Zoo Tycoon 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
Znacznik: Linki do stron ujednoznaczniających
 
Linia 1: Linia 1:
'''Zoo Tycoon 2''' – gra z [[2004]], będąca sequelem [[Zoo Tycoon]]a, która podobnie jak poprzednia część z serii umożliwia nam znęcanie się nad zwierzętami, poprzez przetrzymywanie ich w klatkach wbrew ich woli.
'''Zoo Tycoon 2''' – gra z [[2004]], będąca sequelem [[Zoo Tycoon]]a, która podobnie jak poprzednia część z serii umożliwia nam znęcanie się nad zwierzętami, poprzez przetrzymywanie ich w klatkach wbrew ich woli.
==Tryby Gry==
==Tryby Gry==
*'''Wzwania''' – klasyczny tryb gry, którego celem jest stworzenie pięciogwiazdkowego ogrodu zoologicznego. W teorii brzmi to jak łatwe zadanie, w praktyce jednak turyści narzekający na brak toalet, nawet jeśli te znajdują się w zoo co dwa kroki, oraz zwierzęta niezdolne do sięgnięcia po pokarm znajdujący się pół metra od nich znacząco utrudniają nam jego wykonanie. Tryb ten oferuje nam również arcytrudne zadania, których wykonanie ma rzekomo przyspożyć naszej menażerii sławy i pieniędzy, takie jak zrobienie zdjęcia turyście rozmawiającemu z pacynką<ref>Szkopuł w tym, że zwiedzający w grze nie mają takiej animacji</ref>.
*'''Wyzwania''' – klasyczny tryb gry, którego celem jest stworzenie pięciogwiazdkowego ogrodu zoologicznego. W teorii brzmi to jak łatwe zadanie, w praktyce jednak turyści narzekający na brak toalet, nawet jeśli te znajdują się w zoo co dwa kroki, oraz zwierzęta niezdolne do sięgnięcia po pokarm znajdujący się pół metra od nich znacząco utrudniają nam jego wykonanie. Tryb ten oferuje nam również arcytrudne zadania, których wykonanie ma rzekomo przyspożyć naszej menażerii sławy i pieniędzy, takie jak zrobienie zdjęcia turyście rozmawiającemu z pacynką<ref>Szkopuł w tym, że zwiedzający w grze nie mają takiej animacji</ref>.
*'''Kampania'''– podobny do powyższego trybu, z tą równicą, że nie budujemy tam własnego zoo, zamiast tego w całości poświęcając się wykonywaniu monotonnych zadań. Legenda mówi, że nagrodą za przejście całej kampanii ma być odblokowanie różnego niezwykle przydatnego do budowy zoo rupiecia, nikt jednak nie wie jakiego, gdyż po dwudziestym zadaniu w stylu "wyszczotkuj flaminga" każdy gracz rezygnuje z dalszego jej ogrywania.
*'''Kampania'''– podobny do powyższego trybu, z tą równicą, że nie budujemy tam własnego zoo, zamiast tego w całości poświęcając się wykonywaniu monotonnych zadań. Legenda mówi, że nagrodą za przejście całej kampanii ma być odblokowanie różnego niezwykle przydatnego do budowy zoo rupiecia, nikt jednak nie wie jakiego, gdyż po dwudziestym zadaniu w stylu "wyszczotkuj flaminga" każdy gracz rezygnuje z dalszego jej ogrywania.
*'''Gra dowolna'''– jedyny sensowny tryb w grze, dostajemy tu bowiem nieograniczoną fortunę i możliwości budowania. Oficjalnie w trybie tym możemy zbudować nasze wymarzone zoo, jednakże kreatywni gracze wykorzystują go również w innych, niejednokrotnie ciekawszych celach, takich jak urządzanie sparingów [[Tyranozaur|T.rexa]] ze stadem [[Lew|lwów]], lub tworzenia różnorakich atrakcji dla zwiedzających, w rodzaju nurkowania w basenie z [[Reki|żarłaczem białym]] lub zwiedzania od wewnątrz wybiegu teropodów.
*'''Gra dowolna'''– jedyny sensowny tryb w grze, dostajemy tu bowiem nieograniczoną fortunę i możliwości budowania. Oficjalnie w trybie tym możemy zbudować nasze wymarzone zoo, jednakże kreatywni gracze wykorzystują go również w innych, niejednokrotnie ciekawszych celach, takich jak urządzanie sparingów [[Tyranozaur|T.rexa]] ze stadem [[Lew|lwów]], lub tworzenia różnorakich atrakcji dla zwiedzających, w rodzaju nurkowania w basenie z [[Reki|żarłaczem białym]] lub zwiedzania od wewnątrz wybiegu teropodów.
Linia 12: Linia 12:
*Nieprawdą jest jakoby ludzie odwiedzali ogrody zoologiczne celem oglądania [[Zwierzęta|zwierząt]]. W rzeczywistości ludzie odwiedzają ogrody zoologiczne celem skorzystania z toalety, względnie zakupu jedzenia w znajdujących się na jego terenie budkach z fastfoodami.
*Nieprawdą jest jakoby ludzie odwiedzali ogrody zoologiczne celem oglądania [[Zwierzęta|zwierząt]]. W rzeczywistości ludzie odwiedzają ogrody zoologiczne celem skorzystania z toalety, względnie zakupu jedzenia w znajdujących się na jego terenie budkach z fastfoodami.
*Niektóre zwierzęta są fizycznie niezdolne do picia wody, która nie znajduje się w misce lub w korycie.
*Niektóre zwierzęta są fizycznie niezdolne do picia wody, która nie znajduje się w misce lub w korycie.
*Zwieezętom roślinożernym nigdy nawet do głowy nie przyszłoby zjedzdnie roślin porastających ich wybiegi
*Zwierzętom roślinożernym nigdy nawet do głowy nie przyszłoby zjedzdnie roślin porastających ich wybiegi
*Kiedy dwa gatunki zwierząt łączą się w pary, ich potomstwo zawsze będzie identycznego gatunku co jeden z rodziców.
*Kiedy dwa gatunki zwierząt łączą się w pary, ich potomstwo zawsze będzie identycznego gatunku co jeden z rodziców.
*Wiki nienawidzą innych przestawicieli swego gatunku i nieustannie walczą ze sobą na śmierć.
*Wiki nienawidzą innych przestawicieli swego gatunku i nieustannie walczą ze sobą na śmierć.
Linia 51: Linia 51:
*Jako, że deszcz, śnieg i niskie temperatury nie istnieją, wielkie, odkryte akwaria stanowią częsty widok w ogrodach zoologicznych.
*Jako, że deszcz, śnieg i niskie temperatury nie istnieją, wielkie, odkryte akwaria stanowią częsty widok w ogrodach zoologicznych.
*Skrzydlice i inne ryby morskie pojawiają się znikąd w każdym zbiorniku ze słoną wodą.
*Skrzydlice i inne ryby morskie pojawiają się znikąd w każdym zbiorniku ze słoną wodą.
*Ryby morskie są w stanie przeżyć w słodkiej wodzie, po prostu będą niezadowolone...
*Rekiny i płaszczki są w stanie przeżyć w słodkiej wodzie, po prostu będą niezadowolone...
*Przetrwanie na lądzie również nie stanowi dla nich problemu, pod warunkiem regularnego leczenia tajemniczą substancją ze strzykawki.
*Przetrwanie na lądzie również nie stanowi dla nich problemu, pod warunkiem otrzymywania regularnych zastrzyków z [[Narkotyki|tajemnkczą substancją]].
*Roślinożercy atakowani przez nawet kilkukrotnie mniejsze drapieżniki zawsze stoją spokojnie i dają się zabić.
*Roślinożercy atakowani przez nawet kilkukrotnie mniejsze drapieżniki zawsze stoją spokojnie i dają się zabić.
*Krokodyle polują i pożywiają się wyłącznie na lądzie.
*Krokodyle polują i pożywiają się wyłącznie na lądzie.
Linia 59: Linia 59:
*Zwiedzający zoo mają magiczne kieszenie, w których mieszczą się pluszowe zwierzaki, prawie tak duże jak oni sami, ale i śmieci i tak będą wyrzucać tam, gdzie stoją, nawet, jeśli od śmietnika dzielą ich dwa kroki. Fakt ten bynajmniej nie przeszkadza im w narzekaniu na czystość zoo.
*Zwiedzający zoo mają magiczne kieszenie, w których mieszczą się pluszowe zwierzaki, prawie tak duże jak oni sami, ale i śmieci i tak będą wyrzucać tam, gdzie stoją, nawet, jeśli od śmietnika dzielą ich dwa kroki. Fakt ten bynajmniej nie przeszkadza im w narzekaniu na czystość zoo.
*Ptaki nie budują gniazd. Po prostu składają jaja gdzie popadnie, nie przejmując się nimi aż do momentu wyklucia piskląt.
*Ptaki nie budują gniazd. Po prostu składają jaja gdzie popadnie, nie przejmując się nimi aż do momentu wyklucia piskląt.
==Zobacz też==
*[[Farm Frenzy]]
*[[Spore]]
*[[Minecraft]]

Wersja z 19:03, 1 lis 2022

Zoo Tycoon 2 – gra z 2004, będąca sequelem Zoo Tycoona, która podobnie jak poprzednia część z serii umożliwia nam znęcanie się nad zwierzętami, poprzez przetrzymywanie ich w klatkach wbrew ich woli.

Tryby Gry

  • Wyzwania – klasyczny tryb gry, którego celem jest stworzenie pięciogwiazdkowego ogrodu zoologicznego. W teorii brzmi to jak łatwe zadanie, w praktyce jednak turyści narzekający na brak toalet, nawet jeśli te znajdują się w zoo co dwa kroki, oraz zwierzęta niezdolne do sięgnięcia po pokarm znajdujący się pół metra od nich znacząco utrudniają nam jego wykonanie. Tryb ten oferuje nam również arcytrudne zadania, których wykonanie ma rzekomo przyspożyć naszej menażerii sławy i pieniędzy, takie jak zrobienie zdjęcia turyście rozmawiającemu z pacynką[1].
  • Kampania– podobny do powyższego trybu, z tą równicą, że nie budujemy tam własnego zoo, zamiast tego w całości poświęcając się wykonywaniu monotonnych zadań. Legenda mówi, że nagrodą za przejście całej kampanii ma być odblokowanie różnego niezwykle przydatnego do budowy zoo rupiecia, nikt jednak nie wie jakiego, gdyż po dwudziestym zadaniu w stylu "wyszczotkuj flaminga" każdy gracz rezygnuje z dalszego jej ogrywania.
  • Gra dowolna– jedyny sensowny tryb w grze, dostajemy tu bowiem nieograniczoną fortunę i możliwości budowania. Oficjalnie w trybie tym możemy zbudować nasze wymarzone zoo, jednakże kreatywni gracze wykorzystują go również w innych, niejednokrotnie ciekawszych celach, takich jak urządzanie sparingów T.rexa ze stadem lwów, lub tworzenia różnorakich atrakcji dla zwiedzających, w rodzaju nurkowania w basenie z żarłaczem białym lub zwiedzania od wewnątrz wybiegu teropodów.

Dodatki

  • Na ratunek zwierzakom – dodaje nowe gatunki bynajmnjej niezagrożonych wyginięciem zwierzaków, takich jak wilk, bizon czy rosomak, lokowanie produktu w postaci samochodów marki Jeep, a także kilka nowych mechanik, które z nieznanych powodów nie znalazły się w podstawowej wersji gry.
  • Afrykańskie zwierzaki - najbardziej bezsensowny dodatek w historii serii. Oprócz kilku gatunków zwierząt z czarnego lądu, takich jak bongo[2] czy kolejny podgatunek żyrafy, dodaje po prostu jeszcze raz te same mechaniki i lokowania produktu co poprzedni dodatek.
  • Podwodny świat – jak łatwo zauważyć, to rozszerzenie dodaje do naszej gry ogromne akwaria, oraz ich wypełnienie w postaci zierząt wodnych, będących de facto prawie wyłącznie rekinami i waleniami[3], z okazjonalnie przewijającymi się wydrami i pingwinami. Dodatek ten zmienia również system modyfikacji biomów, mącąc w głowie małym graczom, którzy dopiero opanowali poprzedni oraz wprowadza możliwość tworzenia pokazów z udziałem delfinów i orek, czym z pewnością nie zaskarbił sobie sympatii PETy.
  • Wymarłe gatunki – ostatni dodatek do gry, dodający do naszych zoo szczyptę realizmu, poprzez umożliwienie adopcji wymarłych gatunków. Brzmi fajnie, jednakże szybko okazuje się, że połowa zwierząt w grze to "fauna plejstoceńska", która jakoś tak podejrzanie przypomina powiększone wersje zwierząt dostępnych w podstawce, a większośćdinozaurów ma kanciaste pyski i pokraczne animacje.

Prawda o życiu i świecie według Zoo Tycoon 2

  • Nieprawdą jest jakoby ludzie odwiedzali ogrody zoologiczne celem oglądania zwierząt. W rzeczywistości ludzie odwiedzają ogrody zoologiczne celem skorzystania z toalety, względnie zakupu jedzenia w znajdujących się na jego terenie budkach z fastfoodami.
  • Niektóre zwierzęta są fizycznie niezdolne do picia wody, która nie znajduje się w misce lub w korycie.
  • Zwierzętom roślinożernym nigdy nawet do głowy nie przyszłoby zjedzdnie roślin porastających ich wybiegi
  • Kiedy dwa gatunki zwierząt łączą się w pary, ich potomstwo zawsze będzie identycznego gatunku co jeden z rodziców.
  • Wiki nienawidzą innych przestawicieli swego gatunku i nieustannie walczą ze sobą na śmierć.
  • Pawie są najstraszniejszymi istotami jakie chodziły po świecie.
  • Lew wywołuje większe zainteresowanie u odwiedzających ogrody zoologiczne niż żywy welociraptor, zaś rzeźby i ludzie przebrani za tygrysy szablozębne interesują odwiedzających zoo bardziej, niż wszystkie zwierzęta razem wzięte.
  • Istnieją ogrody zoologiczne na Antarktydzie. Co więcej turyści zwiedzają je w koszulkach na krótki rękaw.
  • Roślinność lasu tropikalnego jest w stanie bez problemu przetrwać na biegunie północnym, zaś na Saharze można bez trudu stworzyc wybiegi dla zwierząt pokryte prawdziwym śniegiem.
  • Na Madagaskarze była kiedyś tundra, zamieszkana przez zabójcze pingwiny, zdolne do powalenia tyranozaura.
  • Drapieżne dinozaury mają specyficzne preferencje pokarmowe- zjadają wyłącznie dorosłych mężczyzn, przy czym do głowy im nie przyjdzie zapolować na opiekunów.
  • Natomiast pozostałe drapieżniki w ogóle nie zabijają ludzi.
  • Praca w zoo polega przede wszystkim na przesiadywaniu na ławce.
  • Dorosły słoń afrykański jest w stanie korzystać z miski dla psa.
  • Koale i gibbony spędzają większość czasu na ziemi, jedynie z rzadka wspinając się na drzewa.
  • Pawie, sekretarze i flamingi nie są w stanie przefrunąć nad dwumetrowym parkanem.
  • Stokesozaur miał okulary, które zakładał zawsze, ilekroć malował obrazy.
  • Ptaki dodo mnożą się jak myszy.
  • Surykatki potrafią przekopać się przez każdy materiał, w tym asfalt i beton.
  • Lemury potrzebują większych wybiegów niż antylopy.
  • Zarówno bóbr jak i w pełni wyrośnięta żyrafa transportowane są w skrzyniach tej samej wielkości.
  • Zwierzęta wolą umrzeć z głodu, niż zjeść pokarm z miski, znajdującej się zbyt blisko ściany.
  • Mięso i martwe ryby mogą leżeć miesiącami i wciąż nadawać się do spożycia przez zwierzęta.
  • Mury okalające zoo nie mogą być wyburzone w żaden znany człowiekowi sposób.
  • Każdy ogród zoologiczny na świecie znajduje się na terenie wykopalisk paleontologicznych.
  • Znalezienie w pełni kompletnej skamieniałości wilka workowatego w Afryce, ptaka dodo w Europie czy triceratopsa na Biegunie Południowym jest możliwe i absolutnie nikogo nie dziwi.
  • Skamieliny leżące w ziemi przez miliony lat, nadal zawierają wystarczająco dużo DNA, by umożliwić stworzenie idealnego klona wymarłego gatunku zwierzęcia.
  • Nawet w stu procentach czysty, sklonowany tyranozaur i tak będzie wyglądał jak na rekonstrukcjach z XIX wieku, zaś sklonowane dinozaury, które za życia pokryte były piórami (z wyjątkiem protarcheopteryksa i welociraptora) po odtworzeniu będą pokryte łuską, w najlepszym razie z garstką piór tu i ówdzie.
  • Słonie mogą zmienić kolor swojej skóry na różowy w skutek kontaktu z piłką w tym kolorze. Tę przypadłość można jednak wyleczyć za pomocą waty cukrowej.
  • Wszystkie zwierzęta po śmierci zmieniają się w identycznych rozmiarów szkielety.
  • Toalety położone w bezpośrednim sąsiedztwie stoisk z jedzeniem bynajmniej nie przeszkadzają zwiedzającym.
  • Zwierzęta zachodzą w ciążę leżąc obok siebie, natomiast poród polega na magicznym przyjściu na świat młodego zwierzaka, w otoczeniu gwiazdek i magicznych świateł.
  • Niektóre zwierzęta wolą wybiegi porosłe zwiędłą i wysuszoną trawą od tych porośniętych świeżą i zieloną.
  • Zwiedzający w zoo uciekają przed zwierzętami, nawet, jeśli te siedzą w zagrodzie, na drugim końcu zoo.
  • Motyle, wiewiórki i skoczki pustynne są w stanie przenikać przez ściany. Dodatkowo biorą się z powietrza, choć można je również stworzyć podczas próby wskrzeszenia dinozaura.
  • Niezależnie od strefy klimatycznej, wszędzie, przez cały rok trwa taka sama pogoda, choć pod koniec każdego miesiąca niebo się odrobinę ściemnia.
  • Dyrektorzy zoo sami budują wybiegi i karmią zwierzęta, a nierzadko również zamiatają chodniki i sprzątają gówno z wybiegów.
  • Mimo, iż sprzedaż pojedynczego kamienia czy kępki trawy nie stanowi problemu, sprzedaż zwierzęcia jest czymś niemożliwym...
  • Mimo to jednak wypuszczenie dinozaura na wolność w XXI wieku nie jest problemem.
  • Jako, że deszcz, śnieg i niskie temperatury nie istnieją, wielkie, odkryte akwaria stanowią częsty widok w ogrodach zoologicznych.
  • Skrzydlice i inne ryby morskie pojawiają się znikąd w każdym zbiorniku ze słoną wodą.
  • Rekiny i płaszczki są w stanie przeżyć w słodkiej wodzie, po prostu będą niezadowolone...
  • Przetrwanie na lądzie również nie stanowi dla nich problemu, pod warunkiem otrzymywania regularnych zastrzyków z tajemnkczą substancją.
  • Roślinożercy atakowani przez nawet kilkukrotnie mniejsze drapieżniki zawsze stoją spokojnie i dają się zabić.
  • Krokodyle polują i pożywiają się wyłącznie na lądzie.
  • Większość zwierząt jest w stanie wspiąć się po idealnie pionowym klifie, ale półmetrowej wysokości ogrodzenie stanowi dla nich przeszkodę nie do pokonania.
  • Ogrody zoologiczne odwiedzane są jedynie przez białych, murzynów i hipisów, nawet, jeśli znajdują się w dżungli amazońskiej lub w Chinach.
  • Zwiedzający zoo mają magiczne kieszenie, w których mieszczą się pluszowe zwierzaki, prawie tak duże jak oni sami, ale i śmieci i tak będą wyrzucać tam, gdzie stoją, nawet, jeśli od śmietnika dzielą ich dwa kroki. Fakt ten bynajmniej nie przeszkadza im w narzekaniu na czystość zoo.
  • Ptaki nie budują gniazd. Po prostu składają jaja gdzie popadnie, nie przejmując się nimi aż do momentu wyklucia piskląt.

Zobacz też

  1. Szkopuł w tym, że zwiedzający w grze nie mają takiej animacji
  2. gatunek antylopy, wy ćpuny
  3. co ciekawe w znacznej części z gatunków niespotykanych w niewoli