Fiat: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (niepotrzebna kategoria)
(Poprawiona chronologia podpunktów w "historia")
Linia 5: Linia 5:


==Historia==
==Historia==
* W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie - kierownica, słabe hamulce i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały(w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
* W 1967 wypuszczono model [[Fiat 125p|125p]], w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
* W 1967 wypuszczono model [[Fiat 125p|125p]], w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
* W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model [[Fiat 127|127]].
* W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model [[Fiat 127|127]].
* W 1973 hitem okazał się model [[Fiat 126p|126p]], który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
* W 1973 hitem okazał się model [[Fiat 126p|126p]], który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
* W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie - kierownica, słabe hamulce i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały(w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
* W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 - uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi ''The gay car of the year 2008'' i ''The car of the year 2008''.
* W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 - uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi ''The gay car of the year 2008'' i ''The car of the year 2008''.



Wersja z 17:54, 22 gru 2010

Fiat wczoraj
Fiat dziś

Fabbrica Italiana Automobili Torino, FIAT, Fatalna Imitacja Auta Turystycznego – włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.

Historia

  • W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie - kierownica, słabe hamulce i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały(w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
  • W 1967 wypuszczono model 125p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
  • W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
  • W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
  • W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 - uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2008 i The car of the year 2008.

Ciekawostki

  • Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Bravo, który psuł się częściej niż działał.
  • Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski - psuł się nawet w warsztacie u mechanika.
  • Fiat Brava zdołał się zepsuć jeszcze nie wyjeżdżając z fabryki,zdołało to pobić rekord Fiata Bravo.
  • Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa.
  • Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba.
  • W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik.
  • Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG
  • W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany
  • Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 25 lat.
  • Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo
  • Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze
  • Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik

Niektóre modele

Szablon:Stubmot