i wyżywa się na uczniach. |
||
*{{t|Wredna, Stara, Ruda i Brzydka}}zachowuje się jak Gestapo. Wszyscy uczniowie się jej boją. Gdy zobaczy jakiegoś ucznia na jej |
*{{t|Wredna, Stara, Ruda i Brzydka}}zachowuje się jak Gestapo. Wszyscy uczniowie się jej boją. Gdy zobaczy jakiegoś ucznia na jej „posterunku”, grozi dyrektorem. Sieje postrach nawet wśród nauczycieli. |
||
*{{t|Sprzątaczka do zadań specjalnych „Ninja”}} |
*{{t|Sprzątaczka do zadań specjalnych „Ninja”}}nigdy się nie pokazuje, nigdy nie okazuje litości i nigdy się nie zdradza. Tak oto najgroźniejszy osobnik w szkole. Dostaje specjalne misje od nauczycieli (za „małą” opłatą), które polegają na porwaniu i bezlitosnym karaniu uczniów za wybryki na lekcjach. Nikt nigdy nie widział Sprzątaczki do zadań specjalnych, a nazywamy ją... Toaletowy Zabójca. |
||
== Woźnokracja == |
== Woźnokracja == |
||
Zjawisko występujące |
Zjawisko występujące wtedy, gdy woźne zaklepią sobie zbyt dobrą pozycję w szkole. Polega ono na tym, że woźne stają się bardzo egoistyczne i/lub złośliwe. Zjawisko najbardziej uciążliwe jest podczas korzystania z szatni. Przykłady: |
||
* Konieczność noszenia kurtek i butów na zajęcia dodatkowe (jeśli zechcemy dostać się do szatni po tych zajęciach to usłyszymy: ''Otworzy pani szatnię?'' – ''Nie, nie chce mi się.'') |
* Konieczność noszenia kurtek i butów na zajęcia dodatkowe (jeśli zechcemy dostać się do szatni po tych zajęciach, to usłyszymy: ''Otworzy pani szatnię?'' – ''Nie, nie chce mi się.'') |
||
* Brak możliwości dostania się do szatni po dzwonku na lekcję. |
* Brak możliwości dostania się do szatni po dzwonku na lekcję. |
||
* Po skończeniu lekcji konieczność czekania 10 minut po ostatniej lekcji, zanim woźna przywlecze się, znajdzie klucz i otworzy szatnię. |
* Po skończeniu lekcji konieczność czekania 10 minut po ostatniej lekcji, zanim woźna przywlecze się, znajdzie klucz i otworzy szatnię. |
Wersja z 19:59, 11 lut 2012
Sprzątaczka (właśc. Pani Woźna, Konserwatorka powierzchni płaskich) – osoba płci żeńskiej (choć czasem trudno stwierdzić) pracująca w każdej szkole. Jej głównym zajęciem jest szorowanie szkolnych kibli, korytarzy i szatni. Zazwyczaj pracuje po kilka sprzątaczek w jednej szkole. Są to współpracownice wielkiego Woźnego. Często zastępują go w jego obowiązkach, podczas gdy on idzie z uczniami na browara.
Życie codzienne
Mimo, iż podobno każda ze sprzątaczek gdzieś mieszka, to jeszcze nikt nie widział, aby wchodziły czy wychodziły do/ze szkoły. Dlatego najprawdopodobniej całe swoje życie spędzają właśnie w szkole, szorując i zamiatając ogólny syf, który uczniowie po sobie zostawiają. Sprzątaczki nie muszą również spać ze względu na nieograniczone zasoby energii. Z tego względu niektórzy porównują je do „nad-istot”.
Oto rozkład zajęć typowej sprzątaczki:
7:30 – uczniowie zaczynają dobijać się do szatni, tak więc to czas na jej otworzenie; 8:00 - 8:05 – zaczynają się lekcje. Szorowanie mopem podłóg na korytarzu; 8:06 - 8:10 – szorowanie kibli; 8:10:01 – rozejrzenie się za ewentualnymi uczniami pałętającymi się bezprawnie po korytarzu; 8:11 – 8:44 – czatowanie na korytarzu, pogawędka z Woźnym i innymi sprzątaczkami; 8:45 – uczniowie wychodzą na korytarz. Czas na schowanie się do „pokoju Woźnego” (inaczej składzik); 8:55 – 9:55 – ponowne szorowanie podłóg i kibli, oraz standardowa pogawędka o niczym z Woźnym i spółką; 9:56 – 13:05 – tradycyjne szorowanie i plotkowanie z Woźnym, oraz pomaganie co głupszym uczniom w ich problemach np. prowadzenie ich do pielęgniarki lub do toalety, albo pomaganie w szukaniu zaginionych butów, które dziwnym trafem leżą w śmietniku; 13:06 – 16:04 – szorowania i tarzania się w brudzie ciąg dalszy. Teraz bez pogawędki z Woźnym, gdyż ten standardowo poszedł się nachlać z uczniami za szkołą; 16:05 – koniec lekcji, tak więc czas na przedzieranie się przez stado wrzeszczących małolatów i otworzenie im szatni; 17:00 – 19:30 – najgorsza pora dnia. Łażenie po klasach, zdrapywanie gum spod ławek i wyrzucanie puszek po Coca-Coli; 20:00 – 6:00 – „nocne czuwanie”. Sprzątaczki siedzą w szkole i urządzają całonocną Wielką Libację. Na balangę wbija się Woźny z zapasami browara (czasem z kilkoma uczniami); 6:01 – 7:00 – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo; 7:01 – 7:29 – przygotowania do kolejnego dnia pracy (moczenie mopa, moczenie ściery, napełnianie wiadra z wodą).
Typy
Na ogół istnieje 6 podstawowych typów sprzątaczek:
- Szablon:Tsuperhipermiła dla wszystkich uczniów. Pozwala ci siedzieć na korytarzu podczas lekcji, nawet jak wagarujesz. Łatwa w użyciu. Na wszystko ci pozwoli i we wszystko ci uwierzy.
- Szablon:Tto samo co wyżej, ale nie jest tak uległa. Mimo to i tak ją wszyscy lubią. Porządnie wykonuje swoje obowiązki i jest mistrzynią we władaniu mopem.
- Szablon:Ttaka woźna to zapewne córka starej woźnej, która miała same dobre oceny i w nagrodę ją tam wysłali. Charakter
porządnyokropny. Uczniowie myślą, że swoja, ale jak zajrzy na dwór i zobaczy co tam wyczyniasz, przegoni mopem i poskarży pani. Najlepiej dyrektor.
- Szablon:Tnikt jej nie lubi. Siedzi na korytarzu i wżera pączki, przez co jest jeszcze grubsza niż była. Na starość nie znalazła pracy, a że emerytura jej nie przysługuje, to dorabia sobie w szkole i wyżywa się na uczniach.
- Szablon:Tzachowuje się jak Gestapo. Wszyscy uczniowie się jej boją. Gdy zobaczy jakiegoś ucznia na jej „posterunku”, grozi dyrektorem. Sieje postrach nawet wśród nauczycieli.
- Szablon:Tnigdy się nie pokazuje, nigdy nie okazuje litości i nigdy się nie zdradza. Tak oto najgroźniejszy osobnik w szkole. Dostaje specjalne misje od nauczycieli (za „małą” opłatą), które polegają na porwaniu i bezlitosnym karaniu uczniów za wybryki na lekcjach. Nikt nigdy nie widział Sprzątaczki do zadań specjalnych, a nazywamy ją... Toaletowy Zabójca.
Woźnokracja
Zjawisko występujące wtedy, gdy woźne zaklepią sobie zbyt dobrą pozycję w szkole. Polega ono na tym, że woźne stają się bardzo egoistyczne i/lub złośliwe. Zjawisko najbardziej uciążliwe jest podczas korzystania z szatni. Przykłady:
- Konieczność noszenia kurtek i butów na zajęcia dodatkowe (jeśli zechcemy dostać się do szatni po tych zajęciach, to usłyszymy: Otworzy pani szatnię? – Nie, nie chce mi się.)
- Brak możliwości dostania się do szatni po dzwonku na lekcję.
- Po skończeniu lekcji konieczność czekania 10 minut po ostatniej lekcji, zanim woźna przywlecze się, znajdzie klucz i otworzy szatnię.