LARP: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 83.21.209.153.) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
[[Kategoria:Gry]] |
[[Kategoria:Gry]] |
||
Ludzie uczestniczący w larpie dzielą się na dwa rodzaje: |
|||
-Mistrz Gry (człowiek tworzący historię, mający nieograniczoną władzę na czas rozgrywki) |
|||
-Zwykli Gracze (hołota bijąca się kijkami) |
|||
Słownik wyrażen znanych tylko Larpowiczom (głownie używane podczas rozmowy zwykłego gracza z mistrzem gry)" |
|||
* '''Daj mi trochę PD!''' = Daj mi trochę po dup*e! |
|||
* '''Uważaj bo się zrespawnuje!''' = Uważaj bo złoży ikrę (ang. spawn - ikra) |
|||
* '''Masz za mało w osobowości''' = Nie umyłeś rano zębów |
|||
* '''Nie ma ciasuj''' - wulgarne określenie momentu kiedy mistrz gry tworzy postac zwykłego gracza, w którego role następnie się wciela. Taka postac jest z reguły nie do pokonania (ma najlepsze statystyki, bronie, ekwipunek). |
|||
* '''HP mi spada!''' - ktoś wyrzucił mi drukarkę przez okno. |
|||
* '''mana mi spada!''' - (Larpowcy często popełniają literówki stąd maNa zamiast maMa) Oznacza to że ktoś wyrzucił mamę przez okno. |
|||
* '''Dajcie scrolla!''' - komenda nawołująca do podania papieru toaletowego |
|||
* '''Dostałeś krytyka''' - potoczne określenie otrzymania negatywnego komentarza na popularnym internetowym serwisie aukcyjnym. |
|||
* '''Rzucasz k2!''' - komenda Mistrza gry nawołująca do rzucenia drugą najwyższą górą na świecie (dostępne tylko na późniejszych etapach gry) |
Wersja z 15:48, 28 wrz 2007
LARP polega na cyklicznych spotkaniach w lesie/bunkrze/bagnach/zamku/kurniku i nieustannym robieniu siary. Dla niewtajemniczonych: zlot brudasów w zbrojach okładających się kijami.
Podział
- Fabularne – ktoś kogoś nie lubi i coś tam musi komuś tam zrobić czymś tam. Walka we frakcjach. Zabawa analogiczna do studiowania: określony czas na skumanie o co właściwie chodzi.
- Bitwy – owczy pęd, lub jak kto woli, świński trucht dwu uzbrojonych w kije grup o przeciwnych wektorach. Cel: zajść wroga z flanki. Jest to matematycznie tak prawdopodobne, że bitwy trwają do 70 minut zegara celtyckiego. Coś jak ustawka, tylko przypadki śmiertelne są 3–4 razy częstsze.
- Wyprawa – zapierniczanie po lesie bez sensu, licząc na to, że trafi sie do celu. Większość trójmiejskich klanów straciła tak 30% swoich członków.