FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Całkowita zmiana tekstu.)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 89.200.208.92. Autor wycofanej wersji to 83.142.222.163.)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|'''samochodu'''|[[polonez (taniec)]] i [[polonez (wódka)]]}}
{{sur|'''samochodu'''|[[polonez (taniec)]] i [[polonez (wódka)]]}}
[[Grafika:Polonez.jpg|thumb|300px|Nowy model poloneza]]
[[Grafika:sando.jpg|right|thumb|200px|Stary model poloneza]]
{{nonnews|[[NonNews:Plaga kradzieży Polonezów|Plaga kradzieży Polonezów]]}}
'''Polonez''' ''(właśc. Pomylonez)'' – coś, co powstało w [[1950]] na zlecenie [[Józef Stalin|Stalina]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W [[1958]] roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy [[Lech Wałęsa|Lecha Wałęsy]]. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak [[Fiat 126p]] – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju [[Koło Fortuny]].


== Dane techniczne ==
Polonez - polski samochód osobowy produkowany w latach 1977-2002 przez Fabrykę Samochodów Osobliwych stanowiący skrzyżowanie bolidu F1 z karetą.
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
* pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
* segment: Premium
* '''w standardzie:0'''
** kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu lub z pod drzewa,
** poduszka powietrzna dla kota,
** kołdra powietrzna dla psa,
** wiśniówkę z pobliskiego Monopolowego za 3,50 zł,
** silnik ze złomowca
** piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
** komplet opon dla jazdy po tundrze,
** samochód lub jego pozostałość,
** kluczyki w postaci śrubokręta lub widelca,
** kierownica(w częściach),
** przednia szyba w wersji dopłaconej patrz poniżej,
** książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód
* '''Po dopłacie można otrzymać:'''
** sokowirówkę,
** 4 dziurawe poduszki powietrzne, do tego pompka.
** przednią szybę niekoniecznie w całości,
** wycieraczki (ręczne),
** felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
** karnet do klubu Go-Go Old Womans,
** '''elektryczną''' zapalniczkę która podpala tapicerkę
** pół litra,
** kierownicę obszytą skórą z królika,
** respirator pokładowy,
** dmuchaną prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
** szpachlówkę na bazie gipsu lub cementu,
** farbę podkładową na podkładzie spirytusu możliwą do wypicia,
** pól litra likieru/lakieru w kolorze podwozia,
** silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
** komputer pokładowy z czarno-białym monitorem,
** radio lampowe Unitra,
** worek węgla do pieca kaflowego,
** rękawice ze świńskiej skóry,
** szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów,
** samochód,
** i kolejne pół litra,
** alarm pokładowy w postaci jamnika,
** naleśnik z dżemem,
** trój-widłową kosiarkę do betonu,
** zestaw dziurek do durszlaka.
** sprzęgło do neostrady


== Zalety ==
Samochód skonstruowano w latach 70tych z myślą o bezpieczeństwie, szybkości i ekologii. Aby zapewnić odpowiednie prowadzenie z przodu zastosowano zawieszenie z bolidu F1, co spowodowało jednak drastyczny wzrost kosztów produkcji które zdecydowano się ograniczyć poprzez zastosowanie tylnego zawieszenia z karety króla Jana Kazimierza. Poloneza napędzać miały silniki produkowane nad kanałem Żerańskim ale wobec zatopienia fabryki zdecydowano się na silnika z traktora Perkins. W trosce o środowisko naturalne zastosowano łatwo i w pełni biodegradowalne nadwozie. Na wypadek inwazji zachodnich imperialistów tylny most skonstruowano tak aby wydawał dźwięk myśliwca MiG-29 co miało służyć zastraszaniu i dezinformacji wroga.
* Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
* Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
* W końcu to polski [[samochód]].
* Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i [[furmanka|furmanek]] - twój kowal je polubi.
* Po stłuczce nakładamy 1kg szpachli aby wzmocnić pancerz o 20%
* Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
* Brak przedniej klapy od komory silnikowej zapewniał dobre chłodzenie silnika.
* Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka
* Opancerzenie
* Dobrze idzie na złomie to części tanie
* Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!


== Wady ==
Polonez spełniał wszelkie oczekiwania co do bezpieczeństwa i umożliwiał szybkie przemieszczanie się w warunkach korków ulicznych ponieważ był w stanie staranować każdy samochód bez uszkodzeń własnych.
* Jest...

* Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litrów etyliny na godzine podczas postoju.
Z uwagi na słabe osiągi, w 1986 roku wprowadzono wersję doładowaną turbosprężarką z bolidu F1 Wolf WR5 ale rok później zarzucono produkcję ponieważ części wyrzucane podczas eksplozji silnika powodowały wiele ofiar śmiertelnych wśród przechodniów i kastrowały kierowców którzy w strachu o klejnoty rodzinne zakładali kolczugi przed każdą jazdą.
* Wypoczynkowe hamowanie

* Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
Polonez spełniał wszelkie oczekiwania co do bezpieczeństwa i umożliwiał szybkie przemieszczanie się w warunkach korków ulicznych ponieważ był w stanie staranować każdy samochód bez uszkodzeń własnych.
* Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).

* W przypadku nie dożywiania alarmu jest możliwa jego utrata.
W 1993 roku próbowano rozwiązać kwestię niedostatecznych osiągów poprzez zastosowanie roweru jako jednostki napędowej w wersji GTI. Niestety z uwagi na plotki o zastosowaniu silnika z bolidu F1 Lotusa, sprzedaż tej wersji była niska w obawie przed kolejnymi eksplozjami silników i związaną z tym ewentualną katastrofą demograficzną.
* Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.

* W przypadku awarii pieca pozostaje nam klasyczne nacieranie się laczami lub kaloszami.
==Dane Techniczne==
* Made in Poland (składane w chinach przy czym 90% śrub uznano za bezużyteczne)
(przedział wartości w zależności od wersji)
* Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka

Moc maksymalna: 30(1.3)-1500KM(1.5Turbo)
Maksymalny moment obrotowy: 300(1.3)-1000Nm(2.0)
Prędkość maksymalna: niemierzalna(1.3)-zależna od odwagi kierowcy(1.5Turbo)
Przyspieszenie 0-100km/h: wieczność(1.3)-2.5 sekundy(1.5Turbo)
Prędkość wznoszenia(2400 Racing): 1000m/min

Nota: Przyspieszenie 0-100km/h wersji 1.5 Turbo obliczono teoretycznie, natomiast nigdy nie zmierzono w praktyce ponieważ żaden sprawdzany egzemplarz nie ukończył próby z powodu eksplozji mostów napędowych.


==Ciekawostki==
==Ciekawostki==
*Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
*Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.


== Zaprzestanie produkcji ==
Polonez miał rzekomo być eksperymentalnym, niezniszczalnym samochodem dla służb bezpieczeństwa chroniących sprawiedliwą, socjalistyczną Polskę przed siejącymi zamęt i zniszczenie krwiożerczymi kapitalistami ale na skutek pomyłki wszedł do produkcji jako samochód seryjny.
W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:

*Wybuchów silnika,
Sołtys miejscowości Nowa Wieś zakazał wjazdu Polonezów Turbo do jego miejscowości po tym jak eksplozja silnika jednego z tych samochodów doprowadziła do wyludnienia.
*Wypadków spowodowanych poprzez spadnięcie alarmu (jamnika) pod pedał hamulców.

*Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
Wywiad brytyjski używał Polonezów jako samochodów agentów z oznaczeniem 00 z uwagi na ich odporność na ostrzał.
*Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.

*Zakończenia emisji [[Koło Fortuny|Koła Fortuny]].
W Rajdzie Portugalii 1980 Polonez staranował 89 konkurencyjnych samochodów ale na skutek pomyłki pilota nie udało mu się zniszczyć pozostałych 9 gdyż stracił zbyt wiele czasu na przebijaniu tunelu pod Pirenejami.
*Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić

[[Kategoria:Samochody]]
Zakazano importu Polonezów Turbo do całego Związku Radzieckiego po tym jak wybuch silnika takiego samochodu poważnie uszkodził jeden z reaktorów elektrowni atomowej w Czarnobylu w kwietniu 1986 roku.

Do 1985 roku prowadzono badania nad zastosowaniem zmodyfikowanego silnika z Ferrari zamiast tylnej kanapy. Odnotowano że Polonez z tym silnikiem jest zdolny to lotów stratosferycznych ale wysoka śmiertelność kierowców testowych oraz hałaśliwość pojazdu przyczyniła się do zarzucenia projektu. W związku z tym jedyny prototyp wysłano do muzeum. Niestety samochód musiał dotrzeć do niego samodzielnie, jadąc ulicami Warszawy co wywołało panikę i zawalenie kilku budynków. W stolicy odnotowano wtedy 60 tysięcy przypadków pęknięcia bębenków usznych. Tego samego dnia w Finlandii z okien powypadały szyby ,a w Turcji zanotowano trzęsienie ziemi. W Moskwie uznano to początkowo za atak nuklearny imperialistów amerykańskich na Warszawę i rozpoczęto przygotowania do globalnego kontruderzenia.

W 1995 roku przeprowadzono crashtest Poloneza ale nie przyznano mu żadnych gwiazdek gdyż całkowite unicestwienie ściany nie mieściło się w kryteriach oceniania.

Wersja z 16:52, 13 paź 2009

Nowy model poloneza
Stary model poloneza
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
  • maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
  • pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
  • segment: Premium
  • w standardzie:0
    • kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu lub z pod drzewa,
    • poduszka powietrzna dla kota,
    • kołdra powietrzna dla psa,
    • wiśniówkę z pobliskiego Monopolowego za 3,50 zł,
    • silnik ze złomowca
    • piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
    • komplet opon dla jazdy po tundrze,
    • samochód lub jego pozostałość,
    • kluczyki w postaci śrubokręta lub widelca,
    • kierownica(w częściach),
    • przednia szyba w wersji dopłaconej patrz poniżej,
    • książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód
  • Po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę,
    • 4 dziurawe poduszki powietrzne, do tego pompka.
    • przednią szybę niekoniecznie w całości,
    • wycieraczki (ręczne),
    • felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
    • karnet do klubu Go-Go Old Womans,
    • elektryczną zapalniczkę która podpala tapicerkę
    • pół litra,
    • kierownicę obszytą skórą z królika,
    • respirator pokładowy,
    • dmuchaną prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
    • szpachlówkę na bazie gipsu lub cementu,
    • farbę podkładową na podkładzie spirytusu możliwą do wypicia,
    • pól litra likieru/lakieru w kolorze podwozia,
    • silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
    • komputer pokładowy z czarno-białym monitorem,
    • radio lampowe Unitra,
    • worek węgla do pieca kaflowego,
    • rękawice ze świńskiej skóry,
    • szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów,
    • samochód,
    • i kolejne pół litra,
    • alarm pokładowy w postaci jamnika,
    • naleśnik z dżemem,
    • trój-widłową kosiarkę do betonu,
    • zestaw dziurek do durszlaka.
    • sprzęgło do neostrady

Zalety

  • Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
  • Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
  • W końcu to polski samochód.
  • Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
  • Po stłuczce nakładamy 1kg szpachli aby wzmocnić pancerz o 20%
  • Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
  • Brak przedniej klapy od komory silnikowej zapewniał dobre chłodzenie silnika.
  • Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka
  • Opancerzenie
  • Dobrze idzie na złomie to części tanie
  • Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!

Wady

  • Jest...
  • Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litrów etyliny na godzine podczas postoju.
  • Wypoczynkowe hamowanie
  • Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
  • Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).
  • W przypadku nie dożywiania alarmu jest możliwa jego utrata.
  • Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
  • W przypadku awarii pieca pozostaje nam klasyczne nacieranie się laczami lub kaloszami.
  • Made in Poland (składane w chinach przy czym 90% śrub uznano za bezużyteczne)
  • Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka

Ciekawostki

  • Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
  • Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.

Zaprzestanie produkcji

W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:

  • Wybuchów silnika,
  • Wypadków spowodowanych poprzez spadnięcie alarmu (jamnika) pod pedał hamulców.
  • Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
  • Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.
  • Zakończenia emisji Koła Fortuny.
  • Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić