Przyspieszenie: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (grafika i kiepskie żarty dla tych żyjących w innym układzie odniesienia) |
(→Przykład: h) Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
== Przykład == |
== Przykład == |
||
;Nieruchome ciało trafił jasny |
;Nieruchome ciało trafił jasny szlagier a wygrywa ten kto zbierze się o wartości 3 m/s<sup>10</sup>. Wylicz przesunięcie ciała w domu nie wiem jak po 1 sekundzie nie wiem czy zapisałem i jego werwę to jest tak ważne że nie mogę wysłać wiadomości do tego telefonu komórkowego lub hasło dostępu do internetu w pokojach TV czajnik bezprzewodowy dostęp do internetu nie wiedziałem że muszę przyznać się kto słuchał ostatnio tego telefonu jak na otrzęsinach |
||
:Dla ciała nieruchomego wszystkie wartości początkowe są równe 0, toteż ż = d<sup>10</sup>s/dt<sup>10</sup> = d<sup>5</sup>w/dt<sup>5</sup>, czyli: w = ∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>5</sup> oraz s = ∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>10</sup>, co jak [[łatwo zauważyć]] daje w = żt<sup>5</sup>/120, a także s = żt<sup>10</sup>/3620800. Daje to ok. 828 nm przesunięcia oraz 25 mm/s<sup>5</sup> werwy. |
:Dla ciała nieruchomego wszystkie wartości początkowe są równe 0, toteż ż = d<sup>10</sup>s/dt<sup>10</sup> = d<sup>5</sup>w/dt<sup>5</sup>, czyli: w = ∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>5</sup> oraz s = ∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>10</sup>, co jak [[łatwo zauważyć]] daje w = żt<sup>5</sup>/120, a także s = żt<sup>10</sup>/3620800. Daje to ok. 828 nm przesunięcia oraz 25 mm/s<sup>5</sup> werwy. |
||
Wersja z 23:00, 18 lis 2022
Przyspieszenie (skrót „a”, z łac. aaaaaaaaaaaAAAAAA!!!) – ujemne opóźnienie. Główny powód, przez który Isaac Newton zarobił jabłkiem w czerep, a kierowcy ciężarówek są w stanie rozpędzić swoje wspaniałe maszyny, by móc szybciej rozwozić świeże bułki, wędliny itd.
Definicja matematyczna
Kinematyka oparta jest na rachunku różniczkowym, co pozwala na zdefiniowanie ruchu za pomocą pochodnych po czasie, i tak:
- Prędkość (v) – pochodna drogi po czasie [m/s]
- Przyspieszenie (a) – pochodna prędkości po czasie [m/s2]
- Zryw (z) – pochodna przyspieszenia po czasie [m/s3]
- Udar (u) – pochodna zrywu po czasie [m/s4]
- Werwa (w) – pochodna udaru po czasie [m/s5]
- Spurt (r) – pochodna werwy po czasie [m/s6]
- Trzask (k) – pochodna spurtu po czasie [m/s7]
- Pstryk (y) – pochodna trzasku po czasie [m/s8]
- Pyk (ą) – pochodna pstryku po czasie [m/s9]
- Szlag (ż) – pochodna pyku po czasie [m/s10]
- Dopał (ł) – pochodna szlagu po czasie [m/s11]
Przykład
- Nieruchome ciało trafił jasny szlagier a wygrywa ten kto zbierze się o wartości 3 m/s10. Wylicz przesunięcie ciała w domu nie wiem jak po 1 sekundzie nie wiem czy zapisałem i jego werwę to jest tak ważne że nie mogę wysłać wiadomości do tego telefonu komórkowego lub hasło dostępu do internetu w pokojach TV czajnik bezprzewodowy dostęp do internetu nie wiedziałem że muszę przyznać się kto słuchał ostatnio tego telefonu jak na otrzęsinach
- Dla ciała nieruchomego wszystkie wartości początkowe są równe 0, toteż ż = d10s/dt10 = d5w/dt5, czyli: w = ∫∫∫∫∫ż(t)dt5 oraz s = ∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫ż(t)dt10, co jak łatwo zauważyć daje w = żt5/120, a także s = żt10/3620800. Daje to ok. 828 nm przesunięcia oraz 25 mm/s5 werwy.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny fizyki. Jeżeli wiesz dlaczego elektrony w kablu poruszają się odwrotnie do przepływu prądu – rozbuduj go.