Song 2: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 2: | Linia 2: | ||
== Fenomen „dwójki” == |
== Fenomen „dwójki” == |
||
Jest to druga piosenka na płycie ''[[Blur (album)|Blur]]'', drugi singel z tej płyty. Piosenka trwa 2 minuty i 2 sekundy. Zajęła 2. miejsce na liście przebojów w [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]]. Została wydana we dwóch formatach – CD i płycie winylowej. Singel wyszedł 7 kwietnia (7.04, a jak wiadomo <math>7-4=3</math>!).Ale <math>7+4=11, a 1+1=2</math> |
Jest to druga piosenka na płycie ''[[Blur (album)|Blur]]'', drugi singel z tej płyty. Piosenka trwa 2 minuty i 2 sekundy. Zajęła 2. miejsce na liście przebojów w [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]]. Została wydana we dwóch formatach – CD i płycie winylowej. Singel wyszedł 7 kwietnia (7.04, a jak wiadomo <math>7-4=3</math>!).Ale <math>7+4=11</math>, a <math>1+1=2</math> |
||
== Analiza piosenki == |
== Analiza piosenki == |
Wersja z 12:50, 28 sie 2011
Song 2 – legendarna rockowa piosenka z legendarnej rockowej płyty legendarnego rockowego zespołu Blur. Została wydana w 2222... nie, nie, w 1997 roku.
Fenomen „dwójki”
Jest to druga piosenka na płycie Blur, drugi singel z tej płyty. Piosenka trwa 2 minuty i 2 sekundy. Zajęła 2. miejsce na liście przebojów w Wielkiej Brytanii. Została wydana we dwóch formatach – CD i płycie winylowej. Singel wyszedł 7 kwietnia (7.04, a jak wiadomo !).Ale , a
Analiza piosenki
Jest to cholernie prosta piosenka, z okrzykami uhu, uhu! (oryg. woohoo!), jakby autor nie miał pomysłu na jakiś ciekawszy tekst.
Przebieg:
- Kilkusekundowe intro na perkusji.
- Wchodzi gitara i trochę burczy.
- Zaczyna grać drugi gitarzysta i słychać uhu!.
- Wokalista coś tam wykrzykuje.
- Po chwili słychać słowotok bezsensownych słów.
- Po 2 minutach i 2 sekundach następuje koniec cierpień słuchacza.
Teledysk
Grupa, która słynie z oryginalnych teledysków, tym razem miała gorszy dzień. Nakręciła obijanie się o ściany jako wideoklip. Stary schemat, nic nowego.
Sukces
Piosenkę chętnie wykorzystywano do reklam – wcinano ją gdzie popadnie, bo uhu! pasowało zarówno do reklamy samochodu, piwa, jak i prezerwatyw. Największy sukces utworu to obecność w kultowej Fifie 98.