Premetro: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Premetro w Polsce: uaktualnienie danych)
Linia 7: Linia 7:
Pierwszym systemem premetra w naszym kraju jest [[Poznański Szybki Tramwaj]] (PST), jednakże jeździ on w wąwozach i po wiaduktach (miał jeździć w tunelu, lecz wpływowe lobby producenta klimatyzatorów [[Webasto]] zadziałało w sposób oczywisty). Trwają prace nad przedłużeniem PTS w taki sposób, aby linia zapadła się aż do głównego dworca PKP.
Pierwszym systemem premetra w naszym kraju jest [[Poznański Szybki Tramwaj]] (PST), jednakże jeździ on w wąwozach i po wiaduktach (miał jeździć w tunelu, lecz wpływowe lobby producenta klimatyzatorów [[Webasto]] zadziałało w sposób oczywisty). Trwają prace nad przedłużeniem PTS w taki sposób, aby linia zapadła się aż do głównego dworca PKP.


Drugim systemem premetra jest [[Krakowski Szybki Tramwaj]], lecz, w przeciwieństwie do jego wielkopolskiego odpowiednika, jedzie on prawidłowo w tunelu.
Drugim systemem premetra jest [[Pół Metra Metra|Krakowski Szybki Tramwaj]], czyli tzw. Krakowski Szybki Tramwaj, lecz w przeciwieństwie do jego wielkopolskiego odpowiednika, jedzie on prawidłowo w tunelu.


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==

Wersja z 21:06, 1 wrz 2011

Premetrotramwaj, który w centrum miasta chowa się do tunelu, by swą urodą i wydawanymi dźwiękami nie odstraszać turystów, zwłaszcza dzieci i młodzieży.

Etymologia

Końcówka „-metro” nawiązuje do podobieństwa premetra do tradycyjnego metra, które to swymi monstrualnymi pociągami w ogóle nie wyjeżdża na ulice, by także nie budzić postrachu wśród dzieci i młodzieży, zaś początek „pre” oznacza prehistoryczny instynkt chowania się, by nie płoszyć zwierzyny łownej (tu: turystów).

Premetro w Polsce

Pierwszym systemem premetra w naszym kraju jest Poznański Szybki Tramwaj (PST), jednakże jeździ on w wąwozach i po wiaduktach (miał jeździć w tunelu, lecz wpływowe lobby producenta klimatyzatorów Webasto zadziałało w sposób oczywisty). Trwają prace nad przedłużeniem PTS w taki sposób, aby linia zapadła się aż do głównego dworca PKP.

Drugim systemem premetra jest Krakowski Szybki Tramwaj, czyli tzw. Krakowski Szybki Tramwaj, lecz w przeciwieństwie do jego wielkopolskiego odpowiednika, jedzie on prawidłowo w tunelu.

Zobacz też


Szablon:Stubtrans Szablon:Komunikacja