FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 30: Linia 30:
* brak możliwości otwierania drzwi
* brak możliwości otwierania drzwi
*zewnętrzna toaleta(zimno w dupe)
*zewnętrzna toaleta(zimno w dupe)
*brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa sie jak u flinstonów


== Zaprzestanie produkcji ==
== Zaprzestanie produkcji ==

Wersja z 10:55, 12 lut 2006

Nowy model Poloneza

Polonez - powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
  • 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
  • max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
  • pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
  • w standardzie:
    • poduszka powietrzna dla kota
    • pół litra
    • czy kilo sera i kop z półobrotu Chuka Norrisa
    • komplet opon dla jazdy po tundrze
    • silnik
  • po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę
    • przednią szybę
    • drzwi
    • karnet do klubu go go

Zalety

  • niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
  • w końcu to polski samochód

Wady

  • kupa na siedzeniu
  • spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
  • brak możliwości otwierania drzwi
  • zewnętrzna toaleta(zimno w dupe)
  • brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa sie jak u flinstonów

Zaprzestanie produkcji

Z powodów licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek które mieliły całą załogę pojazdu w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu.