Żuk: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 16: | Linia 16: | ||
** moc: 2KF (Konie Fizyczne); |
** moc: 2KF (Konie Fizyczne); |
||
** pojemność: 50mm3; |
** pojemność: 50mm3; |
||
** moment |
** moment obr. : dwa obrócenia silnikiem na godzinę; |
||
** spalanie: 3 tony węgla/100km; |
** spalanie: 3 tony węgla/100km; |
||
** bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302". |
** bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302". |
||
* w standardzie: |
* w standardzie: |
||
** opony do [[drifting|driftowania]]; |
** opony do [[drifting|driftowania]]; |
||
** opony do ciężkiego terenu od beczkowozu; |
|||
** napęd 8x8; |
** napęd 8x8; |
||
** klucz francuski; |
** klucz francuski; |
Wersja z 08:05, 16 sie 2011
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli. |
Ten artykuł dotyczy samochodu. Zobacz też Żuk (owad). |
Zawsze jak włanczam żuuuk, to się rozlega huuuk!!
- Dr. Yry o żuku
Żuk (Żulerski Układ Kartonów) – rodzina polskich samochodów dostawczych, terenowych, wyścigowych, campingowych, militarnych a także rolniczych. W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W 1956 w FSC (Filipińscy Specjaliści Ciągników) pod kierownictwem inż. Mietka powstał projekt. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylnia przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie);
- prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up);
- przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha);
- prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada;
- właściwości silnika:
- moc: 2KF (Konie Fizyczne);
- pojemność: 50mm3;
- moment obr. : dwa obrócenia silnikiem na godzinę;
- spalanie: 3 tony węgla/100km;
- bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302".
- w standardzie:
- opony do driftowania;
- opony do ciężkiego terenu od beczkowozu;
- napęd 8x8;
- klucz francuski;
- 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy);
- 3 litry rdzy w płynie;
- kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić);
- kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych;
- 1 wycieraczka (3 w 1 ) ktora moze umyć przednia , tylną i boczne szyby.
- wyposażenie opcjonalne:
- dodatkowy koń fizyczny;
- hamulec aerodynamiczny;
- katapulta + spadochron;
- poduszka powietrzna + pompka;
- pegasus pokładowy;
- NITRO (tzw. podtlenek LPG);
- gramofon na płyty gipsowe.
- antena satelitarna
Wersje
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
- Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów);
- Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych);
- Ciężarówka (dla targmanów);
- Sport (dla fanów wyścigów terenowych);
- Military edition ultimate (milicja i straż pożarna);
- Deluxe bułka edition super turbo;
- Deluxe (dla tuningowców) z zestawem 10 kartonów + 8 paczek kleju w sztyfcie.
- Assault truck (bojowy wóz piechoty) używany często jak czołg.
Zalety
- Produkt Polski;
- Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych;
- Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa;
- Bezpieczne katapultowanie się podczas wypadku;
- 1000 w 1;
- Dobre osiągi.
Wady
- Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem;
- Pada zbyt częstym łupem dresiarzy;
- Brak wersji cabrio;
- Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p.