Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.9.92.150. Autor wycofanej wersji to 83.27.46.185.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]] |
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]] |
||
'''Garbus''' – [[samochód]] powstały na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Miał być wykonany przez [[Ferdynand kiepski|Ferdynanda Kiepskiego]], wówczas współpracujący z [[Mercedes|Mercedesem]]. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Kiepski wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma [[Volkswagen|VW]]. |
'''Garbus''' – [[samochód]] powstały na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Miał być wykonany przez [[Ferdynand kiepski|Ferdynanda Kiepskiego]], wówczas współpracujący z [[Mercedes|Mercedesem]]. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Kiepski wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma [[Volkswagen|VW]]. |
||
==Ile kosztuje i gdzie można go kupić ?== |
|||
Garbusy to bardzo tanie samochody. Aż tak tanie, że zwykły zbierać puszek lub złomiarz mógł sobie pozwolić na Garbusa. |
|||
Garbusa szło kupić w różnych ciekawych punktach. Był to targ, skup złomu. Nawet dało się go kupić na wysypisku śmieci, jeżeli leżał gdzieś na wieżchu a nie pod stertą śmieci. |
|||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
Linia 15: | Linia 19: | ||
* W standardzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, [[silnik]], 2 tony blach i komplet zdartych opon zimowych |
* W standardzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, [[silnik]], 2 tony blach i komplet zdartych opon zimowych |
||
* Dodatkowo za dopłatą dodatkowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemności 5 l |
* Dodatkowo za dopłatą dodatkowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemności 5 l |
||
* Napęt na tylnie koła (za przednie musiałeś dopłacić) |
|||
* Cena – 10 tys koron czeskich |
|||
* Napęd na koło zapasowe na gnojowice |
* Napęd na koło zapasowe na gnojowice |
||
{{stubmot}} |
{{stubmot}} |
Wersja z 21:30, 8 sty 2009
Garbus – samochód powstały na zlecenie Hitlera w 1930 roku. Miał być wykonany przez Ferdynanda Kiepskiego, wówczas współpracujący z Mercedesem. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w 1934 roku Ferdynand Kiepski wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w 1936 roku, a wszedł do seryjnej produkcji w 1938 roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma VW.
Ile kosztuje i gdzie można go kupić ?
Garbusy to bardzo tanie samochody. Aż tak tanie, że zwykły zbierać puszek lub złomiarz mógł sobie pozwolić na Garbusa. Garbusa szło kupić w różnych ciekawych punktach. Był to targ, skup złomu. Nawet dało się go kupić na wysypisku śmieci, jeżeli leżał gdzieś na wieżchu a nie pod stertą śmieci.
Dane techniczne
- Silnik – wodny 10 l v2, zasilanie gazem
- Moc maksymalna – 100 iKoni i 2 źrebiaki (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
- Moment obrotowy – 0,01 Mn
- Światła xenonowe (tylko w tedy gdy sie pomaluje szybke farbami plakatowymi na niebiesko)
- Wspomaganie kierownicy (gdy se nogą pomożesz)
- 0 - 100 km/h – 15 lat
- V-max – 150 km/h (250 km/h ze stromej górki)
- droga hamowania z 100 km/h – 80 m
- Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
- Średnie spalanie – 100litrów na 100km i wiadro
- W standardzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, silnik, 2 tony blach i komplet zdartych opon zimowych
- Dodatkowo za dopłatą dodatkowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemności 5 l
- Napęt na tylnie koła (za przednie musiałeś dopłacić)
- Napęd na koło zapasowe na gnojowice