Dingo Bar: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 3: | Linia 3: | ||
Tutaj poznali się [[Ernest Hemingway]] i [[Francis Scott Fitzgerald]], co w późniejszym okresie zrodziło podejrzenia obu panów o homoseksualizm, a następnie Hemingwaya o homofobię, bo wiadomo, że jak nie pedał, to homofob. |
Tutaj poznali się [[Ernest Hemingway]] i [[Francis Scott Fitzgerald]], co w późniejszym okresie zrodziło podejrzenia obu panów o homoseksualizm, a następnie Hemingwaya o homofobię, bo wiadomo, że jak nie pedał, to homofob. |
||
Tancerka [[Isadora Duncan]] przychodziła tu, bo miała tylko przez jezdnię, a [[ |
Tancerka [[Isadora Duncan]] przychodziła tu, bo miała tylko przez jezdnię, a [[Alaister Crowley]], bo był ćpunem, chlorem i pojebem. [[Djuna Barnes]], pisarka, przychodziła, bo kumplowała się z barmanem, a klimat Dingo Baru opisała potem w elżbietańskiej tragedii ''Nightwood''. |
||
[[Kategoria:Paryż]] |
[[Kategoria:Paryż]] |
Wersja z 01:17, 20 sie 2008
Dingo American Bar and Restaurant, Dingo Bar – bar w Paryżu otwarty w 1923, będący w dwudziestoleciu międzywojennym przytuliskiem dla rezydujących w Paryżu artystów. Barmanem był były bokser wagi lekkiej, James Charters, o którego bokserskich sukcesach nic się nie zachowało.
Tutaj poznali się Ernest Hemingway i Francis Scott Fitzgerald, co w późniejszym okresie zrodziło podejrzenia obu panów o homoseksualizm, a następnie Hemingwaya o homofobię, bo wiadomo, że jak nie pedał, to homofob.
Tancerka Isadora Duncan przychodziła tu, bo miała tylko przez jezdnię, a Alaister Crowley, bo był ćpunem, chlorem i pojebem. Djuna Barnes, pisarka, przychodziła, bo kumplowała się z barmanem, a klimat Dingo Baru opisała potem w elżbietańskiej tragedii Nightwood.