Opel Calibra: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 83.20.50.58.)
Linia 35: Linia 35:
* Xenony typu HID (cHuja Itak Dają) ustawione na przeczesywanie nieba w poszukiwaniu UFO o klorze pasującym do neonów
* Xenony typu HID (cHuja Itak Dają) ustawione na przeczesywanie nieba w poszukiwaniu UFO o klorze pasującym do neonów
* Rozkładane tylne siedzenia - żeby zmieścić większą butlę z gazem lub zrobić dodatkowe miejsce na tubę
* Rozkładane tylne siedzenia - żeby zmieścić większą butlę z gazem lub zrobić dodatkowe miejsce na tubę

Za dopłatą (niewielką) można było dokupić:
* Klapa bagażnika - 9,50 euro
* Antena cb ( tylko w najbogatszej wersji, dostępna od 2004 ) 4 000 $
* Dwa hamulce ręczne ( jeden po prawej, drugi z dziurą w dzwiach i wystawienie ręki ) -3444 zł
* Chip tuning ( 0,5 KM ) 45 000 zł
* Nowoczesny pakiet optyczny OPC i GSi w jednym( niestety bez naklejek ) - 440 000 JPY
* Super wyjechane naklejki ( Sport, Calibra, prawie merc, Pro Tuning itp. firmy NoName ) - 120 000 HNK ( hunów chorowackich )
I wiele wiele innych ( do wyczerpania zapsów, czyli do 12 lutego '88 )


{{stubmot}}
{{stubmot}}

Wersja z 15:33, 11 maj 2009

Opel Calibra – samochód firmy Opel, popularny dresowóz.

Wygląd

  • Czerwony kolor, często wyblaknięty i/lub zmatowiały.
  • Duża ilość naklejek, w stylu „16v”, „turbo”, „nitro”, „power”, „sport” i „tuning”.
  • Decale w stylu tribal.
  • Neony pod autem lub diody w spryskiwaczach.
  • Głośny wydech – dwie rury o średnicy kominów elektrowni, lekko skierowane do góry.
  • Masa szpachli odpryśniętej pod czerwonym lub bladoczerwonym lakierem.
  • Kierowca z obowiązkowym łokciem za szybą.

Tuning wewnętrzny

  • Masa głośników.Tuba basowa
  • Plastikowy chrom - końcówka tłumika.
  • stalowe felgi pomalowane na biało farbą olejną
  • kokpit pomalowany na niebiesko spreyem
  • Szpanerski lewarek zmiany biegów (najczęściej jest to podobnizna właściciela, czyli pusta trupia czacha).

Dane techniczne

Cali jest najczęściej wyposażona w ogromnie zaawansowany technicznie 8 zaworowy silnik o pojemności 2.0 i mocy aż 115 KM pochodzący z modelu Vectra A. W połączeniu z masą auta, która wynosi 1285 kg daje to znakomite osiągi porównywalne z bolidami Formuły 1. Spotykane były też silniki 2.0 mające zaworów 16 pochodzący z Vectra B. Silnik dysponował mocą 150 KM co pozwalało na zostawienie w chmurze spalonego oleju połączonego z gazem większości Golfów lub BMW. Pozwalało, bo konie te jako nie spętane uciekały zaraz po pierwszym otwarciu maski (najczęściej na trasie salon-dom). Okazywało się też, że połowa z pozostałych była nie podkuta. Silniki o pojemności powyżej 2 litrów to mit, który można przeczytać na kartach bajek dla dzieci. Na uwagę zasługują też znakomite światła mijania, dzięki którym bez problemu można potracić po zmroku idącego poboczem drogi pieszego.

Wyposażenie

Wszystkie modele Cali były fabrycznie wyposażone w:

  • Instalację LPG;
  • Filtr stożkowy;
  • Czerwone zaciski hamulcowe;
  • Magnetyzery paliwa;
  • Tuning rezystory;
  • Popękane spojlery z włókna, za dodatkową opłatą mogła także schodzić z nich farba;
  • Ciemne szyby z odchodzącą folią i pęcherzami powietrza.
  • Niebieskie neony wykonane z rurki PCV i żelu do USG oraz diód typu superhiperextra flux
  • Xenony typu HID (cHuja Itak Dają) ustawione na przeczesywanie nieba w poszukiwaniu UFO o klorze pasującym do neonów
  • Rozkładane tylne siedzenia - żeby zmieścić większą butlę z gazem lub zrobić dodatkowe miejsce na tubę

Szablon:Stubmot