ET22: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''ET22''' (E – elektryczny, T – turbotelep, 22 – szyfr od „chcący bujaniem zabić maszynistę”) – polski elektrowóz (nazywany czasem „bykiem”). |
'''ET22''' (E – elektryczny, T – turbotelep, 22 – szyfr od „chcący bujaniem zabić maszynistę”) – polski elektrowóz (nazywany czasem „bykiem”). |
||
Lokomotywa towarowa służąca do prowadzenia pociągów pasażerskich. Zdolna do pociągnięcia pociągu towarowego z prędkością nieosiągalną na polskich torach i z polskimi wagonami musiała czekać 30 lat, aż stało sie to możliwe, ale wtedy była już przestarzała. |
|||
Charakteryzuje się swoistymi „dodatkowymi rozrywkami” dla [[maszynista|maszynistów]] podczas prowadzenia, szczególnie przy wyższych prędkościach. Buja jak na diabelskim młynie (kolaboracja z samym diabłem), oraz wykazuje niepohamowaną chęć ucieczki z torów („byk” – pewnie do krówki). Cud techniki [[PRL]]-u. Dobrze sprawdza się na „bruttach”, lecz takie oto komentarze po jeździe przy obsłudze pociągu pasażerskiego wypowiadają maszyniści. |
Charakteryzuje się swoistymi „dodatkowymi rozrywkami” dla [[maszynista|maszynistów]] podczas prowadzenia, szczególnie przy wyższych prędkościach. Buja jak na diabelskim młynie (kolaboracja z samym diabłem), oraz wykazuje niepohamowaną chęć ucieczki z torów („byk” – pewnie do krówki). Cud techniki [[PRL]]-u. Dobrze sprawdza się na „bruttach”, lecz takie oto komentarze po jeździe przy obsłudze pociągu pasażerskiego wypowiadają maszyniści. |
||
''Jak cię pierdyknie na „Byku” to lecisz do sufitu i żołądek ląduje na nastawniku!'' (takiej kierownicy, lecz kolejarze koniecznie chcieli się odróżnić od transportu drogowego). |
''Jak cię pierdyknie na „Byku” to lecisz do sufitu i żołądek ląduje na nastawniku!'' (takiej kierownicy, lecz kolejarze koniecznie chcieli się odróżnić od transportu drogowego). |
||
Należy przy tym nadmienić, że z powodu mocy silnika i charakterystyki typowej lokomotywy towarowej ruszenie z miejsca podczas prowadzenia pociągu pasażerskiego skutkuje zerwaniem sprzęgu oraz zbieraniem przez pasażerów bagaży, które spadły z półek. |
|||
Cechy charakterystyczne: |
|||
- prędkość maksymalna 125 km/h, czyli taka, jaką da się osiągnąć na raptem trzech liniach kolejowych w kraju, |
|||
- sześć osi sprawiających, że lokomotywa stawia opór przy przejeździe przez zwrotnice i musi na nich zwalniać do prędkości pieszego pasażera, |
|||
- bujanie i grzechotanie nasuwające podejrzenie, że szacowny pojazd może się w każdej chwili rozlecieć, |
|||
- duża moc silnika umożliwiająca użycie w górach, czemu zapobiega rozstaw osi, |
|||
- za duża siła pociągowa na lekkie pociągi, a za mała na ciężkie. |
|||
{{stubtrans}} |
{{stubtrans}} |
Wersja z 10:01, 27 lut 2009
ET22 (E – elektryczny, T – turbotelep, 22 – szyfr od „chcący bujaniem zabić maszynistę”) – polski elektrowóz (nazywany czasem „bykiem”).
Charakteryzuje się swoistymi „dodatkowymi rozrywkami” dla maszynistów podczas prowadzenia, szczególnie przy wyższych prędkościach. Buja jak na diabelskim młynie (kolaboracja z samym diabłem), oraz wykazuje niepohamowaną chęć ucieczki z torów („byk” – pewnie do krówki). Cud techniki PRL-u. Dobrze sprawdza się na „bruttach”, lecz takie oto komentarze po jeździe przy obsłudze pociągu pasażerskiego wypowiadają maszyniści.
Jak cię pierdyknie na „Byku” to lecisz do sufitu i żołądek ląduje na nastawniku! (takiej kierownicy, lecz kolejarze koniecznie chcieli się odróżnić od transportu drogowego).