Potwór (MMORPG): Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Misiek95. Autor wycofanej wersji to 89.79.137.160.) |
(redakcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{redakcja|wszystko, co się da}} |
{{redakcja|wszystko, co się da}} |
||
[[ |
[[Grafika:potworymmo.png|thumb|right|Jedne z najpotężniejszych potworów w [[Tibia|tibii]]]] |
||
[[Tibia]]]] |
|||
{{cytat|O kułwa! Ale orszy!|[[Tibia|Tibiczyk]] po zobaczeniu dużej ilości potworów}} |
{{cytat|O kułwa! Ale orszy!|[[Tibia|Tibiczyk]] po zobaczeniu dużej ilości '''potworów'''}} |
||
'''Potwór (MMORPG)''' – zbiór pikseli<ref>Lub w przypadku tibi – jeden piksel.</ref> o określonej sile, zabicie takiego potwora daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. U gracza spotkanie potwora może powodować róźnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, Średni – uradowanie, Dobry – strach, B. Dobry – wkurwienie. |
|||
Potwory (MMORPG) są to zbiory pikseli łączących się w całość które razem tworzą tak zwaną grafikę. Potwory MMORPG różnią się od zwykłych potworów tym, że nie istnieją jak inne [[moherowe berety|potwory]] na Ziemii. Takie stworzenia występują np. w świecie [[World of Warcraft]] lub koło [[Tibia|Thais]]. Takie potwory można walić z aksa, lub z "ruszczki". Potwory zostały stworzone przez [[CipSoft|Boga]] aby gracze nie nudzili się podczas swoich wypraw, lub wykonywania Questów. |
|||
== Cechy szczególne == |
|||
==Zastosowanie Potworów== |
|||
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest jednak to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór gdy polegnie zmartwychstaje po kilku minutach, żeby graczą nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją. |
|||
Głównym zastosowaniem takich potworów jest zdobywanie punktów doświadczenia (ekspa). Początkujący gracz zazwyczaj ekspi na Ratach lub innych motylach. Kiedy osiągnie wyznaczoną ilość XP, może zacząć [[hunt|huncić]] lub zabijać Trolle. W większości gier takie potwory zostawiają po sobie złote monety które gracz może wyciągnąć poprzez rozwerwanie flaków. |
|||
== |
== Walka == |
||
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy |
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza [[śmierć|deda]] i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodać zawieszanie się komputera. Takie zjawisko, nazywane [[lag|lagiem]] i zazwyczaj kończy się dedem. |
||
==Gatunki Potworów== |
==Gatunki Potworów== |
||
[[ |
[[Grafika:Chuckdenorre.png|thumb|right|Najsilniejszy Boss wśród wszystkich gier MMORPG. Chodzą plotki że jest bazowany na [[Chuck_Norris|Chucku Norrisie]]]] |
||
⚫ | Potwory dzielą się na gatunki. W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danego gatunku (np. boss smoków), posiadają dużą ilość punktów HP, oraz można z nich wydłubać dużo monet, lub ekwipunek. Zabicie takiego potwora zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin. I musi w nim brać udział ok. 20 pr0. Mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty. |
||
Istnieje wiele gatunków potworów, te, należące do najstraszniejszych to między innymi: |
|||
*Psy |
|||
*Szczury |
|||
*Wilki |
|||
*Gobliny |
|||
*Orshabaale |
|||
*Demony |
|||
*Ektoplazma |
|||
{{Przypisy}} |
|||
⚫ | W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to |
||
[[Kategoria:MMORPG]] |
[[Kategoria:MMORPG]] |
Wersja z 16:01, 27 sie 2009
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Do przetrząśnięcia widłami: wszystko, co się da Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
O kułwa! Ale orszy!
- Tibiczyk po zobaczeniu dużej ilości potworów
Potwór (MMORPG) – zbiór pikseli[1] o określonej sile, zabicie takiego potwora daje nam większe lub mniejsze korzyści, w zależności od jego mocy. U gracza spotkanie potwora może powodować róźnorakie reakcje, w zależności od tego jak jest silny. Słaby – brak szczególnych reakcji, Średni – uradowanie, Dobry – strach, B. Dobry – wkurwienie.
Cechy szczególne
Szczególną cechą potworów w grach MMORPG jest to, że są 10 razy większe i silniejsze, niż w rzeczywistości. Np. szczur jest prawie taki wielki jak człowiek i potrafi go zabić w 3 minuty. Każdy potwór, gdy już polegnie pozostawia po sobie przedmioty – kasę, broń, lub pancerz. Zadziwiające jest jednak to, że nawet pająki noszą ze sobą worki pełne różnorakich przedmiotów. Każdy potwór gdy polegnie zmartwychstaje po kilku minutach, żeby graczą nie nudziło się, gdy już wszystkie wybiją.
Walka
Potwory żywią się punktami HP graczy. Jeżeli gracz pozwoli potworowi wyssać całe HP, wtedy zalicza deda i zależnie od gry traci punkty doświadczenia, skille, przedmioty, lub czas. Duże ilości potworów (patrz ilustracja) mogą spowodać zawieszanie się komputera. Takie zjawisko, nazywane lagiem i zazwyczaj kończy się dedem.
Gatunki Potworów
Potwory dzielą się na gatunki. W niektórych grach występują tak zwane Bossy, są to przywódcy danego gatunku (np. boss smoków), posiadają dużą ilość punktów HP, oraz można z nich wydłubać dużo monet, lub ekwipunek. Zabicie takiego potwora zajmuje przeważnie od jednej do dwóch godzin. I musi w nim brać udział ok. 20 pr0. Mały lag może spowodować śmierć całej ekipy, po której przez pół roku trzeba będzie nadrabiać straty.
Przypisy
- ↑ Lub w przypadku tibi – jeden piksel.