Ayrton Senna: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Ełek. Autor wycofanej wersji to 83.4.132.167.) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | '''Ayrton Senna''' (ur. [[21 marca]] [[1960]], zm. [[1 maja]] [[1994]]) – brazylijski [[kierowca Formuły 1]], trzykrotny mistrz świata tej serii, legenda wyścigów, który był „2-3 klasy lepszy od reszty”, jak to powiedział inny świetny kierowca Gerhard Berger: ''Jego najlepszym przyjacielem jest jego składak... tfu, bolid''. |
||
{{redakcja|[[Nonsensopedia:Celebrities]]}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | '''Ayrton Senna''' (ur. 21 marca 1960 |
||
Na początku doszło do niezłego karambolu na starcie. Senna był już z przodu, jednak na drugim okrążeniu zaczęło się dziac coś niedobrego, spadł na siódme miejsce po czym zaczął znowu wyprzedzac ludzi. Na mecie był pierwszy, jednak okazało się, że przednie hamulce były z [[Biedronka (sklep)|Biedronki]] i „penkły”... wszyscy wróżyli mu wielką karierę i się nie mylili. Co było dalej? Przeczytaj niżej. |
|||
== [[Grand Prix San Marino Formuły 1|GP San Marino 1994]] == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
Na początku wyścigu doszło do niezłego karambolu na starcie. Senna był już z przodu, jednak na drugim okrążeniu zaczęło się dziac coś niedobrego. |
|||
Spadł na siódme miejsce, po czym zaczął znowu wyprzedzac ludzi. Na mecie był pierwszy, jednak okazało się, że przednie hamulce były z [[Biedronka|Biedronki]] i "penkły"... Po wyścigu [[Chuck Norris]] udzielił wywiadu dla dziennika [[Fakt (gazeta)|Fuckt]], w którym przepowiedział mu wielką przyszłośc w wyścigach. Niestety, Fuckt nie zamieścił końcówki wywiadu, w którym Wielki Chuck powiedział, że Ayrton zginie. I to w niefajny sposób. |
|||
⚫ | W sobotę [[Roland Ratzenberger]] nie miał tyle szczęścia. Na jednym zakręcie zaczytał się w reklamę ''[[Pani Domu]]'' i wleciał na żwir. Przedni spojlerek „trochę” się wygiął. Na następnym okrążeniu, na bardzo szybkim łuku „Wilnef”, zepsuty spojler spowodował brak docisku i przy prędkości 320km/h na godzinę gruchnął w ścianę. Biedny Roland, wzór średniowiecznego rycerza, zginął... |
||
== GP San Marino 1994 == |
|||
⚫ | |||
⚫ | W sobotę Roland Ratzenberger nie miał tyle szczęścia. Na jednym zakręcie zaczytał się w [[Pani Domu |
||
=== Wypadek Senny === |
=== Wypadek Senny === |
||
Podczas siódmego okrążenia na zakręcie |
Podczas siódmego okrążenia, na zakręcie „Tamburyn”, Senna, zamiast skręcic w lewo, pojechł wprost. Tak wjechał w ścianę, że aż ją wyżłobił. Ściana była z betonu, dlatego Ayrton nie miał szans na przeżycie. Tym bardziej, że jechał z prędkością 210km/h, cóż. |
||
=== Teorie dotyczące wypadku === |
=== Teorie dotyczące wypadku === |
||
* Pierwsza teoria głosi, |
* Pierwsza teoria głosi, że opony w bolidzie Senny opony miały niską temperaturę, spowodowaną jazdą za ''[[Safety Car|Sejfti Karem]]'', wprowadzonym na tor po wypadku na starcie wyścigu. Niestety, kierowcą ''Sejfti Kara'' był największy wróg Ayrtona – Wally, który dorabiał w Formule 1. Ta teoria jest jednak nieprawdziwa. Gdyby Wally chciał, Senna wypadłby już na szóstym okrążeniu, jednak przejechał je normalnie. Przez ten czas opony mogłyby się tylko zagrzac, i siódme okrążenie jechał na oponach bardziej rozgrzanych niż szóste. |
||
* Druga głosi, że Ayrtonowi zachciało się pilnie do toalety, i musiał zatrzymac się na poboczu. Niestety, nie wytrzymał i obsikał przewód hamulcowy, który pod wpływem moczu pękł. Gdy skręcił w stronę pobocza, było już za późno... |
* Druga głosi, że Ayrtonowi zachciało się pilnie do toalety, i musiał zatrzymac się na poboczu. Niestety, nie wytrzymał i obsikał przewód hamulcowy, który pod wpływem moczu pękł. Gdy skręcił w stronę pobocza, było już za późno... |
||
⚫ | |||
⚫ | * Czwarta, uznana przez [[Komisja Kontroli Gier i Zakładów|Komisję Kontroli Gier i Zakładów]], mówi, że w bolidzie Senny pękł drążek. Ten od kierownicy, jakby co. |
||
⚫ | * Piąta zwraca uwagę na dziwne zachowanie Ayrtona podczas całego weekendu. Najpierw bardzo się przejął wypadkiem Barrichello |
||
⚫ | |||
Jest jednak jedna osoba, która wie, co się stało Ayrtonowi... Sir [[Chuck Norris]]! |
|||
⚫ | |||
⚫ | * Piąta zwraca uwagę na dziwne zachowanie Ayrtona podczas całego weekendu. Najpierw bardzo się przejął wypadkiem Barrichello, potem zrezygnował z bezalkoholowego w sobotę po wypadku Ratzenbergera. W niedzielę coś go zmusiło, żeby odezwac się do [[Alain Prost|Alaina Prosta]], co jest wielkim osiągnięciem Ayrtona. Przed wyścigiem nie siedział półtorej godziny w kasku w samochodzie, tylko podziwiał widoki. Według tej teorii Ayrton sam wjechał w ścianę, żeby zwrócic uwagę na bezpieczeństwo. |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Senna, Ayrton]] |
Wersja z 10:57, 4 maj 2008
Ayrton Senna (ur. 21 marca 1960, zm. 1 maja 1994) – brazylijski kierowca Formuły 1, trzykrotny mistrz świata tej serii, legenda wyścigów, który był „2-3 klasy lepszy od reszty”, jak to powiedział inny świetny kierowca Gerhard Berger: Jego najlepszym przyjacielem jest jego składak... tfu, bolid.
Debiut w Snetterton
Na początku doszło do niezłego karambolu na starcie. Senna był już z przodu, jednak na drugim okrążeniu zaczęło się dziac coś niedobrego, spadł na siódme miejsce po czym zaczął znowu wyprzedzac ludzi. Na mecie był pierwszy, jednak okazało się, że przednie hamulce były z Biedronki i „penkły”... wszyscy wróżyli mu wielką karierę i się nie mylili. Co było dalej? Przeczytaj niżej.
GP San Marino 1994
Oj... to Grand Prix nie należało do najszczęśliwszych. Już w piątek, na treningu, Rubens Barrichello wjechał w puszkę po Pepsi i mu się rozpiepsił bolid. Dosłownie, wleciał w ścianę i przeżył, kibice też, o dziwo.
W sobotę Roland Ratzenberger nie miał tyle szczęścia. Na jednym zakręcie zaczytał się w reklamę Pani Domu i wleciał na żwir. Przedni spojlerek „trochę” się wygiął. Na następnym okrążeniu, na bardzo szybkim łuku „Wilnef”, zepsuty spojler spowodował brak docisku i przy prędkości 320km/h na godzinę gruchnął w ścianę. Biedny Roland, wzór średniowiecznego rycerza, zginął...
Wypadek Senny
Podczas siódmego okrążenia, na zakręcie „Tamburyn”, Senna, zamiast skręcic w lewo, pojechł wprost. Tak wjechał w ścianę, że aż ją wyżłobił. Ściana była z betonu, dlatego Ayrton nie miał szans na przeżycie. Tym bardziej, że jechał z prędkością 210km/h, cóż.
Teorie dotyczące wypadku
- Pierwsza teoria głosi, że opony w bolidzie Senny opony miały niską temperaturę, spowodowaną jazdą za Sejfti Karem, wprowadzonym na tor po wypadku na starcie wyścigu. Niestety, kierowcą Sejfti Kara był największy wróg Ayrtona – Wally, który dorabiał w Formule 1. Ta teoria jest jednak nieprawdziwa. Gdyby Wally chciał, Senna wypadłby już na szóstym okrążeniu, jednak przejechał je normalnie. Przez ten czas opony mogłyby się tylko zagrzac, i siódme okrążenie jechał na oponach bardziej rozgrzanych niż szóste.
- Druga głosi, że Ayrtonowi zachciało się pilnie do toalety, i musiał zatrzymac się na poboczu. Niestety, nie wytrzymał i obsikał przewód hamulcowy, który pod wpływem moczu pękł. Gdy skręcił w stronę pobocza, było już za późno...
- Trzecia mówi, że Ayrton wjechał w plamę. Wpadł w poślizg i było po sprawie.
- Czwarta, uznana przez Komisję Kontroli Gier i Zakładów, mówi, że w bolidzie Senny pękł drążek. Ten od kierownicy, jakby co. Ponoć był zrobiony z dwóch części – jedna była z Biedronki, druga z Lidla. Podczas zakrętu Ayrton nie miał szans na skręcenie.
- Piąta zwraca uwagę na dziwne zachowanie Ayrtona podczas całego weekendu. Najpierw bardzo się przejął wypadkiem Barrichello, potem zrezygnował z bezalkoholowego w sobotę po wypadku Ratzenbergera. W niedzielę coś go zmusiło, żeby odezwac się do Alaina Prosta, co jest wielkim osiągnięciem Ayrtona. Przed wyścigiem nie siedział półtorej godziny w kasku w samochodzie, tylko podziwiał widoki. Według tej teorii Ayrton sam wjechał w ścianę, żeby zwrócic uwagę na bezpieczeństwo.