Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znaczniki: rewert edytor źródłowy
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 9: Linia 9:
* Można utrudnić sobie życie.
* Można utrudnić sobie życie.
* Można zaszpanować przed znajomymi.
* Można zaszpanować przed znajomymi.
* Można uje{{cenzura1}}ć studenta Informatyki.


== Wskaźnik NULL ==
== Wskaźnik NULL ==

Wersja z 20:53, 20 kwi 2016

Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w niemal każdym języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem, to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i ogromnie przydatna rzecz.

Zastosowanie

  • Można powkCenzura2.svgiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
  • Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można utrudnić sobie życie.
  • Można zaszpanować przed znajomymi.
  • Można ujeCenzura1.svgć studenta Informatyki.

Wskaźnik NULL

Wskaźnik NULL to nieprawdopodobnie przydatny ficzer występujący w takich językach programowania jak ci plas plas czy innych Pajtonach służy do pokazywania na nic. Szeroko stosowany jako swoisty znak "dalej nie idziesz debilu". Zapytasz drogi czytelniku co się kryje pod tym wskaźnikiem? Ciii... Nie tak głośno, obserwują... Pamiętaj. Nigdy nie rób dereferencji na wskaźnik NULL. Nigdy, rozumiesz?

#include <cstdlib>
int main()
{
    int *stefan = NULL; ///Ej, co ty robisz?
    int zdzich;            ///Czekaj, ty chyba nie chcesz...
    zdzich = *stefan;      ///Noooooooooo.....
    ///Przykro nam ale dalsza częśc kodu objęta jest rządową klauzulą tajności
    ///CBA BOR CSI NATO H2O



    ///ILLUMINATI

}

Przykład zastosowania

 /*bez wskazników*/
 int tablica[3][3]={0};
 /*ze wskaznikami*/
 int **tablica=new *int[3];
 int a=0;
 while(a<3)
 {
     tablica[a]=new int[3];
     a++;
 }
 a=0;
 int b;
 while(a<3)
 {
     b=0;
     while(b<3)
     { 
         tablica[a][b]=0;
         b++;
     }
     a++;
 }
#include <ctime>
#include <cstdlib>
int main()
{
    srand(time(0));
    int i;
    int* pi; //3.14
    while(1){
     i = rand();
     pi = (int*)i;
     delete pi;
            }
}