Daewoo Matiz: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 85.178.51.183. Autor wycofanej wersji to Somar.) |
M (z litości dobiję do 5kb) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
{{cytat|A ja mam matiza, czaisz? Nawet pięćdziesiątką pruję, czaisz? <br>Zapier{{cenzura}}m. Czaisz?|Dres o '''Matizie'''}} |
{{cytat|A ja mam matiza, czaisz? Nawet pięćdziesiątką pruję, czaisz? <br>Zapier{{cenzura}}m. Czaisz?|Dres o '''Matizie'''}} |
||
'''Daewoo Matiz''' – nowoczesny, przestronny samochód, posiadający ogrom wyposażenia dodatkowego takiego jak np. karoseria, podwozie, szyby, a nawet lusterka. Jest on często spotykany w bogatych dzielnicach Łodzi ([[Bałuty]], [[Polesie]]) oraz na Warszawskiej Pradze. Auto to produkowane jest w Polsce (przez [[Chiny|Chińczyków]] oraz [[Korea]]ńczyków). Oficjalnym miejscem produkcji jest Żerań, jednak znacząca większość Matizów powstała w przydomowych garażach, gdzie pozyskiwane były z [[Maluch|Fiatów 126p]]. Dzięki temu obecnie jest ok. 100 tyś. egzemplarzy tego czegoś, rozproszonych po całym trzecim świecie |
'''Daewoo Matiz''' – nowoczesny, przestronny samochód, posiadający ogrom wyposażenia dodatkowego takiego jak np. karoseria, podwozie, szyby, a nawet lusterka. Jest on często spotykany w bogatych dzielnicach Łodzi ([[Bałuty]], [[Polesie]]) oraz na Warszawskiej Pradze. Auto to produkowane jest w Polsce (przez [[Chiny|Chińczyków]] oraz [[Korea]]ńczyków). Oficjalnym miejscem produkcji jest Żerań, jednak znacząca większość Matizów powstała w przydomowych garażach, gdzie pozyskiwane były z [[Maluch|Fiatów 126p]]. Dzięki temu obecnie jest ok. 100 tyś. egzemplarzy tego czegoś, rozproszonych po całym trzecim świecie, przede wszystkim w [[Polska|Polsce]]. |
||
== Osiągi == |
== Osiągi == |
||
Samochody wyprodukowane na Żeraniu (ok. 30 sztuk) rozpędzają się do prędkość rzędu 20-25<math>\frac{km}{h}</math>, lecz te z przydomowych garaży, dzięki mocniejszemu silnikowi o mocy 23 KM oraz pojemności 594 cm³, potrafią uzyskać maksymalną prędkość <math>30\frac{km}{h}</math>. Dzięki temu Matizy są najbezpieczniejszymi samochodami na świecie. Ba, w Galaktyce! Jedno jest pewne – jeśli spotkasz to auto na drodze, na pewno spóźnisz się do pracy, szkoły, czy |
Samochody wyprodukowane na Żeraniu (ok. 30 sztuk) rozpędzają się do prędkość rzędu 20-25<math>\frac{km}{h}</math>, lecz te z przydomowych garaży, dzięki mocniejszemu silnikowi o mocy 23 KM oraz pojemności 594 cm³, potrafią uzyskać maksymalną prędkość <math>30\frac{km}{h}</math>. Dzięki temu Matizy są najbezpieczniejszymi samochodami na świecie. Ba, w Galaktyce! Jedno jest pewne – jeśli spotkasz to auto na drodze, na pewno spóźnisz się do pracy, szkoły, na randkę, czy dokądkolwiek jedziesz. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
[[Grafika:Heh.jpg|Matiz wraz z kolegą z epoki|thumb|300px|right]] |
[[Grafika:Heh.jpg|Matiz wraz z kolegą z epoki|thumb|300px|right]] |
||
Kiedy Henry Ford w [[1907]] roku zaczął produkować [[Ford T|Forda T]], nie śmiał nawet marzyć o tak pięknym oraz ekskluzywnym samochodzie jak Matiz. Jednak w [[2000]] roku to wizjonerstwo techniki opuściło fabrykę, głównie dzięki zatrudnieniu japońskich projektantów, japońskich informatyków oraz techników, którymi byli nauczyciele obróbki skrawania w warszawskich szkołach. |
Kiedy Henry Ford w [[1907]] roku zaczął produkować [[Ford T|Forda T]], nie śmiał nawet marzyć o tak pięknym oraz ekskluzywnym samochodzie jak Matiz. Jednak w [[2000]] roku to wizjonerstwo techniki opuściło fabrykę, głównie dzięki zatrudnieniu japońskich projektantów, japońskich informatyków oraz techników, którymi byli nauczyciele obróbki skrawania w warszawskich szkołach. Jak konstruktor Ferrari zobaczył pierwsze szkice, to skoczył z mostu, bo uznał, że sam nie wymyśli już niczego lepszego. |
||
Matiz od razu stał się polskim hitem eksportowym. Z kraju wytachała się ponad połowa „Maluchów” przerobionych na Daewoo, a 30 samochodów wyprodukowanych na Żeraniu wyjechało do naszych sojuszników w wierze (czyt. na [[Słowacja|Słowację]] lub [[Litwa|Litwę]]). W każdym bądź razie <s>nie</s>daleko. |
Matiz od razu stał się polskim hitem eksportowym. Z kraju wytachała się ponad połowa „Maluchów” przerobionych na Daewoo, a 30 samochodów wyprodukowanych na Żeraniu wyjechało do naszych sojuszników w wierze (czyt. na [[Słowacja|Słowację]] lub [[Litwa|Litwę]]). W każdym bądź razie <s>nie</s>daleko. |
Wersja z 17:41, 23 mar 2009
Dawny Daweoo to Chevrolet[1]
- Hasło prowadzące do zguby Chevroleta
Wiesz? Ja mam matiza Co nie? I gliny mnie goniły, co nie? I mnie złapały, co nie? I mandata mi dały, co nie? I wódki nie będzie. O nie!
- Żul o Matizie
A ja mam matiza, czaisz? Nawet pięćdziesiątką pruję, czaisz?
Zapierm. Czaisz?
- Dres o Matizie
Daewoo Matiz – nowoczesny, przestronny samochód, posiadający ogrom wyposażenia dodatkowego takiego jak np. karoseria, podwozie, szyby, a nawet lusterka. Jest on często spotykany w bogatych dzielnicach Łodzi (Bałuty, Polesie) oraz na Warszawskiej Pradze. Auto to produkowane jest w Polsce (przez Chińczyków oraz Koreańczyków). Oficjalnym miejscem produkcji jest Żerań, jednak znacząca większość Matizów powstała w przydomowych garażach, gdzie pozyskiwane były z Fiatów 126p. Dzięki temu obecnie jest ok. 100 tyś. egzemplarzy tego czegoś, rozproszonych po całym trzecim świecie, przede wszystkim w Polsce.
Osiągi
Samochody wyprodukowane na Żeraniu (ok. 30 sztuk) rozpędzają się do prędkość rzędu 20-25, lecz te z przydomowych garaży, dzięki mocniejszemu silnikowi o mocy 23 KM oraz pojemności 594 cm³, potrafią uzyskać maksymalną prędkość . Dzięki temu Matizy są najbezpieczniejszymi samochodami na świecie. Ba, w Galaktyce! Jedno jest pewne – jeśli spotkasz to auto na drodze, na pewno spóźnisz się do pracy, szkoły, na randkę, czy dokądkolwiek jedziesz.
Historia
Kiedy Henry Ford w 1907 roku zaczął produkować Forda T, nie śmiał nawet marzyć o tak pięknym oraz ekskluzywnym samochodzie jak Matiz. Jednak w 2000 roku to wizjonerstwo techniki opuściło fabrykę, głównie dzięki zatrudnieniu japońskich projektantów, japońskich informatyków oraz techników, którymi byli nauczyciele obróbki skrawania w warszawskich szkołach. Jak konstruktor Ferrari zobaczył pierwsze szkice, to skoczył z mostu, bo uznał, że sam nie wymyśli już niczego lepszego.
Matiz od razu stał się polskim hitem eksportowym. Z kraju wytachała się ponad połowa „Maluchów” przerobionych na Daewoo, a 30 samochodów wyprodukowanych na Żeraniu wyjechało do naszych sojuszników w wierze (czyt. na Słowację lub Litwę). W każdym bądź razie niedaleko.
Funkcja Closet
Provided ID could not be validated. Samochód ten posiada również funkcję Closet (pol. klozet), która włącza tryb łodzi podwodnej. Niestety, system ten działa tylko w jedną stronę. Do wody wjedziesz, ale wypłynąć nie dasz rady. Funkcja ta spotkała się ze sporą krytyką ze strony Euro NCAP, które z jej powodu rozważa odebranie Matizowi statusu najbezpieczniejszego samochodu. Mimo wszystko nikt nie rezygnuje z podawania w danych tego auta faktu, że jest amfibią[2].
Użytkownicy „Matizów”
Matizem jeżdżą dresy oraz starsze panie. Rozbieżność użytkowników jest zatem dość duża. Rozróżnić ich jest prosto: Gdy zobaczymy grubo tuningowany samochód z wystającym, klekoczącym silnikiem i ogromnym SiateXem, który jest w stanie rozwinąć prędkość , jest to samochód dresa; gdy wylookamy zwykłego, przeciętnego, obtartego z boku Matiza, jest to zapewne samochód kobiety. W tym przypadku nie należy wciskać klaksonu, bo dotychczas jadące auto zatrzyma się na środku jezdni, wysiądzie z niego bardzo zła pani i nie uchronisz przed obrażeniami obuchowymi ani siebie, ani szyby swojego auta.
Oczywiście zdarzają się wyjątki. Matizy są też idealnymi samochodami dla pedałów, oraz, z powodu niskiej ceny, dla stosunkowo bogatych żuli. Nie zdziw się więc, gdy jadący przed tobą Matiz zacznie się „zataczać”.
Zalety i wady
Zalety
- Karoseria;
- lusterka;
- podwozie;
- siedzenia;
- kierownica;
- szyby.
Wady
- brak bagażnika;
- brak wyposażenia dodatkowego;
- brak komfortu;
- brak stylu;
- brak technologii;
- brak.... a, mam to w dupie, sam se pisz.