Half-Life 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 83.145.169.112.)
Linia 1: Linia 1:
'''Half-Life 2''' (ang. ''okres połowicznego rozkładu vol. II''), '''HL2''' - [[Gra komputerowa|komputerowy]], a także [[Xbox|Xboksowy]] i [[Play Station|Play stationowy]] tytuł [[First-person shooter|FPS]], wyprodukowany w latach [[1999]]-[[2004]] przez [[Valve Corporation]], będący [[sequel]]em tytułu z [[1998]] roku, czyli [[Half-Life|HL1]], który był swego czasu notorycznie uznawany za grę wszechczasów, mimo iż dużo ekspertów nad nią nie pracowało, a była to pierwsza produkcja tej firmy. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 ([[PC|komputer]]) do III kwartału [[2007]] (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę - Vivendi Universal Games, a potem drugiego - EA Games. Program otrzymał 35 tytułów gry roku, ale nie obłowił się tak, jak jego poprzednik, który miał ich 50.
'''Half-Life 2''' (ang. ''okres połowicznego rozkładu vol. II''), '''HL2''' - [[Gra komputerowa|komputerowy]], a także [[Xbox|Xboksowy]] i [[Play Station|Play stationowy]] tytuł [[First-person shooter|FPS]], wyprodukowany w latach [[1999]]-[[2004]] przez [[Valve Corporation]], będący [[sequel]]em tytułu z [[1998]] roku, czyli [[Half-Life|HL1]], który był swego czasu notorycznie uznawany za grę wszechczasów, mimo iż dużo ekspertów nad nią nie pracowało, a była to pierwsza produkcja tej firmy. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 ([[PC|komputer]]) do III kwartału [[2007]] (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę - Vivendi Universal Games, a potem drugiego - EA Games. Program otrzymał 35 tytułów gry roku, ale nie obłowił się tak, jak jego poprzednik, który miał ich 50.

== Rozdziały ==

* '''Point Insertion'''
Główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się iż trafiliśmy do Rosji, ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita nas Dr. Breen i metropolia w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej policji i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafiamy na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude-moda, Alyx Vance.

* '''A Red Letter Day'''
Okazuje się iż "Źli obcy" klasycznie napadli na Ziemię, i uczynili z jej mieszkańców niewolników. Próba teleportacji zakończyła sie fiaskiem, więc Freeman musi pieszo podróżować do Black Mesa East, by spotkać się z Eli Vance'm. Po dordze do kanałów, dostajemy broń tysiąclecia, ŁOM.

* '''Route Canal'''
Uzbrojony w łom Freeman, przemierza kawałek stacji kolejowej w City 17, atakując przeciwników z budzącym strach okrzykiem "ŁOOOOOM!" Freeman dociera do małej przystani gdzie dostaje do użytku motorówkę.

* '''Water Hazard'''
Serwując obcym miłą odmianę, Freeman zamiast strzelać, rozjeżdża ich. W momencie gdy rozjeżdżanie obcych robi się monotonne, Freeman spotyka grupkę rebeliantów, którzy montują na jego łodzi działko, za pomocą którego Freeman niszczy helikopter i spokojnie dopływa do Black East.

* '''Black Mesa East'''
Przybywając do Black Mesa East, Gordon zostaje (nareszcie) powitany przez Dr. Mossman, Alyx Vance i kulawego już Eliego Vance'a. Dochodzi do krótkiego spięcia miedzy Alyx i Judith, dyskusującymi co wydarz się w następnym odcinku "Mody na Sukces". Alyx zabiera nas na złomowisko gdzie dostajemy Gravity Guna, urządzenie do miotania melonów, sedesów i grzejników. Po chwili na Black Mesa East napadają obcy, więc Freeman musi dotrzeć do Ravenholm.

* '''We don't go to Ravenholm...'''
Zwiedzając wymarłe Ravenholm, natrafiamy na jedynego żywego jeszcze mieszkańca, Ojca "Grigori" Dyrektora, który chroni swojego sekretnego składu wódki przez hordami zombie. Grigori obiecuje zabrać do tego składu, a jako że obcy mogą poczekać, zgadzamy się na tą wyprawę. Tuż przy końcu wędrówki Grigori zamyka nas i sam świętując zwycięstwo otwiera butelkę wodki, która niestety okazuje sie być Koktajlem Molotova, który wybucha podpalony przez pobliską świecę. Freeman ucieka z zamknięcia i dociera nad wybrzeże.

* '''Highway 17'''
Docierając nad wybrzeże, dostajemy od rebeliantów kolejny środek transportu- zdezelowaną limitowaną edycje Fiata 126p. Jako że pojazd ma sporego kopa, bez problemu toruje sobie drogę przez hordy Antlionów. Docierając nad punkt zwrotny naszej wędrówki, zauważamy dźwig, który powinien mieć większą wartość bojową niż nasz dotychczasowy pojazd. Wszystkie próby ruszenia dźwigu nie działają, więc decydujemy się zostawić go na miejscu.

* '''Sandtraps'''
Freeman dociera do latarni morskiej, gdzie dostaje szansę prawdziwego wypróbowania zdobytej po drodze zabawki, wyrzutni rakiet. Po zniszczeniu latarni, rebelianci zostawiają nas na środku plaży wypełnionej Antlionami. Spotkany po drodze obcy, pomaga nam zaopatrzyć sie w feromony, które pomogą nam kontrolować Antliony.

* '''Nova Prospekt'''
Freeman dostaje sie do więzienia politycznego, które tak na dobrą sprawę jest kiepsko chronione. Po udanym szturmie, zmierzamy na spotkanie z Alyx Vance.

* '''Entanglement'''
Prowadzimy Alyx do pokoju sterowniczego gdzie próbuje ona uwolnić Eliego. Przez przypadek uwalnia Łukaszenkę, Adolfa Hitlera i George'a Busha. Eli prze przypadek teleportowany jest w nieznane nam miejsce, a my przenosimy sie prosto do labolatorium Kleinera.

* '''Anticitizen One'''
Kleiner niechcący zgubił klucze, przez co w pokoju teleportacyjnym siedzimy przez tydzień. Po wydostaniu się, Freeman rozpoczyna zbieranie powstańców, aby poprowadzić szturm na Cytadelę.

* '''Follow Freeman'''
Zebraliśmy dostatecznie dużą grupę rebeliantów aby atak na Cytadelę sie powiódł. Po drodze znajdujemy pijanego Barneya, który przez cały czas leżał pod stołem. Na naszej drodze stoi jednak budynek sejmu, gdzie ciągle trwają rozmowy na temat ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego. Po skończonym głosowaniu, udajemy się dalej.

* '''Our Benefactors''
Dostajemy się do wnętrza Cytadeli, gdzie przy wejściu dostajemy darmowy karnet na wycieczkę po Cytadeli. Korzystamy z okazji i po chwili jedziemy wózkiem, obserwując produkcje broni i żołnierzy.

* '''Dark Energy'''
Dostajemy się na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotykamy Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem. Jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz, niszczymy go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia że przypominamy sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczynamy majaczyć mieć wizje. Ukazuje się nam tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac.


[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Wersja z 20:55, 29 mar 2008

Half-Life 2 (ang. okres połowicznego rozkładu vol. II), HL2 - komputerowy, a także Xboksowy i Play stationowy tytuł FPS, wyprodukowany w latach 1999-2004 przez Valve Corporation, będący sequelem tytułu z 1998 roku, czyli HL1, który był swego czasu notorycznie uznawany za grę wszechczasów, mimo iż dużo ekspertów nad nią nie pracowało, a była to pierwsza produkcja tej firmy. HL2 był wydawany od III kwartału 2004 (komputer) do III kwartału 2007 (Xbox 360 i PS3). Tak długi okres sprawiał, że gracze dogłębnie przestali lubić pierwszego wydawcę - Vivendi Universal Games, a potem drugiego - EA Games. Program otrzymał 35 tytułów gry roku, ale nie obłowił się tak, jak jego poprzednik, który miał ich 50.

Rozdziały

  • Point Insertion

Główny bohater, Gordon Freeman budzi się w pociągu jadącym w nieznaną mu stronę. Majaczy i ma wizje, które są pozostałością po balandze w Black Mesa. Po chwili okazuje się iż trafiliśmy do Rosji, ale zamiast wódki i rozpalonych lasek, wita nas Dr. Breen i metropolia w której robi za Wielkiego Brata. Etap ten polega głównie na zbieraniu batów od wszechobecnej policji i wrzucania puszek do koszów. Po chwili natrafiamy na starych znajomych, Barneya i Kleinera, oraz postać która była pretekstem do wydania Nude-moda, Alyx Vance.

  • A Red Letter Day

Okazuje się iż "Źli obcy" klasycznie napadli na Ziemię, i uczynili z jej mieszkańców niewolników. Próba teleportacji zakończyła sie fiaskiem, więc Freeman musi pieszo podróżować do Black Mesa East, by spotkać się z Eli Vance'm. Po dordze do kanałów, dostajemy broń tysiąclecia, ŁOM.

  • Route Canal

Uzbrojony w łom Freeman, przemierza kawałek stacji kolejowej w City 17, atakując przeciwników z budzącym strach okrzykiem "ŁOOOOOM!" Freeman dociera do małej przystani gdzie dostaje do użytku motorówkę.

  • Water Hazard

Serwując obcym miłą odmianę, Freeman zamiast strzelać, rozjeżdża ich. W momencie gdy rozjeżdżanie obcych robi się monotonne, Freeman spotyka grupkę rebeliantów, którzy montują na jego łodzi działko, za pomocą którego Freeman niszczy helikopter i spokojnie dopływa do Black East.

  • Black Mesa East

Przybywając do Black Mesa East, Gordon zostaje (nareszcie) powitany przez Dr. Mossman, Alyx Vance i kulawego już Eliego Vance'a. Dochodzi do krótkiego spięcia miedzy Alyx i Judith, dyskusującymi co wydarz się w następnym odcinku "Mody na Sukces". Alyx zabiera nas na złomowisko gdzie dostajemy Gravity Guna, urządzenie do miotania melonów, sedesów i grzejników. Po chwili na Black Mesa East napadają obcy, więc Freeman musi dotrzeć do Ravenholm.

  • We don't go to Ravenholm...

Zwiedzając wymarłe Ravenholm, natrafiamy na jedynego żywego jeszcze mieszkańca, Ojca "Grigori" Dyrektora, który chroni swojego sekretnego składu wódki przez hordami zombie. Grigori obiecuje zabrać do tego składu, a jako że obcy mogą poczekać, zgadzamy się na tą wyprawę. Tuż przy końcu wędrówki Grigori zamyka nas i sam świętując zwycięstwo otwiera butelkę wodki, która niestety okazuje sie być Koktajlem Molotova, który wybucha podpalony przez pobliską świecę. Freeman ucieka z zamknięcia i dociera nad wybrzeże.

  • Highway 17

Docierając nad wybrzeże, dostajemy od rebeliantów kolejny środek transportu- zdezelowaną limitowaną edycje Fiata 126p. Jako że pojazd ma sporego kopa, bez problemu toruje sobie drogę przez hordy Antlionów. Docierając nad punkt zwrotny naszej wędrówki, zauważamy dźwig, który powinien mieć większą wartość bojową niż nasz dotychczasowy pojazd. Wszystkie próby ruszenia dźwigu nie działają, więc decydujemy się zostawić go na miejscu.

  • Sandtraps

Freeman dociera do latarni morskiej, gdzie dostaje szansę prawdziwego wypróbowania zdobytej po drodze zabawki, wyrzutni rakiet. Po zniszczeniu latarni, rebelianci zostawiają nas na środku plaży wypełnionej Antlionami. Spotkany po drodze obcy, pomaga nam zaopatrzyć sie w feromony, które pomogą nam kontrolować Antliony.

  • Nova Prospekt

Freeman dostaje sie do więzienia politycznego, które tak na dobrą sprawę jest kiepsko chronione. Po udanym szturmie, zmierzamy na spotkanie z Alyx Vance.

  • Entanglement

Prowadzimy Alyx do pokoju sterowniczego gdzie próbuje ona uwolnić Eliego. Przez przypadek uwalnia Łukaszenkę, Adolfa Hitlera i George'a Busha. Eli prze przypadek teleportowany jest w nieznane nam miejsce, a my przenosimy sie prosto do labolatorium Kleinera.

  • Anticitizen One

Kleiner niechcący zgubił klucze, przez co w pokoju teleportacyjnym siedzimy przez tydzień. Po wydostaniu się, Freeman rozpoczyna zbieranie powstańców, aby poprowadzić szturm na Cytadelę.

  • Follow Freeman

Zebraliśmy dostatecznie dużą grupę rebeliantów aby atak na Cytadelę sie powiódł. Po drodze znajdujemy pijanego Barneya, który przez cały czas leżał pod stołem. Na naszej drodze stoi jednak budynek sejmu, gdzie ciągle trwają rozmowy na temat ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego. Po skończonym głosowaniu, udajemy się dalej.

  • 'Our Benefactors

Dostajemy się do wnętrza Cytadeli, gdzie przy wejściu dostajemy darmowy karnet na wycieczkę po Cytadeli. Korzystamy z okazji i po chwili jedziemy wózkiem, obserwując produkcje broni i żołnierzy.

  • Dark Energy

Dostajemy się na najwyższe piętro Cytadeli, gdzie spotykamy Dr. Breena, który aktualnie więzi Alyx i Eliego. Po krótkim sabotażu, Breen próbuje zwiać olbrzymim teleportem. Jako że teleport to niezwykle niestabilna rzecz, niszczymy go paroma kulami energii. Breen nie żyje, a całe to wydarzenie sprawia że przypominamy sobie balangę w Black Mesa. Znowu zaczynamy majaczyć mieć wizje. Ukazuje się nam tajemniczy rasta, który gratuluje dobrze wykonanego zadania i zaprasza do wspólnej kontemplacji czasoprzestrzeni. Ekran robi się czarny, wyjeżdża lista płac.