Škoda Felicia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 3: Linia 3:
[[Grafika:SIL_SKODAFEL1_3P.jpg‎|thumb|right|220px|Jeden z udokumentowanych przypadków wyrwania silnika z ramy]]
[[Grafika:SIL_SKODAFEL1_3P.jpg‎|thumb|right|220px|Jeden z udokumentowanych przypadków wyrwania silnika z ramy]]
[[Grafika:Skoda felicja kokpit .jpeg|thumb|right|220px|Wyskalowanie prędkościomierza (200 mil) a także obrotomierza (użyteczny zakres obrotów od 5500 do 7000 obrotów) zdradzają możliwości silnika]]
[[Grafika:Skoda felicja kokpit .jpeg|thumb|right|220px|Wyskalowanie prędkościomierza (200 mil) a także obrotomierza (użyteczny zakres obrotów od 5500 do 7000 obrotów) zdradzają możliwości silnika]]
[[Grafika:Kit_skoda_felicia.gif|thumb|right|220px|Skoda Felicja WRC 3.0 BiTurbo]]
[[Grafika:Jedynka.jpg‎|thumb|right|220px|Kolejny dowód geniuszu twórców Feli: w chwili zderzenia załoga została katapultowana przez otwarty dach]]
==Silniki==
==Silniki==
'''1.3 MPI''' - (Skrót MPI oznacza: Mega Przyjebanie I rów) Ten silnik to fakt, rewelacyjne wręcz osiągi (0-100 - 14s) pozwala wyjebać na cycki wszystkie polonezy, spalanie jak na tą klasę samochodu nie jest duże (10-15l na 100 km) chodzą legendy, iż do tych silników montuje się instalację podtlenku LPG, odkręcona na maxa śruba powoduje podobno wyrwanie silnika z ramy. Silnik potrafi kręcić do (bagatela!!) 6000 obrotów, jednak na podtlenku LPG jest w stanie zamknąć obrotomierz
'''1.3 MPI''' - (Skrót MPI oznacza: Mega Przyjebanie I rów) Ten silnik to fakt, rewelacyjne wręcz osiągi (0-100 - 14s) pozwala wyjebać na cycki wszystkie polonezy, spalanie jak na tą klasę samochodu nie jest duże (10-15l na 100 km) chodzą legendy, iż do tych silników montuje się instalację podtlenku LPG, odkręcona na maxa śruba powoduje podobno wyrwanie silnika z ramy. Silnik potrafi kręcić do (bagatela!!) 6000 obrotów, jednak na podtlenku LPG jest w stanie zamknąć obrotomierz

Wersja z 18:05, 9 sty 2010

Skoda Felicja (nazywana również Felą lub czeskim Astonem Martinem) - Model samochodu o wybitnych predyspozycjach sportowych. Powstał jako ulepszona i całkowicie zmodernizowana wersja legendarnej Favoritki. Łączy w sobie wszystko co najpiękniejsze: Dziką moc na torze i łagodność na co dzień.

Jeden z udokumentowanych przypadków wyrwania silnika z ramy
Wyskalowanie prędkościomierza (200 mil) a także obrotomierza (użyteczny zakres obrotów od 5500 do 7000 obrotów) zdradzają możliwości silnika
Kolejny dowód geniuszu twórców Feli: w chwili zderzenia załoga została katapultowana przez otwarty dach

Silniki

1.3 MPI - (Skrót MPI oznacza: Mega Przyjebanie I rów) Ten silnik to fakt, rewelacyjne wręcz osiągi (0-100 - 14s) pozwala wyjebać na cycki wszystkie polonezy, spalanie jak na tą klasę samochodu nie jest duże (10-15l na 100 km) chodzą legendy, iż do tych silników montuje się instalację podtlenku LPG, odkręcona na maxa śruba powoduje podobno wyrwanie silnika z ramy. Silnik potrafi kręcić do (bagatela!!) 6000 obrotów, jednak na podtlenku LPG jest w stanie zamknąć obrotomierz (kosmiczne 7000 obrotów!!!) charakterystyka mocy nakazuje trzymać silnik powyżej 4000 obrotów, jednak nie zawsze to jest wskazane, gdyż podczas dodania gazu na 1 i 2 biegu właśnie powyżej tej granicy obrotów istnieje niebezpieczeństwo połamania się oparć siedzeń ze względu na ogromne siły odśrodkowe (przeciążenie 40g). Bez wątpienia najpopularniejszy silnik montowany w Felicjach.

1.6 MPI - (Produkcji szwabskiej dokładnie volkswagena) Nikt nie widział, nikt nie słyszał a jednak jednostka 1.6 istnieje i ma się dobrze. Zapewnia atomowe przyspieszenia i nieduże spalanie, szkoda tylko że 99.9% skodzian ma silnik 1.3. silnik ten swego czasu napędzał lokomotywy z węglem i czołgi Abramsy, jednak pokuszono się o eksperyment zamontowania go w małym aucie sportowym. Przy każdym dodaniu gazu przód samochodu się podnosi a z tyłu można dostrzec długi na 10 metrów niebieski ogień. Mało popularny najprawdopodobniej ze względu na moc nie do wykorzystania nawet na torze wyścigowym.

1.9 D - Również mało popularny silnik, w prostej lini jest to nieznacznie ulepszona wersja silnika Ursusa C-330. Dość mułowaty ale zapewnia ogromną moc uciągową. Jeśli myślisz swą Felicją jechać na zakupy, a potem orać w polu i bronować, ten silnik nigdy cię nie zawiedzie. Dodatkową zaletą jest to, że czym byś go nie zalał on i tak pojedzie: (ropa, benzyna, nafta, paliwo lotnicze, spirytus) także jest również niezwykle przyjazny użytkownikowi. Silnik może być smarowany zwykłym olejem (przepalony ewentualnie smalec)

Podwozie & Nadwozie

Niemiecką myśl techniczną i czeskie wykonanie najlepiej można dostrzec właśnie tutaj. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to podczas zderzenia czołowego kontrolowane strefy wyrzutu najpierw wyrzucają silnik bokiem, skrzynie przodem, a pasażerów katapultują dachem. Przy zderzeniu bocznym słupek oplata się wokół głowy kierowcy lub pasażera pełniąc tym samym rolę kasku. Uznano, iż w tak bezpiecznym aucie nie są potrzebne poduszki powietrzne, i pozostawiono tylko powietrzne dywaniki. Jeśli chodzi o przestrzeń to tej jest pod dostatkiem, swego czasu Czesi wiązali z Felicja nadzieję, iż większa część narodu będzie spładzana właśnie na tylnej kanapie Felicji. Doskonale na polskich drogach sprawuje się zawieszenie: z przodu mamy kolumny Zygmunta i sprężyny odporne na zginanie, z tyłu mamy wahacze rowerowe podparte na czerwonych sprężynach od ścigacza. Seryjnie montowane są również stalofelgi 13 cali obite w tzw.walce w rozmiarze 155/65. W przedniej i tylnej części nadwozia znajdują się spojlery powodujące, iż przy 100 km/h Skoda jest dociskana z taką siłą do podłoża, że była by wstanie jeździć po suficie. pod podwoziem przebiega dyfuzor odprowadzający pęd powietrza z pod samochodu (zabezpieczenie na wypadek gdyby Felicja chciała odlecieć). Każda Fela posiada zabezpieczenie antykorozyjne w postaci smaru (uwaga: w wielu miejscach samochodu znajdują się kalamitki, przez które obowiązkowo co 2 lata lub 10 000 km musimy uzupełniać smar). Hamulce są wstanie wyhamować samochód ze 40 km/h na dystansie 40m i tym samym są wzorem skuteczności. Pod siedzeniami znajdziemy praktyczny schowek na broń palną, z tego względu bagażnik jest specjalnie zaprojektowany do przewożenia zwłok (Czesi mieli na uwadze to, że będzie autem dla gangsterów).

>>Felicja Tuning<<

Tuning

Skoda Felicja jest bardzo popularna wśród miłośników tuningu. Oto elementy które najczęściej ulegają przeobrażeniu:

  • Wydech składający podtartej do góry rynny (+0.8 visual rating)
  • Spojler zrobiony ze zderzaka od malucha (+1.2 visual rating)
  • Sportowe pedały rowerowe (+0.5 visual rating)
  • Neony z niebieskich diod od zapalniczki (+0.2 visual rating)
  • Kierownica sportowa obszyta miśkiem (+0.3 visual rating)
  • Odświeżacz powietrza wunder baum (+0.5 visual rating)
  • Przyciemnienie przedniej szyby 100% (+2.0 visual rating)