FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(kot)
Linia 34: Linia 34:
*zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę)
*zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę)
*brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów
*brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów

Do zasadniczych wad należy także ogólna nieszczelność karoserii, która objawia się ucieczka kota zamkniętego w Polonezie na noc.


== Zaprzestanie produkcji ==
== Zaprzestanie produkcji ==

Wersja z 23:33, 26 sie 2006

Nowy model poloneza

Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek
  • maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
  • pojemność bagażnika: 150 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
  • w standardzie:
    • poduszka powietrzna dla kota
    • kołdra powietrzna dla psa
    • pół litra
    • komplet opon dla jazdy po tundrze
    • silnik
  • po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę
    • przednią szybę
    • drzwi
    • karnet do klubu Go-Go
    • kolejne pół litra

Zalety

  • niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
  • w końcu to polski samochód
  • hamulce bębnowe
  • zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i furmanek - twój kowal je polubi

Wady

  • spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
  • brak możliwości otwierania drzwi
  • zewnętrzna toaleta (zimno w dSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentę)
  • brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów

Do zasadniczych wad należy także ogólna nieszczelność karoserii, która objawia się ucieczka kota zamkniętego w Polonezie na noc.

Zaprzestanie produkcji

Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w 2005 roku zaprzestano produkcji tego auta.