Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Naprawa linków)
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|Being the puppet master, it's like running '''Nintendo''' of America.|Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ [[2012]]}}
{{cytat|Being the puppet master, it's like running '''Nintendo''' of America.|Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ [[2012]]}}


'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha'') – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha'') – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[lata 1881–1890|1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.


W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]]; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 [[dolar]]ów USD).
W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]]; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 [[dolar]]ów USD).

Wersja z 15:18, 1 wrz 2013

Being the puppet master, it's like running Nintendo of America.

Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ 2012

Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych Poketto Monsutā (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.

W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemysłu Hentai; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 dolarów USD).

Zobacz też


Crystal Clear app klaptop.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.