FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Wady) |
|||
Linia 30: | Linia 30: | ||
* brak możliwości otwierania drzwi |
* brak możliwości otwierania drzwi |
||
*zewnętrzna toaleta(zimno w dupe) |
*zewnętrzna toaleta(zimno w dupe) |
||
*brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa sie jak u flinstonów |
|||
== Zaprzestanie produkcji == |
== Zaprzestanie produkcji == |
Wersja z 10:55, 12 lut 2006
Polonez - powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
- 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
- max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
- pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
- w standardzie:
- poduszka powietrzna dla kota
- pół litra
- czy kilo sera i kop z półobrotu Chuka Norrisa
- komplet opon dla jazdy po tundrze
- silnik
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę
- przednią szybę
- drzwi
- karnet do klubu go go
Zalety
- niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
- w końcu to polski samochód
Wady
- kupa na siedzeniu
- spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
- brak możliwości otwierania drzwi
- zewnętrzna toaleta(zimno w dupe)
- brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa sie jak u flinstonów
Zaprzestanie produkcji
Z powodów licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek które mieliły całą załogę pojazdu w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu.