Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Naprawa linków)
M (→‎top: Bot robi drobne poprawki, replaced: {{t}} → '''{{subst:PAGENAME}}''' –)
Znacznik: przez API
Linia 1: Linia 1:
{{t}}ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[program|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie.
'''Inżynieria oprogramowania''' – ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[program|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie.


== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania ==
== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania ==

Wersja z 18:50, 25 sty 2017

Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.

Wyzwania dla inżynierii oprogramowania

  • systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
  • systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
  • sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży

Etapy życia oprogramowania

Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania