Droga: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Powiększyłem artykuł.)
(dodanie ciekawostek)
Linia 6: Linia 6:
'''Droga''' to polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy [[platyna|platyny]], [[złoto|złota]] i [[srebro|srebra]]. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie drogi są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim [[asfalt]]em.
'''Droga''' to polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy [[platyna|platyny]], [[złoto|złota]] i [[srebro|srebra]]. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie drogi są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim [[asfalt]]em.
----
----
W Polsce duża liczba dróg jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin "utwardzona", podobnie jak wiele innych wyrazów, w [[język polski|Języku Polskim]] znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co "droga plastyczna, o spowolnionym procesie wgniatania". Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej ("nieutwardzanej"), po za tym, że proces "kształtowania wgłębień" trwa 3 miesiące, a nie trzy dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za "utwardzenie" drogi trzeba zapłacić - wyrzucić pieniądze w błot...yhm,yhm...znaczy w dziadowski asfalt. Po za tym droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i [[PRL|PRL-owskich]] bloków z wielkiej płyty).
W Polsce duża liczba dróg jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin "utwardzona", podobnie jak wiele innych wyrazów, w [[język polski|Języku Polskim]] znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co "droga plastyczna, o spowolnionym procesie wgniatania". Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej ("nieutwardzanej"), po za tym, że proces "kształtowania wgłębień" trwa 3 miesiące, a nie trzy dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za "utwardzenie" drogi trzeba zapłacić - wyrzucić pieniądze w błot...yhm,yhm...znaczy w dziadowski asfalt. Po za tym droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i [[PRL|PRL-owskich]] bloków z wielkiej płyty).<br/><br/>Ciekawostki<br/>-W [[Polsce]] konstrukcja większości dróg oparta jest o technologię produkcji szwajcarskiego sera


{{stubtrans}}
{{stubtrans}}

Wersja z 10:18, 1 maj 2010

Wielopasmowa szosa
Typowa polska droga
Plik:Polska Droga Utwardzona.jpg
Droga polska. Na zdjęciu doskonale widoczne założenia twórców - pogodzenie interesów wieśniaków i mieszczuchów. Ludność wiejska jest zadowolona, bo jedzie się po niej jak po drodze gruntowej, a ludność miejska, bo...no, cóż, asfalt to asfalt, co nie?

Droga to polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy platyny, złota i srebra. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie drogi są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim asfaltem.


W Polsce duża liczba dróg jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin "utwardzona", podobnie jak wiele innych wyrazów, w Języku Polskim znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co "droga plastyczna, o spowolnionym procesie wgniatania". Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej ("nieutwardzanej"), po za tym, że proces "kształtowania wgłębień" trwa 3 miesiące, a nie trzy dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za "utwardzenie" drogi trzeba zapłacić - wyrzucić pieniądze w błot...yhm,yhm...znaczy w dziadowski asfalt. Po za tym droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i PRL-owskich bloków z wielkiej płyty).

Ciekawostki
-W Polsce konstrukcja większości dróg oparta jest o technologię produkcji szwajcarskiego sera

Szablon:Stubtrans