ST44: Różnice pomiędzy wersjami
M (jak komuś się nudzi, to można odrobinkę dolinkować) |
(dolinkowanie, małe poprawki) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{linki}} |
|||
[[Video:ST44 vs Metallica|200px|right|thumb|Ewidentny dowód na szatańskość ST44]] |
[[Video:ST44 vs Metallica|200px|right|thumb|Ewidentny dowód na szatańskość ST44]] |
||
'''ST44''' (S – spalinowy, T – turbotelep, 44 – szyfr of „cud techniki bratniego narodu radzieckiego”) – ruska |
'''ST44''' (S – spalinowy, T – turbotelep, 44 – szyfr of „cud techniki bratniego narodu radzieckiego”) – [[Rosja|ruska]] [[lokomotywa|lokomotywa kolejowa]], zdolna do poruszania się po szynach o rozstawach od 550 do 1524 milimetrów. Nazywają je ''gagarinami''. |
||
== Cechy i funkcje == |
== Cechy i funkcje == |
||
Przeznaczeniem ST44 jest masakrowanie torów i przewożenie bardzo ważnych rzeczy. W zwiazku z tym że lokomotywa pochodzi z [[ZSRR|Bratniego Kraju]], posiada ona szereg interesujących możliwości: |
Przeznaczeniem ST44 jest masakrowanie torów i przewożenie bardzo ważnych rzeczy. W zwiazku z tym że lokomotywa pochodzi z [[ZSRR|Bratniego Kraju]], posiada ona szereg interesujących możliwości: |
||
*Zużywaczka torów: dzięki nowatorskiej konstrukcji po torach którymi przejedzie ST44 nie przejedzie już nic. |
*Zużywaczka torów: dzięki nowatorskiej konstrukcji po torach którymi przejedzie ST44 nie przejedzie już [[nic]]. |
||
*Warczący Gagarin: specjalnie ustawiony dźwięk silnika nie do pomylenia z czymkolwiek innym, budzący grozę w sercach imperialistów. |
*Warczący Gagarin: specjalnie ustawiony dźwięk silnika nie do pomylenia z czymkolwiek innym, budzący grozę w sercach imperialistów. |
||
*Mobilny Lenin: każda ST44 posiada miniołtarzyk dla Lenina w każdej kabinie, wraz z zestawem świec i tzw. Czerwoną Książeczką. |
*Mobilny [[Lenin]]: każda ST44 posiada miniołtarzyk dla Lenina w każdej kabinie, wraz z zestawem świec i tzw. Czerwoną Książeczką. |
||
*Wyrzutnia maszynisty: lokomotywa ta posiada system katapultujący maszynistę na wypadek zagrożenia, przez pomyłkę skonstruowany tak ze wyrzuca go pod koła zamiast do góry. |
*Wyrzutnia maszynisty: lokomotywa ta posiada system katapultujący maszynistę na wypadek zagrożenia, przez pomyłkę skonstruowany tak ze wyrzuca go pod koła zamiast do góry. |
||
*Wibrator: ST44 trzęsie się tak, że automatycznie powoduje trzęsienia ziemi w Chinach. Dlatego też radzieccy i chińscy towarzysze nigdy nie byli bliskimi przyjaciółmi. |
*Wibrator: ST44 trzęsie się tak, że automatycznie powoduje trzęsienia ziemi w Chinach. Dlatego też radzieccy i chińscy towarzysze nigdy nie byli bliskimi przyjaciółmi. |
||
Linia 13: | Linia 12: | ||
*Komora gazowa: ST44 wydziela z siebie ilość dymu i spalin pozwalającą na wytrucie każdej osady ludzkiej poniżej 6000 mieszkańców. |
*Komora gazowa: ST44 wydziela z siebie ilość dymu i spalin pozwalającą na wytrucie każdej osady ludzkiej poniżej 6000 mieszkańców. |
||
*Cool is cool: przy –70 stopniach Celsjusza jedynie guma na wycieraczkach lekko sztywnieje. Powyżej –20 stopni lokomotywa się przegrzewa, przy +30 zaczyna intensywnie śmierdzieć. |
*Cool is cool: przy –70 stopniach Celsjusza jedynie guma na wycieraczkach lekko sztywnieje. Powyżej –20 stopni lokomotywa się przegrzewa, przy +30 zaczyna intensywnie śmierdzieć. |
||
*Ciągnięcie wagonów: podobno oprócz tych wszystkich funkcji ST44 potrafi ciągnąć składy towarowe a nawet pasażerskie. W przypadku tych ostatnich wagony muszą być szczelnie zamknięte aby nie wymordować pasażerów spalinami. |
*Ciągnięcie wagonów: podobno oprócz tych wszystkich funkcji ST44 potrafi ciągnąć składy towarowe a nawet pasażerskie. W przypadku tych ostatnich wagony muszą być szczelnie zamknięte aby nie [[śmierć|wymordować]] pasażerów spalinami. |
||
*Masakrowanie fauny i flory: syreni śpiew lokomotywy jest tak mocny, że w lesie padają zwierzęta, które chciały przebiec przez tory, a samochodom przy przejazdach odgina lusterka i wybija szyby (również w okularach kierowcy). |
*Masakrowanie fauny i flory: syreni śpiew lokomotywy jest tak mocny, że w lesie padają zwierzęta, które chciały przebiec przez tory, a samochodom przy przejazdach odgina lusterka i wybija szyby (również w okularach kierowcy). |
||
== Podręcznik maszynisty, część 2: Rozruch spalinowozu i jazda (dosłowny przekład z rosyjskiego)== |
== Podręcznik maszynisty, część 2: Rozruch spalinowozu i jazda (dosłowny przekład z rosyjskiego)== |
||
# Wypij trzy [[wódka|setki]]. |
|||
*Wypij 3× setkę wódki. |
|||
# Jeszcze ze cztery. |
|||
*Wypij 4× setkę wódki. |
|||
# Wpełznij do kabiny. |
|||
# Wciskaj przyciski i przesuwaj dźwignie w kolejności od lewej do prawej, a potem od prawej do środka, następnie opluj nastawnik. |
|||
# Opróżnij trzy setki. |
|||
*Wypij 3× setkę wódki. |
|||
# Ze ścianki za plecami fotela maszynisty wyjmij młotek i wybij szybę po prawej stronie w celu poprawy widoczności. |
|||
⚫ | |||
*Wyrzuć przez okno puste butelki po wódce. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
# Policz puste flaszki i je wyrzuć przez okno. |
|||
⚫ | |||
# Wypij jeszcze setkę i też wyrzuć pustą butelkę. |
|||
# Jeżeli nadal trzymasz się na nogach – gratulacje! Jesteś prawdziwym Rosjaninem! |
|||
# Zwymiotuj przez wybitą szybę. |
|||
# Połóż się grzecznie na podłodze i czekaj aż ktoś po ciebie przyjdzie. |
|||
# Jeżeli przez przypadek lokomotywa zaczęła jazdę, nie przejmuj się. Za 34,57 minut skończy się paliwo. |
|||
Przypis tłumacza: W Polskich ST44 występuje czuwak (układ pilnujący, czy maszynista jest przytomny), ale przycisk czuwaka |
Przypis tłumacza: ''W Polskich ST44 występuje czuwak (układ pilnujący, czy maszynista jest przytomny), ale przycisk czuwaka w Rosji jest często stosowany jako stojak na szklanki (z wódką oczywiście). Jeśli wyrzuciłeś szklankę przez okno i nie blokuje ona przycisku to lokomotywa zatrzyma się automatycznie po około minucie.'' |
||
== ST44 a Miłośnicy Kolei == |
== ST44 a Miłośnicy Kolei == |
||
Ze względu na specyficzne połączenie wybitnej urody z małym spalaniem i ogólny wdzięk lokomotywa ST44 cieszy się w naszym kraju swoistym Kultem Jednostki Spalinowej. |
Ze względu na specyficzne połączenie wybitnej urody z małym spalaniem i ogólny wdzięk lokomotywa ST44 cieszy się w naszym kraju swoistym Kultem Jednostki Spalinowej. |
||
Dla wielbicieli kolei stanowi ona ucieleśnienie marzeń o czymś co jest wielkie, industrialne i urodziwe inaczej. Na dodatek posiada szereg specyficznych cech, czyniących z niej lokomotywę. |
Dla [[MKM|wielbicieli kolei]] stanowi ona ucieleśnienie marzeń o czymś co jest wielkie, industrialne i urodziwe inaczej. Na dodatek posiada szereg specyficznych cech, czyniących z niej lokomotywę. |
||
Prawdziwym marzeniem Miłośnika Kolei jest: |
Prawdziwym marzeniem Miłośnika Kolei jest: |
||
*spędzić 34 982 godzin czekając w pokrzywach na ukazanie się sowieckiego cudu techniki; |
*spędzić 34 982 godzin czekając w pokrzywach na ukazanie się sowieckiego cudu techniki; |
Wersja z 22:37, 28 sie 2013
200px|right|thumb|Ewidentny dowód na szatańskość ST44 ST44 (S – spalinowy, T – turbotelep, 44 – szyfr of „cud techniki bratniego narodu radzieckiego”) – ruska lokomotywa kolejowa, zdolna do poruszania się po szynach o rozstawach od 550 do 1524 milimetrów. Nazywają je gagarinami.
Cechy i funkcje
Przeznaczeniem ST44 jest masakrowanie torów i przewożenie bardzo ważnych rzeczy. W zwiazku z tym że lokomotywa pochodzi z Bratniego Kraju, posiada ona szereg interesujących możliwości:
- Zużywaczka torów: dzięki nowatorskiej konstrukcji po torach którymi przejedzie ST44 nie przejedzie już nic.
- Warczący Gagarin: specjalnie ustawiony dźwięk silnika nie do pomylenia z czymkolwiek innym, budzący grozę w sercach imperialistów.
- Mobilny Lenin: każda ST44 posiada miniołtarzyk dla Lenina w każdej kabinie, wraz z zestawem świec i tzw. Czerwoną Książeczką.
- Wyrzutnia maszynisty: lokomotywa ta posiada system katapultujący maszynistę na wypadek zagrożenia, przez pomyłkę skonstruowany tak ze wyrzuca go pod koła zamiast do góry.
- Wibrator: ST44 trzęsie się tak, że automatycznie powoduje trzęsienia ziemi w Chinach. Dlatego też radzieccy i chińscy towarzysze nigdy nie byli bliskimi przyjaciółmi.
- Fat Man: lokomotywa jest tak ciężka i posiada tak wielką bezwładność, że taranuje wszystko i wszystkich. Opracowane na potrzeby inwazji RFN.
- Komora gazowa: ST44 wydziela z siebie ilość dymu i spalin pozwalającą na wytrucie każdej osady ludzkiej poniżej 6000 mieszkańców.
- Cool is cool: przy –70 stopniach Celsjusza jedynie guma na wycieraczkach lekko sztywnieje. Powyżej –20 stopni lokomotywa się przegrzewa, przy +30 zaczyna intensywnie śmierdzieć.
- Ciągnięcie wagonów: podobno oprócz tych wszystkich funkcji ST44 potrafi ciągnąć składy towarowe a nawet pasażerskie. W przypadku tych ostatnich wagony muszą być szczelnie zamknięte aby nie wymordować pasażerów spalinami.
- Masakrowanie fauny i flory: syreni śpiew lokomotywy jest tak mocny, że w lesie padają zwierzęta, które chciały przebiec przez tory, a samochodom przy przejazdach odgina lusterka i wybija szyby (również w okularach kierowcy).
Podręcznik maszynisty, część 2: Rozruch spalinowozu i jazda (dosłowny przekład z rosyjskiego)
- Wypij trzy setki.
- Jeszcze ze cztery.
- Wpełznij do kabiny.
- Wciskaj przyciski i przesuwaj dźwignie w kolejności od lewej do prawej, a potem od prawej do środka, następnie opluj nastawnik.
- Opróżnij trzy setki.
- Ze ścianki za plecami fotela maszynisty wyjmij młotek i wybij szybę po prawej stronie w celu poprawy widoczności.
- Zapal świeczki na ołtarzu Lenina, w kolejności czerwona-czerwona-czerwona-czerwona. Kolejność, wbrew pozorom, jest istotna.
- Odczytaj sześćrazyszybkoibezzająknieniacytatzczerwonejksiążeczkinastronie45.
- Policz puste flaszki i je wyrzuć przez okno.
- Wypij jeszcze setkę i też wyrzuć pustą butelkę.
- Jeżeli nadal trzymasz się na nogach – gratulacje! Jesteś prawdziwym Rosjaninem!
- Zwymiotuj przez wybitą szybę.
- Połóż się grzecznie na podłodze i czekaj aż ktoś po ciebie przyjdzie.
- Jeżeli przez przypadek lokomotywa zaczęła jazdę, nie przejmuj się. Za 34,57 minut skończy się paliwo.
Przypis tłumacza: W Polskich ST44 występuje czuwak (układ pilnujący, czy maszynista jest przytomny), ale przycisk czuwaka w Rosji jest często stosowany jako stojak na szklanki (z wódką oczywiście). Jeśli wyrzuciłeś szklankę przez okno i nie blokuje ona przycisku to lokomotywa zatrzyma się automatycznie po około minucie.
ST44 a Miłośnicy Kolei
Ze względu na specyficzne połączenie wybitnej urody z małym spalaniem i ogólny wdzięk lokomotywa ST44 cieszy się w naszym kraju swoistym Kultem Jednostki Spalinowej. Dla wielbicieli kolei stanowi ona ucieleśnienie marzeń o czymś co jest wielkie, industrialne i urodziwe inaczej. Na dodatek posiada szereg specyficznych cech, czyniących z niej lokomotywę. Prawdziwym marzeniem Miłośnika Kolei jest:
- spędzić 34 982 godzin czekając w pokrzywach na ukazanie się sowieckiego cudu techniki;
- strzelić 745 fotek Gagarina z każdej pozycji ( w tym do góry nogami);
- zaciągnąć się 239 843 centymetrów sześciennych Błogosławionego Kadzidła (spalin);
- uczuć łaskoczące krocze wibracje terenu;
- umrzeć szczęśliwym po wrzuceniu na YouTube filmiku o ST44;
- oglądać filmiki z Gagarinem przy akompaniamencie Ałły Pugaczowej.