Go: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Rozwinięcie pomysłów) |
(Anulowano wersję użytkownika 77.115.129.11) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:683px-Go position, life and death, 1.png|thumb|right|200px|Jeżeli rozumiesz, o co tu chodzi, to prawdopodobnie nie masz przyjaciół]] |
[[Plik:683px-Go position, life and death, 1.png|thumb|right|200px|Jeżeli rozumiesz, o co tu chodzi, to prawdopodobnie nie masz przyjaciół]] |
||
{{cytat|Ja bym '''go'''...|Gracz w '''go''' o drugim graczu}} |
{{cytat|Ja bym '''go'''...|Gracz w '''go''' o drugim graczu}} |
||
'''Go''' – [[gra planszowa]], która gra na [[nerwy|nerwach]] jej pasjonatom. Polega na |
'''Go''' – [[gra planszowa]], która gra na [[nerwy|nerwach]] jej pasjonatom. Polega na przesuwaniu czarnych i białych kamieni po planszy tak długo, aż jeden z graczy zaśnie lub dostanie rozstroju nerwowego. Dla ludzi Wschodu go jest połączeniem [[nauka|nauki]], [[sztuka|sztuki]] i [[sport]]u – ponieważ trzeba się długo uczyć, żeby umieć wykonać w tej grze choćby jeden ruch, sztuką jest nie zanudzić się przy niej na [[śmierć]], a do wytrwania bez chwili odpoczynku kilku dni przy planszy potrzebna jest wytrzymałość sportowca. |
||
Gra polega na zdobywaniu terenu i pionów przeciwnika. Zdobyte piony zabiera się z planszy, a gdy obie strony uznają partię za zakończoną, następuje liczenie punktów, które polega na wstawieniu zdobytych pionów z powrotem na planszę. |
|||
Plansza do gry jest wydrążona, co pozwala na wydobycie dudniącego dźwięku przy stawianiu pionów. "Nie ważne jak grasz, ważne jaki masz dźwięk" - brzmi jedna z tak zwanych "Pięciu Złotych Zasad Go". |
|||
{{stub}} |
{{stub}} |
Wersja z 08:52, 2 cze 2010
Ten artykuł dotyczy 'bardzo trudnej gry planszowej'. Zobacz też Google Go, go-go. |
Ja bym go...
- Gracz w go o drugim graczu
Go – gra planszowa, która gra na nerwach jej pasjonatom. Polega na przesuwaniu czarnych i białych kamieni po planszy tak długo, aż jeden z graczy zaśnie lub dostanie rozstroju nerwowego. Dla ludzi Wschodu go jest połączeniem nauki, sztuki i sportu – ponieważ trzeba się długo uczyć, żeby umieć wykonać w tej grze choćby jeden ruch, sztuką jest nie zanudzić się przy niej na śmierć, a do wytrwania bez chwili odpoczynku kilku dni przy planszy potrzebna jest wytrzymałość sportowca.
Autorowi tego hasła oderwało palce zaraz po tym, jak wklepał kilka zdań. Jeśli chcesz go zastąpić – rozbuduj to hasło.