FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, wandalizuję Nonsensopedię...) |
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 83.20.98.103.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|'''samochodu'''|[[polonez (taniec)]] i [[polonez (wódka)]]}} |
|||
lol kto pisal takie gowno |
|||
[[Grafika:Polonez.jpg|thumb|300px|Nowy model poloneza]] |
|||
[[Grafika:sando.jpg|right|thumb|200px|Stary model poloneza]] |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Plaga kradzieży Polonezów|Plaga kradzieży Polonezów]]}} |
|||
'''Polonez''' ''(właśc. Pomylonez)'' – coś, co powstało w [[1950]] na zlecenie [[Józef Stalin|Stalina]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W [[1958]] roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy [[Lech Wałęsa|Lecha Wałęsy]]. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak [[Fiat 126p]] – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju [[Koło Fortuny]]. |
|||
== Dane techniczne == |
|||
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową; |
|||
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści); |
|||
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h; |
|||
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów; |
|||
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki; |
|||
* pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu); |
|||
* segment: Premium |
|||
* w standardzie:0 |
|||
** kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu, |
|||
** poduszka powietrzna dla kota, |
|||
** kołdra powietrzna dla psa, |
|||
** pół litra, |
|||
** piec kaflowy na węgiel do ogrzewania, |
|||
** komplet opon dla jazdy po tundrze, |
|||
** samochód, |
|||
** kluczyki, |
|||
** książkę, gdzie będzie pisało, że to duży i bezpieczny samochód |
|||
* po dopłacie można otrzymać: |
|||
** sokowirówkę, |
|||
** przednią szybę, |
|||
** wycieraczki (ręczne), |
|||
** felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa, |
|||
** karnet do klubu Go-Go, |
|||
** kolejne pół litra, |
|||
** kierownicę obszytą skórą z królika, |
|||
** respirator pokładowy, |
|||
** prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej, |
|||
** szpachlówkę, |
|||
** farbę podkładową, |
|||
** pól litra likieru/lakieru w kolorze nadwozia, |
|||
** silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś), |
|||
** komputer pokładowy z monitorem, |
|||
** radio lampowe Unitra, |
|||
** worek węgla do pieca kaflowego, |
|||
** rękawice ze świńskiej skóry, |
|||
** szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów |
|||
== Zalety == |
|||
* Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej). |
|||
* Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje. |
|||
* W końcu to polski [[samochód]]. |
|||
* Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i [[furmanka|furmanek]] - twój kowal je polubi. |
|||
* Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach. |
|||
* Brak przedniej klapy od komory silnikowej co zapewniało dobre chłodzenie silnika. |
|||
* Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka |
|||
* Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!! |
|||
== Wady == |
|||
* Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litów etyliny na godzine podczas postoju. |
|||
* Wypoczynkowe hamowanie |
|||
* Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował. |
|||
* Podsterowny jak sie zap*** autostradą (droga tylko dla nas) |
|||
* Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie). |
|||
* Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów. |
|||
* Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka |
|||
==Ciekawostki== |
|||
*Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył. |
|||
*Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI. |
|||
== Zaprzestanie produkcji == |
|||
W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu: |
|||
*Wybuchów silnika. |
|||
*Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu. |
|||
*Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien. |
|||
*Zakończenia emisji [[Koło Fortuny|Koła Fortuny]]. |
|||
*Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 18:52, 4 lis 2008
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
- maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
- pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
- segment: Premium
- w standardzie:0
- kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu,
- poduszka powietrzna dla kota,
- kołdra powietrzna dla psa,
- pół litra,
- piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
- komplet opon dla jazdy po tundrze,
- samochód,
- kluczyki,
- książkę, gdzie będzie pisało, że to duży i bezpieczny samochód
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę,
- przednią szybę,
- wycieraczki (ręczne),
- felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
- karnet do klubu Go-Go,
- kolejne pół litra,
- kierownicę obszytą skórą z królika,
- respirator pokładowy,
- prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
- szpachlówkę,
- farbę podkładową,
- pól litra likieru/lakieru w kolorze nadwozia,
- silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
- komputer pokładowy z monitorem,
- radio lampowe Unitra,
- worek węgla do pieca kaflowego,
- rękawice ze świńskiej skóry,
- szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów
Zalety
- Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
- Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
- W końcu to polski samochód.
- Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
- Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
- Brak przedniej klapy od komory silnikowej co zapewniało dobre chłodzenie silnika.
- Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka
- Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!
Wady
- Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litów etyliny na godzine podczas postoju.
- Wypoczynkowe hamowanie
- Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
- Podsterowny jak sie zap*** autostradą (droga tylko dla nas)
- Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).
- Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
- Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka
Ciekawostki
- Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
- Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.
Zaprzestanie produkcji
W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:
- Wybuchów silnika.
- Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
- Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.
- Zakończenia emisji Koła Fortuny.
- Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić