Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Jelcz M11.jpg|thumb|300px|Najnowocześniejszy trolejbus świata]] |
[[Plik:Jelcz M11.jpg|thumb|300px|Najnowocześniejszy trolejbus świata]] |
||
'''Trolejbus''' |
'''Trolejbus''' – w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus]]em. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierosądny robiąc miasto pagórkowatym. |
||
==Zasilanie== |
==Zasilanie== |
||
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
||
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
||
* 600 V |
* 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo; |
||
* 1500 V |
* 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy; |
||
* 3000 V |
* 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny; |
||
* 15000 V |
* 15000 V – pracownicy dostali podwyżki. |
||
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
||
==Popularne nazwy trolejbusów== |
==Popularne nazwy trolejbusów== |
||
* Prądojeb |
* Prądojeb; |
||
* Elektrojeb |
* Elektrojeb; |
||
* Trajtek |
* Trajtek; |
||
* Mikser |
* Mikser; |
||
* Ekologiczna rakieta |
* Ekologiczna rakieta. |
||
==Tradycyjny wygląd trolejbusa== |
==Tradycyjny wygląd trolejbusa== |
||
* Powyrywane grzejniki |
* Powyrywane grzejniki; |
||
* Poprzebijane opony |
* Poprzebijane opony; |
||
* Podarte lub spalone siedzenia |
* Podarte lub spalone siedzenia; |
||
* Powybijane szyby |
* Powybijane szyby; |
||
* Podrapany lakier na karoserii |
* Podrapany lakier na karoserii; |
||
* Dach pełen ptasich odchodów |
* Dach pełen ptasich odchodów; |
||
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie. |
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie. |
||
Wersja z 20:50, 15 wrz 2010
Trolejbus – w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierosądny robiąc miasto pagórkowatym.
Zasilanie
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
- 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
- 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
- 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
- 15000 V – pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.
Popularne nazwy trolejbusów
- Prądojeb;
- Elektrojeb;
- Trajtek;
- Mikser;
- Ekologiczna rakieta.
Tradycyjny wygląd trolejbusa
- Powyrywane grzejniki;
- Poprzebijane opony;
- Podarte lub spalone siedzenia;
- Powybijane szyby;
- Podrapany lakier na karoserii;
- Dach pełen ptasich odchodów;
- Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.