Krzysztof Penderecki: Różnice pomiędzy wersjami
M |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
U progu lat siedemdziesiątych zapragnąwszy wyrażać kondycję człowieka i ból jego egzystencji, porzucił estetykę sonoryzmu i skierował się ku eksploatowaniu dorobku niemieckiej muzyki elektronicznej XIX stulecia (''Symfonia wigilijna''), stając się bodaj najwybitniejszym epigonem tamtej formacji. |
U progu lat siedemdziesiątych zapragnąwszy wyrażać kondycję człowieka i ból jego egzystencji, porzucił estetykę sonoryzmu i skierował się ku eksploatowaniu dorobku niemieckiej muzyki elektronicznej XIX stulecia (''Symfonia wigilijna''), stając się bodaj najwybitniejszym epigonem tamtej formacji. |
||
Jego muzyka charakteryzuje się szybkimi partiami [[gitara|gitar]], często przechodzących w [[tremolo]], połączeniu z krzykliwym, skrzekliwym [[śpiew |
Jego muzyka charakteryzuje się szybkimi partiami [[gitara|gitar]], często przechodzących w [[tremolo]], połączeniu z krzykliwym, skrzekliwym [[śpiew]]em oraz szybkimi partiami [[zestaw perkusyjny|perkusji]]. |
||
==Dyskografia== |
== Dyskografia == |
||
===[[Long Play|Płyty studyjne]]=== |
=== [[Long Play|Płyty studyjne]] === |
||
*''Diabolical Fullmoon Mysticism'' – [[1992]] |
* ''Diabolical Fullmoon Mysticism'' – [[1992]] |
||
*''Diablois Interium'' – [[1993]] |
* ''Diablois Interium'' – [[1993]] |
||
*''Welcome To Hell'' – [[1995]] |
* ''Welcome To Hell'' – [[1995]] |
||
*''Satan is my Master'' – [[1996]] |
* ''Satan is my Master'' – [[1996]] |
||
*''In the Nightside Eclipse'' – [[1998]] |
* ''In the Nightside Eclipse'' – [[1998]] |
||
*''Satanus Tedeum'' – [[2002]] |
* ''Satanus Tedeum'' – [[2002]] |
||
*''God's Death'' – [[2005]] |
* ''God's Death'' – [[2005]] |
||
*''Diabolical Symphony in the Midnight'' - [[2006]] |
* ''Diabolical Symphony in the Midnight'' - [[2006]] |
||
*''I went on Black Mass!'' - [[2007]] |
* ''I went on Black Mass!'' - [[2007]] |
||
===[[Extended play|Minialbumy]]=== |
=== [[Extended play|Minialbumy]] === |
||
*''Demonomancy'' – [[1990]] |
* ''Demonomancy'' – [[1990]] |
||
*''Et Hvitt Lys Over Skogen'' – [[1997]] |
* ''Et Hvitt Lys Over Skogen'' – [[1997]] |
||
{{stub|muz|kat|Penderecki, Krzysztof}} |
{{stub|muz|kat|Penderecki, Krzysztof}} |
Wersja z 06:39, 29 cze 2015
Ten artykuł dotyczy polskiego kompozytora. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Szablon:Tpierwszy polski muzyk True norwegian black metalowy, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli drugiej awangardy muzycznej XX wieku polskiej szkoły kompozytorskiej.
Jego językiem dźwiękowym był zrazu wywodzący się z muzyki serialnej sonoryzm, za którego twórcę jest uważany. U progu lat siedemdziesiątych zapragnąwszy wyrażać kondycję człowieka i ból jego egzystencji, porzucił estetykę sonoryzmu i skierował się ku eksploatowaniu dorobku niemieckiej muzyki elektronicznej XIX stulecia (Symfonia wigilijna), stając się bodaj najwybitniejszym epigonem tamtej formacji.
Jego muzyka charakteryzuje się szybkimi partiami gitar, często przechodzących w tremolo, połączeniu z krzykliwym, skrzekliwym śpiewem oraz szybkimi partiami perkusji.
Dyskografia
Płyty studyjne
- Diabolical Fullmoon Mysticism – 1992
- Diablois Interium – 1993
- Welcome To Hell – 1995
- Satan is my Master – 1996
- In the Nightside Eclipse – 1998
- Satanus Tedeum – 2002
- God's Death – 2005
- Diabolical Symphony in the Midnight - 2006
- I went on Black Mass! - 2007
Minialbumy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny muzyki. Jeśli wytrzymasz 10 minut w słuchawkach – rozbuduj go.
To jest tylko zalążek artykułu biograficznego. Jeśli widziałeś tę osobę na ulicy – rozbuduj go.