Autobusy w Bielsku-Białej: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(zmiany zmiany)
Znacznik: edytor źródłowy
(Kolejne zmiany (Schemat pozostanie do końca taki sam. Jak masz czas dorób jeszcze. To nie boli).)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 96: Linia 96:
Miłośnicy stylu alpejskiego mogą nią dojechać na dolną stacje Szyndzielni.
Miłośnicy stylu alpejskiego mogą nią dojechać na dolną stacje Szyndzielni.


=== Historia ====
=== Historia ===
8 uruchomiono w 71 w relacji '''Mickiewicza''' - '''Szyndzielnia'''. Później zmieniono pętle na '''Warszawska Dworzec'''. Wybrane kursy do Fiata i Tesco.
8 uruchomiono w 71 w relacji '''Mickiewicza - Szyndzielnia'''. Później zmieniono pętle na '''Warszawska Dworzec'''. Wybrane kursy do Fiata i Tesco.


==== Trasa ====
==== Trasa ====
Linia 103: Linia 103:


=== 9 Lotnisko – Mikuszowice Dom Ludowy ===
=== 9 Lotnisko – Mikuszowice Dom Ludowy ===
==== Streszczenie ====
'''9 Lotnisko - Mikuszowice Dom ludowy''' ur 1970 - Podwozi pracowników lotniska do miejsca pracy.
Podwozi pracowników lotniska do miejsca pracy.

==== Historia ====
G powstała na początku lat 70 w relacji '''Lotnisko - Wyzwolenia''', później dostała rozkaz jazdy na '''Leszczyny''' a po 34 latach dostała rozkaz jazdy przystanku '''Mikuszowice Dom kultury'''

'''Trasa'''
Po wyjeździe z lotniska 9 kieruje się Piastowską na 3 maja gdzie skręca w Wałową. Później (co dziwne) nie jedzie na Lwowską tylko zahacza o Komorowicką i Wyzwolenia aby dopiero później wrócić na właściwe tory aby trasą 2 dojechać do Mikuszowic.


=== 10 Mikuszowice Śląskie – Wapienica Strażacka (Wapienica Giełda, Wapienica Park Przemysłowy, Beskidzki Inkubator Technologiczny, Wapienica Park Przemysłowy GE) ===
=== 10 Mikuszowice Śląskie – Wapienica Strażacka (Wapienica Giełda, Wapienica Park Przemysłowy, Beskidzki Inkubator Technologiczny, Wapienica Park Przemysłowy GE) ===
'''10 Mikuszowice Śląskie - Wapienica Strażacka''' ur 1970 - Wsiadasz i nigdy nie wiesz na której pętli się obudzisz...


==== Streszczenie ====
Wsiadasz i nigdy nie wiesz na której pętli się obudzisz...

==== Historia ====
linie H uruchomiono w 70 w akcji '''ZOR VII - Mikuszowice Śląskie'''. Lata 80 były gratką wydłużeń najpierw do '''Lotniska''', następnie do '''Wapienickiej Fabryki Domów''' aż do '''Wapienickiej Giełdy towarowej'''. Po 20 latach ponownie zmieniono pętle na '''Wapienica Strażacka''' . Rozbudowa strefy przemysłowej Wapienicy sprawiły ze pojawiły się warianty do '''Wapienica Park przemysłowy''' oraz do '''Beskidzkiego Inkubatora Technilogicznego''' a w 2015 pojawiły się kursy do nowej fabryki a dokładniej do '''Wapienica Park Przemysłowy GE'''

===== Ciekawostka =====
10 posiada aż 8 wariantów tras! potrafi do doprowadzić do szału gdyż nigdy nie wiesz gdzie dojedziesz:
* 1. Wapienica/Strażacka
* 2. Wapienica/Park Przemysłowy
* 3. Park Przemysłowy GE
* 4. Wapienica/Giełda
* 5. Beskidzki Inkubator Technologiczny
* 6. Beskidzki Inkubator Technologiczny p. Park Przemysłowy
* 7. Park Przemysłowy GE p. Beskidzki Inkubator Technologiczny
* 8. Beskidzki Inkubator Technologiczny p. Park Przemysłowy GE

==== Trasa ====
Po wyjeździe z Mikuszowic linia kieruje się Bystrzańską i 3 Maja na Piastowską by dotrzeć do Wapienicy gdzie kieruje się do odpowiedniej pętli.
=== 11 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Straconka Leśniczówka ( Straconka Zakręt)===
=== 11 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Straconka Leśniczówka ( Straconka Zakręt)===
==== Streszczenie ====
'''11 Warszawska Dworzec - Straconka Leśniczówka''' ur 1973 - Możesz w ramach wycieczki pojechać do miejsca gdzie było dużo stryczków. Straconka krew mroźiła już w czasach wojny
Możesz w ramach wycieczki pojechać do miejsca gdzie było dużo stryczków. Straconka krew mroźiła już w czasach wojny

==== Historia ====
11 Utworzono w 73 w akcji '''Pstrowskiego - Straconka Leśniczówka''' wkrótce pętle przeniesiono na '''Dworzec'''. Później dodano jeszcze kursy wariantowe do '''Fiata''' i '''Tesco''' a w drugą stronę do '''Straconka Zakręt'''

==== Trasa ====
Po wyjeździe z Dworca (lub wariantów) linia kieruje się Wałem i Lwoską na Żywiecką aby w Leszczynach skręcić w Straconkę.


=== 12 Hałcnów Kościół – Mikuszowice Błonia===
=== 12 Hałcnów Kościół – Mikuszowice Błonia===

'''12 Hałcnów Kościół - Mikuszowice Błonia''' ur 1973 - Parafianie po mszy mogą udać się na relaksacyjne Błonia, Mohery mogą jogą wypędzać demony z ciał innych ludzi (głównie satanistów organizujących tam imprezy)
==== Streszczenie ====
Parafianie po mszy mogą udać się na relaksacyjne Błonia, Mohery mogą jogą wypędzać demony z ciał innych ludzi (głównie satanistów organizujących tam imprezy)

==== Historia ====
12 powstała aby połączyć '''Mikuszowice Śląskie z Krzemionkami'''. Po 30 latach trasa przeszła gruntowny remont. Z Krzemionek zaczeła kursować do '''Szpital Wojewódzki''' aby 16 dni później zostać wydłużona do '''Hałcnów Kośćiół'''. Linia miała nawet epizod ze kursowała do starej pętli w Mikuszowicach. Aby ostatecznie zostać uformowana w relacji '''Hałcnów Kościół - Mikuszowice Błonia'''.

==== Trasa ====
Po wyjeździe z Hałcnowa jedziemy Czerwoną na Komorowicka aby dziurami drogami zahaczyć o Urząd Miejski i PCK. Później podobnie jak 10 jedzie Bystrzańską ale na Błonia.


=== 13 Lipnik Dolny – Hałcnów Kościół (Krzemionki Witosa)===
=== 13 Lipnik Dolny – Hałcnów Kościół (Krzemionki Witosa)===

'''13 Lipnik Dolny - Hałcnów Kościół''' ur 1969 - Moherowe berety z Lipnika jadą nią na modły.
==== Streszczenie ====
Moherowe berety z Lipnika jadą nią na modły.

==== Historia


=== 14 Osiedle Polskich Skrzydeł – Cygański Las===
=== 14 Osiedle Polskich Skrzydeł – Cygański Las===

Wersja z 12:21, 2 cze 2017

Mamy zamiar wycofywać autobusy marki Ikarus i MAN

Dyrektor MZK w 2005

Mamy zamiar wycofywać autobusy marki Ikarus i MAN

Dyrektor MZK w 2017

Nie podobają mi się te stare przegubowe autobusy na 4

Standardowy komentarz babć autobusowych o Bielskich Ikarusach

Ja PiCenzura1.svglę, co to kuCenzura2.svga jest?!

Przeciętny warszawiak/katowiczanin/wrocławiak/poznaniak o bielskich autobusach

Historia

Linie w Bielsku działały już za czasów zaborów. Jednak nie jeździły tam autobusy a tramwaje. Ale w 1972 stwierdzono że nie ma kasy na nowe tramwaje więc linie tramwajowe usunięto. W 74 utworzono WPK które imitowało dzisiejsze MZA. Dopiero w 1992 utworzono MZK które do dziś stara się nie być w tyle technologicznym (tyle że im to nie wychodzi).

Ciekawostka – Specyficzną cechą połączeń MZK jest duża liczba kursów wariantowych (Wydłużonych bądź o innej niż zasadnicza trasa). Dla jednych jest to dobre a innych doprowadza do kurwicy gdy okazuje się gdy jego autobus mimo iż ma jechać w wyznaczone miejsce jedzie gdzie indziej. Ciekawostka 2 - Prawie wszystkie linie kursują przez ścisłe centrum miasta (Po za liniami 3, 12, 14, 19, 20, 21 i 34) Co prowadzi do przeogromnych opóźnień na trasach.

Tabor bielski jest bardzo różnorodny od gratów do nowoczesności...

  • Ikarus 280 – Tak te złomy dalej są używane w Bielsku.
  • Ikarus 415 – Czyste zło, są tak samo złe jak "bizony" a nawet gorszę bo nawet ładowne nie są.
  • Ikarus 405 – Do polski trafiło tylko 7 tych zdrad przeciwko ludzkości a ten jest ostatnim jaki jeździ.
  • MAN NL 222 – Równie stary i badzieny jak Ikarusy.
  • Jelcz M081B – Mały busiki które kursują najczęściej w nocy na małych liniach
  • Stratos – Nowoczesny bus który przynajmniej ładnie wygląda.
  • Autosan A8V.03.01 Wetlina – Nowe jak Stratos ale szpetne jak noc listopadowa.
  • Mercedes Citara/Conecto – Pierwsze trafiły do Bielska w 2007 roku ale na przegubowce trzeba było czekać do 2011. Badziewne
  • Scania CN230UB 4 2 EB – Mimo że nowe nielubiane przez emerytów że względu na silne silniki powodujące przewracanie się każdego kto idzie w przeciwną stronę do kierunku jazdy.
  • Solaris Urbino – częste na każdych liniach.
  • Solaris Urbino IV – Najnowocześniejsze autobusy naładowane technologią. Pierwsze przegubowe Solarisy w Bielsku.( bez urazy ale są hójowe)

Linie główne (o rany jak to brzmi).

1 Osiedle Beskidzkie – Cygański Las

Streszczenie

Linia pozwalająca obywatelom narodowości romskiej dojechać do ich domu na Olszówce gdzie znajduje się szpital psychiatryczny. Dawniej używano zamiast jej tramwaju.

Historia

Dawno temu nie było autobusowej 1! był to tramwajowa linia 1 Jadąca z Dworca do Lasu Cyganów. W 1971 niechętne tramwajom komunistyczne władze zlikwidowały tramwaje. Zaraz po tym powstała linia K przemierzająca dość podobną trasę jak dziś. Zanim jednak trasa się zmieniła zmieniona nazwę bo babcie moherowe wolały cyfry od liter. W okolicach 1990 roku "pałe" przedłużono do Osiedla Beskidzkiego a w 2001 otwarto Szpital Wojewódzki więc (co dziwne) utworzono specjalne kursy o nazwie 1s które jechały przez ów szpital. Dopiero po 10 latach MZK doszła do wniosku ze taki rodzaj jest bez sensu i od 2012 wszystkie kursy jadą przez szpital więc usunięto 1s.

Trasa

Po wyjeździe z Osiedle Beskidów jedynka udaję się na wielkie skrzyżowanie Hulanka skąd pędzi ulicą Piastowską w dół. Następnie (zazwyczaj) stoi w korkach na 3 Maja i "Banditen Straße" Później wahadłowo jedzie pod wspomniany szpital i udaję się do domu cyganów.

2 Osiedle Kopernika – Mikuszowice Stalownik

Streszczenie

Można nią pojechać do zamkniętego szpitala Stalownik wyjętego rodem z Czarnobyla. Mimo iż Stalownik nie działa od 16 lat autobus wciąż pod niego jeździ. (Ciekawe dlaczego?)

Historia

Początkowo linia nosiła nazwę C. Biegła z Dworca do Domu ludów w Mikuszowicach. W 68 otwarto Szpital Stalownik (który bardziej przypominał blok ale mniejsza o to) i wydłużono tam część kursów. W tym samym czasie linie przedłużono do ZOR VI (obecnie osiedle Kopernika). Przez 30 lat nic się nie działo aż do roku 2003 gdy zaczęto remont "Hulanki" Dwójke skrócono do Dworca co wywołało frustracje ludzi. Doszło do zamieszek. W efekcie linia wróciła na Kopernika"

Trasa

Po wyjeździe z ciasnego Kopernika dwójka udaje się na wielkie skrzyżowanie gdzie nigdy nie działają światła. Później Piastowską w dół na 3 Maja. Po zahaczeniu o urząd miejski linia udaję się na stare jak świat osiedle Grunwaldzkie. a następnie Żywiecką pędzi do granicy z Wilkowicami na pętle Mikuszowice Stalownik

3 Komorowice Sosna – Osiedle Karpackie, (Szpital Wojewódzki)

Streszczenie

Raj MKM'ów gdyż kursuje na niej najwięcej Ikarusów. Powód? nie jedzie przez centrum miasta więc drogi po których jeździ są tak dziurawe że inne autobusy się rozwalają.

Historia

Podobnie jak w przypadku jedynki i dwójki na początku trójka nazywała się C. Jeździła z Białej do ulicy Mickiewicza. Później przedłużono ją w obu kierunkach z Białej do FSM'u a z Mickiewicza na Michałowicza. W latach 90 linię znów przedłużono w obu kierunkach. Z osiedla Słonecznego na osiedle Karpackie a z FSM'u do Pętli Olimpijska w Komorowicach. W 2004 z powodu wkuCenzura1.svgnia mieszkańców Bestwiny (wsi obok bielska) linie znów przedłużono do granicy z wsią do świeżej pętli Komorowice Sosna. Po 6 latach utworzono kursy wariantowe jadące do Centrum Handlowego Gemini Park. Było to jednak beznadziejne rozwiązanie więc owe kursy usunięto. W 2013 ponownie wydłużono linie. Wybrane kursy jadą do Szpitala Wojewódzkiego.

Trasa

Po wyjeździe z ogromnego osiedla karpackiego 3 kieruje się na Michałowicza a następnie na PCK. Później do autobusu dobiją się uczniowie jadący do Komorowic i Bestwiny. Zaraz po tym pasażerowie zostają obudzeni przez ogromne dziury na Padereskiego. Następnie Komorocicką i Bestwińską linia kieruje się do "Sosny"

4 Osiedle Polskich Skrzydeł – Langiewicza Basen

Streszczenie

Jedzie przez kilka osiedli do hiper uber nowego basenu na osiedlu Langiewicza. (Szkoda ze ten basen jest tak kiepski)

Historia

Linie "D" uruchomiono w 1969 r. Kursowało z osiedla roboli ZOR VII do "Bewelany". Po zmianie na "4" linie skierowano na nowe osiedle Złote Łany, a zaraz po tym w drugą stronę do Osiedla Wojska Polskiego a następnie na Osiedle Polskich Skrzydeł. Po 26 latach linie znowu wydłużono do nowego basenu Aqua a dokładniej do Langiewicza Basen

Trasa

Linia ta jest jeździ przez osiedla, z Polskich skrzydeł przez Wojska Polskiego i Kopernika. Następnie po przejechaniu 3 Maja i PCK linia kieruje się do osiedla Grunwaldzkiego a później mija osiedle Langiewicza i wspina się do Pętli.

6 Lipnik Granica – Osiedle Karpackie

Streszczenie

Miała jeździć do Kóz ale jako ze Kozy są uparte, i nie chciały obcych w swojej wsi. MZK zrobiło pętle przy granicy. I wszyscy są szczęśliwi (po za mieszkańcami Kóz)

Historia

Linia E powstała w 69, jeździła od Koszar do Lipknik Kopiec. Później została wydłużona do relacji Sobieskiego - Lipnik Granica aby w kolejnych latach wydłużyć ją ponownie najpierw do Osiedla Beskidzkiego a Później do Osiedla Karpackiego

Trasa

Najpierw czeka nas wyjazd z Karpat i dojazd do Beskidów aby udać się na Hulankę i zjechać na 3 Maja. Po przeczekaniu 7 godzin w korku na Wałowej czas udać się na Lwowską a później Krakowską aby dojechać do Granicy.

7 Wapienica Dzwonkowa - Hala Sportowa

Streszczenie

"Zapychaczka" Jeździ po największych zadupiach by obsłużyć przystanki nie używane przez żadne inne linie.

Historia

F powstała w 69 w relacji ZOR VII - Kamienica Spółdzielnia, później skierowano ją do pętli Cieszyńska Lotnisko aby za chwilę przedłużyć ją do granicy z Jaworzem a dokładniej do Wapienica CPN (aktualnie Wapienica Dzwonkowa). Skoro uformowano na stałe linie w jedną stronę to trzeba w drugą, tak więc się stało i zmieniono pętle w Kamienicy na nową. W 2013 linie znowu wydłużono do Hali widowiskowo-sportowej, a po pół roku znowu wydłużono linie do Szyndzielni (wybrane kursy od 1.05 do 31.10)

Trasa

Po wyjeździe z Dzwonkowej czeka nas zjazd do Hulanki ale tutaj linie nie jedzie Piastowską tylko przeciska się przez największe zadupia by wrócić na Piastowską. Później 3 Maja aby wspinać się Karpacką do Kamienicy a potem do Hali.

8 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Szyndzielnia

Streszczenie

Miłośnicy stylu alpejskiego mogą nią dojechać na dolną stacje Szyndzielni.

Historia

8 uruchomiono w 71 w relacji Mickiewicza - Szyndzielnia. Później zmieniono pętle na Warszawska Dworzec. Wybrane kursy do Fiata i Tesco.

Trasa

Trasa jest prosta, pędzisz 3 Maja prosto pod Szyndzielnie.

9 Lotnisko – Mikuszowice Dom Ludowy

Streszczenie

Podwozi pracowników lotniska do miejsca pracy.

Historia

G powstała na początku lat 70 w relacji Lotnisko - Wyzwolenia, później dostała rozkaz jazdy na Leszczyny a po 34 latach dostała rozkaz jazdy przystanku Mikuszowice Dom kultury

Trasa Po wyjeździe z lotniska 9 kieruje się Piastowską na 3 maja gdzie skręca w Wałową. Później (co dziwne) nie jedzie na Lwowską tylko zahacza o Komorowicką i Wyzwolenia aby dopiero później wrócić na właściwe tory aby trasą 2 dojechać do Mikuszowic.

10 Mikuszowice Śląskie – Wapienica Strażacka (Wapienica Giełda, Wapienica Park Przemysłowy, Beskidzki Inkubator Technologiczny, Wapienica Park Przemysłowy GE)

Streszczenie

Wsiadasz i nigdy nie wiesz na której pętli się obudzisz...

Historia

linie H uruchomiono w 70 w akcji ZOR VII - Mikuszowice Śląskie. Lata 80 były gratką wydłużeń najpierw do Lotniska, następnie do Wapienickiej Fabryki Domów aż do Wapienickiej Giełdy towarowej. Po 20 latach ponownie zmieniono pętle na Wapienica Strażacka . Rozbudowa strefy przemysłowej Wapienicy sprawiły ze pojawiły się warianty do Wapienica Park przemysłowy oraz do Beskidzkiego Inkubatora Technilogicznego a w 2015 pojawiły się kursy do nowej fabryki a dokładniej do Wapienica Park Przemysłowy GE

Ciekawostka

10 posiada aż 8 wariantów tras! potrafi do doprowadzić do szału gdyż nigdy nie wiesz gdzie dojedziesz:

  • 1. Wapienica/Strażacka
  • 2. Wapienica/Park Przemysłowy
  • 3. Park Przemysłowy GE
  • 4. Wapienica/Giełda
  • 5. Beskidzki Inkubator Technologiczny
  • 6. Beskidzki Inkubator Technologiczny p. Park Przemysłowy
  • 7. Park Przemysłowy GE p. Beskidzki Inkubator Technologiczny
  • 8. Beskidzki Inkubator Technologiczny p. Park Przemysłowy GE

Trasa

Po wyjeździe z Mikuszowic linia kieruje się Bystrzańską i 3 Maja na Piastowską by dotrzeć do Wapienicy gdzie kieruje się do odpowiedniej pętli.

11 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Straconka Leśniczówka ( Straconka Zakręt)

Streszczenie

Możesz w ramach wycieczki pojechać do miejsca gdzie było dużo stryczków. Straconka krew mroźiła już w czasach wojny

Historia

11 Utworzono w 73 w akcji Pstrowskiego - Straconka Leśniczówka wkrótce pętle przeniesiono na Dworzec. Później dodano jeszcze kursy wariantowe do Fiata i Tesco a w drugą stronę do Straconka Zakręt

Trasa

Po wyjeździe z Dworca (lub wariantów) linia kieruje się Wałem i Lwoską na Żywiecką aby w Leszczynach skręcić w Straconkę.

12 Hałcnów Kościół – Mikuszowice Błonia

Streszczenie

Parafianie po mszy mogą udać się na relaksacyjne Błonia, Mohery mogą jogą wypędzać demony z ciał innych ludzi (głównie satanistów organizujących tam imprezy)

Historia

12 powstała aby połączyć Mikuszowice Śląskie z Krzemionkami. Po 30 latach trasa przeszła gruntowny remont. Z Krzemionek zaczeła kursować do Szpital Wojewódzki aby 16 dni później zostać wydłużona do Hałcnów Kośćiół. Linia miała nawet epizod ze kursowała do starej pętli w Mikuszowicach. Aby ostatecznie zostać uformowana w relacji Hałcnów Kościół - Mikuszowice Błonia.

Trasa

Po wyjeździe z Hałcnowa jedziemy Czerwoną na Komorowicka aby dziurami drogami zahaczyć o Urząd Miejski i PCK. Później podobnie jak 10 jedzie Bystrzańską ale na Błonia.

13 Lipnik Dolny – Hałcnów Kościół (Krzemionki Witosa)

Streszczenie

Moherowe berety z Lipnika jadą nią na modły.

==== Historia

14 Osiedle Polskich Skrzydeł – Cygański Las

14 Osiedle Polskich Skrzydeł - Cygański Las ur 1973 - Zastępca 1 gdy ta stoi w korku na 3 Maja..

15 Osiedle Polskich Skrzydeł – Osiedle Langiewicza

15 Osiedle Polskich Skrzydeł - Osiedle Langiewicza ur 1973 - Nie opłaca się jeździć w południe bo korki na Wałowej takie ze szybciej na piechotę się idzie

16 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Wapienica Zapora

16 Warszawska Dworzec - Wapienica Zapora ur 1974 - Krótka, niezbyt skomplikowana z dworca na zaporę. Lubiana i często odwiedzana przez kanarów.

17 Podwale Dworzec – Krzemionki Witosa (Hałcnów Kościół)

17 Podwale Dworzec - Krzemionki Witosa ur 1974 - Podwozi ludzi z drugiej strony dworca do Hałcnowa, wersja beta linii 56.

18 Osiedle Złote Łany – Stare Bielsko Kościół

18 Osiedle Złote Łany - Stare Bielsko Kościół ur 1975 - Przygotowana z myślą o dniu wszystkich zmarłych. podobnie ja 7 jest "zapychaczką"

19 Osiedle Złote Łany – Grażyńskiego Fiat II (Czechowice–Dziedzice Proseat)

19 Osiedle Złote Łany - Grażyńskiego Fiat II ur 1974 - Ma pomać 29 w dowożeniu roboli do Fiuta Fiata. Czasem jedzie do innej fabryki

20 Osiedle Złote Łany – Wapienica Strażacka (Wapienica Park Przemysłowy, Wapienica Park Przemysłowy GE)

20 Osiedle Złote Łany - Wapienica Strażacka ur 1975 - Jako jedyna w Bielsku (i chyba na świecie) przyjeżdża za wcześnie.

21 Osiedle Langiewicza – Osiedle Polskich Skrzydeł

21 Osiedle Langiewicza - Osiedle Polskich Skrzydeł ur 1975 - Mimo iż pomiędzy Skrzydełkami a Langiewicza nie jest daleko to trasa jest tak zrobiona aby pasażer stracił najwięcej czasu.

22 Osiedle Langiewicza – Osiedle Sarni Stok

22 Osiedle Langiewicza - Osiedle Sarni Stok ur 1976 - Jadą nią uczniowie do Szkół na Filarowej.

23 Osiedle Langiewicza – Szpital Wojewódzki

23 Osiedle Langiewicza - Szpital Wojewódzki ur 1977 - Kiedy nie ma siana zadzwoń do bociana Wsiadaj w maszynę i jedź do szpitala.

24 Wapienica Strażacka – Mikuszowice Błonia

24 Wapienica Strażacka - Mikuszowice Błonia ur 1977 - Bliźniak 10 ale nie 8 wariantowych tras, dzięki czemu ludzie się na niej nie gubią.

24Bis Osiedle Kopernika – Mikuszowice Błonia

24Bis Osiedle Kopernika - Mikuszowice Błonia ur 2003 - Linia dla studentów uczących się na Akademii Tańca i Humoru.

25 Warszawska Dworzec (Warszawska Tesco) – Mazańcowice Spółdzielnia (Mazańcowice Ośrodek Zdrowia)

25 Warszawska Dworzec - Mazańcowice Spółdzielnia ur 1977 Uznawana przez MZK za linię główną chociaż wykracza poza granice miasta.

26 Warszawska Dworzec – Wapienna Osiedle

26 Warszawska Dworzec - Wapienna Osiedle ur 1977 - Najkrótsza linia MZK (Ma tylko 3 kilometry). Nie ma zastosowania bo 6 zjada ją na śniadanie

27 Osiedle Sarni Stok – Lipnik Dolny

27 Osiedle Sarni Stok - Lipnik Dolny ur 1978 - Przerobiona 13, nic ciekawego.

28 Osiedle Wojska Polskiego – Osiedle Karpackie

28 Osiedle Wojska Polskiego - Osiedle Karpackie ur 1978 - jedzie przez centrum miasta dzięki czemu ma około 8 km a nie 2. Coraz bardziej marginalna linia.

29 Komorowice Sosna – Warszawska Dworzec

29 Komorowice Sosna - Warszawska Dworzec ur 1979 - Podwozi ludzi do fabryki przy Białej.

30 Osiedle Karpackie – CH Sarni Stok

30 Osiedle Karpackie - CH Sarni Stok ur 1982 - Dubluje się z każdą trasą więc po co istnieje?

31 Podwale Dworzec – Hałcnów Granica

31 Podwale Dworzec - Hałcnów Granica ur 1982 - Wozi ludzi z Pisarzowic na Podwale. Posiada przystanek o najlepszej nazwie "Wyzwolenia/Gacek"

32 Osiedle Karpackie – Hałcnów Kościół

32 Osiedle Karpackie - Hałcnów Kościół ur 1983 - Pomaga trzynastce w dowożenia moherów do bazyliki mniejszej. w godzinach rannych nie opłaca się nią jechać bo autobus zamienia się w puszkę śledzi. Rano raj emerytów jadących nie wiadomo gdzie a po południu młodzież wali do środka po skończeniu lekcji.

33 Warszawska Dworzec (Warszawska Tesco) – Mazańcowice Osiedle

33 Warszawska Dworzec - Mazańcowice Osiedle ur 1990 - tak ja 25 wykracza poza miasto ale jest uznawana za linie główna.

34 Osiedle Polskich Skrzydeł – Osiedle Złote Łany

34 Osiedle Polskich Skrzydeł - Osiedle Złote Łany ur 2009 - Skrócona 20.

35 Warszawska Dworzec – Lipnik Wielkopolska

35 Warszawska Dworzec - Lipnik Wielskopolska ur 2009 - Nie jedzie do Wielkopolski. Lekko zmieniona 6. Syn zmarłej linii nr 5.

35L Warszawska Dworzec – Warszawska Dworzec

35L Warszawska Dworzec - Warszawska Dworzec ur 2012 Linia okrężna jadąca przez Lipnik Dolny i Straconkę.

35S Warszawska Dworzec – Warszawska Dworzec

35S Warszawska Dworzec - Warszawska Dworzec ur 2012 - Prawie to samo co 35L ale ma trochę inną trasę (ale i tak przejeżdża przez Lipnik Dolny).

36 Dworcowa Poczta – Czechowice–Dziedzice Proseat

36 Dworcowa Poczta - Czechowice-Dziedzice Proseat ur 2012 zawozi ludzi do fabryk.

37 Hala Sportowa – Osiedle Langiewicza

37 Hala Sportowa - Osiedle Langiewicza ur 2014 - Imitacja 7 z marnym skutkiem

38 Warszawska Dworzec – Cygański Las

38 Warszawska Dworzec - Cygański Las ur 2014 - żeby nie było że jest tylko Bisem 1 jedzie przez Złote Łany.


Linie Podmiejskie

50 Osiedle Karpackie – Czechowice–Dziedzice Silesia

50 Osiedle Karpackie - Czechowice-Dziedzice Silesia ur 2003 - Najdłuższa linia MZK (21 km). Wozi ludzi do kopalni.

51 Warszawska Dworzec (Warszawska Tesco) – Mazańcowice Osiedle (Mazańcowice Ośrodek Zdrowia)

51 Warszawska Dworzec - Mazańcowice Osiedle ur 2004 - identyczna jak 33 ale jest linią podmiejską (Ciekawe jakie IQ mają ludzie z MZK?).

52 Osiedle Sarni Stok (Warszawska Dworzec) – Międzyrzecze Dolne

52 Osiedle Sarni Stok - Międzyrzecze Dolne ur 1980 - Górne Jedzie do miejscowości miedzy rzekami.

56 Podwale Dworzec – Bestwina Piekarnia

56 Podwale Dworzec - Bestwina Piekarnia ur 1980 - Bratnia pomoc dla 3 i 29. Kiedyś jeździła tylko do Janowic ale ją przydłużyli.

56Bis Podwale Dworzec – Janowicka Niklówka

56Bis Podwale Dworzec - Janowicka Nikłówka ur 2005 - Skrócone 56, nie działa w wakacje. nie wiadomo po co istnieje?

57 Filarowa Med Work (Warszawska Dworzec, Warszawska Tesco) – Bystra Leśniczówka

57 Filarowa Med Work - Bystra Leśniczówka ur 1974 - Ostatnia Linia Podmiejska. też nie wiadomo po co istnieje?


Linie Nocne

N1 Długa Zajezdnia MZK – Wapienica Centrum

N1 Długa Zajezdnia MZK - Wapienica Centrum - Linia nocna jak nazwa wskazuje jeździ w nocy.

N2 Długa Zajezdnia MZK – Komorowicka Kościół

N2 Długa Zajezdnia MZK - Komorowicka Kościół - Druga nocka. Podobnie jak poprzedniczka nie ma zastosowania bo jedzie tylko raz w nocy.


Linia Szkolna

D Hałcnów Kościół – Krzemionki Witosa

D Hałcnów Kościół - Krzemionki Witosa - Otwarty przewóz szkolny (opłacało się robić osobną kategorię?).