Wartburg: Różnice pomiędzy wersjami
M (dopełnienie zdjęciem oraz kilkoma "faktami") |
M (historia modelu i sukcesy w sporcie) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
'''Wartburg''' - Samochodo-książo-zamko-fazaka |
'''Wartburg''' - Samochodo-książo-zamko-fazaka |
||
== Historia modelu == |
|||
Projektantem wspaniałej sylwetki Wartburga jest znany i ceniony projektant [[Jezus]], pierwsze szkice modelu powstały w 27 roku na potrzeby bogatego szejka naftowego - Abdula Nahabadżima, chcącego posiadać samochód o niespotykanych dotąd osiągach i oszałamiającym, ponadczasowym wyglądzie. Projekt karoserii jaki przedstawił Jezus, bardzo spodobał się szejkowi, niestety podczas I wojny z [[pingwin|pingwinami]] plany zaginęły i dopiero w roku [[1967]] podczas wykopalisk w tamtym rejonie odnaleziono je. Pierwsze testy odbyły się w [[1980]] na torze Nurburgring w [[Niemcy|Niemczech]], pierwsza oficjalna prezentacja modelu 353 odbyła się na Detroit Auto Show w roku [[1985]]. Kilka miesięcy później trafił do produkcji seryjnej. |
|||
== Osiągi == |
== Osiągi == |
||
Linia 12: | Linia 16: | ||
*Pojemnośc silnika = 8241 cm<sup>3</sup> |
*Pojemnośc silnika = 8241 cm<sup>3</sup> |
||
== Sukcesy w sporcie == |
|||
Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych, nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez: |
|||
*Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku [[1986]] do [[1995]] |
|||
*Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w [[Seul|Seulu]] [[1988]] |
|||
*Wygrana Pucharu Księżyca |
|||
*Mistrzostwo świata w szydełkowaniu [[1990]] |
|||
*1. miejsce w wielkich zawodach obierania ogórków [[1992]] |
|||
== Inne określenia == |
== Inne określenia == |
||
*Warczyburg |
*Warczyburg |
||
Linia 19: | Linia 32: | ||
{{stub}} |
{{stub}} |
||
[[kategoria: |
[[kategoria:samochody]] |
Wersja z 21:35, 20 lis 2005
Wartburg - Samochodo-książo-zamko-fazaka
Historia modelu
Projektantem wspaniałej sylwetki Wartburga jest znany i ceniony projektant Jezus, pierwsze szkice modelu powstały w 27 roku na potrzeby bogatego szejka naftowego - Abdula Nahabadżima, chcącego posiadać samochód o niespotykanych dotąd osiągach i oszałamiającym, ponadczasowym wyglądzie. Projekt karoserii jaki przedstawił Jezus, bardzo spodobał się szejkowi, niestety podczas I wojny z pingwinami plany zaginęły i dopiero w roku 1967 podczas wykopalisk w tamtym rejonie odnaleziono je. Pierwsze testy odbyły się w 1980 na torze Nurburgring w Niemczech, pierwsza oficjalna prezentacja modelu 353 odbyła się na Detroit Auto Show w roku 1985. Kilka miesięcy później trafił do produkcji seryjnej.
Osiągi
- V max = 489+ km/h (pewnie dałoby się więcej ale tor by się stopił od takiej szybkości)
- Przyspieszenie 0-100 km/h = 1.1 s
- Masa = 580 kg
- Silnik = Na gaz, wolnossący V16 z 4 turbosprężarkami
- Moc = 1200 KM
- Pojemnośc silnika = 8241 cm3
Sukcesy w sporcie
Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych, nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez:
- Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku 1986 do 1995
- Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w Seulu 1988
- Wygrana Pucharu Księżyca
- Mistrzostwo świata w szydełkowaniu 1990
- 1. miejsce w wielkich zawodach obierania ogórków 1992
Inne określenia
- Warczyburg
- Wartborghini
Autorowi tego hasła oderwało palce zaraz po tym, jak wklepał kilka zdań. Jeśli chcesz go zastąpić – rozbuduj to hasło.