Metrum: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Polskacafe przeniósł stronę Metrum do Nonsensopedia:Inkubator/Metrum: Wynik głosowania SDU)
M (+szablony do inku)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
{{Inkubator otwarty}}
'''Metrum''' – ułamek zaprzeczający prawom [[matematyka|matematyki]]. Stosowany w [[muzyka|muzyce]] celem wskazania grającemu, ile nut przypada na rąbnięcie w [[zestaw perkusyjny|perkusję]].
'''Metrum''' – ułamek zaprzeczający prawom [[matematyka|matematyki]]. Stosowany w [[muzyka|muzyce]] celem wskazania grającemu, ile nut przypada na rąbnięcie w [[zestaw perkusyjny|perkusję]].


Linia 12: Linia 13:


{{stub|muz}}
{{stub|muz}}
[[Kategoria:Artykuły w inkubatorze – muzyka]]

[[Kategoria:Teoria i praktyka muzyki]]
[[:Kategoria:Teoria i praktyka muzyki]]

Wersja z 19:37, 6 lut 2017

Szablon:Inkubator otwarty Metrum – ułamek zaprzeczający prawom matematyki. Stosowany w muzyce celem wskazania grającemu, ile nut przypada na rąbnięcie w perkusję.

Najpopularniejsze metrum

  • 4/4 – najpopularniejsze ze wszystkich. Zazwyczaj stosowane w disco polo – wówczas grajek wciska klawisz keyboarda po każdym bicie. W przypadku zespołów granie utworu polega na nieustannym naśladowaniu perkusisty przez inne, podobne grupy artystyczne. Granie na tym metrum nie wymaga znajomości nut;
  • 3/4 – rzadsze niż 4/4, ale również bardzo popularne. Stosowane w walcach i muzyce folk. Obiekt szczególnej niechęci wśród matematyków, ponieważ trzy ćwiartki równają się całości;
  • 2/2 – zapomniane przez muzyków, stosowane przez nauczycieli, celem pokazania uczniom, na czym polega różnica między bębnem, a talerzem;
  • 8/8 – używane przez amatorów, którzy nie umieją grać ósemek na 4/4.
  • 5/4 – ulubione metrum muzyków progresywnych (a, więc i pojCenzura2.svg). Brzmi jak by było nierówno, ale tłumaczą się, że to wyższa sztuka!

Zobacz też


Crystal Clear app knotify.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny muzyki. Jeśli wytrzymasz 10 minut w słuchawkach – rozbuduj go. Kategoria:Teoria i praktyka muzyki