Jelcz M101l: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(ciekawostki)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to EU07-469. Ofiarą rewertu jest 178.235.114.241.)
Linia 5: Linia 5:
==Charakterystyka==
==Charakterystyka==


Autobus niskopodłogowy, przez co [[babcia autobusowa|babcie autobusowe]] łatwo mogą się do niego dostać. Co ciekawe, posiada most Raba, czyli ten sam, co Ikarusy 260, 280 i IK160P (w zasadzie jest to przegubowa wersja PeeRki, ale Ser... znaczy Jugole zajebali stylistykę od naszych, a podwozie od Węgrów i kazali nazywać go Ikarusem-Zemunem, a po 1992 r. Ikarbusem). Jak go, kurwa, zmieścili do niskacza - zagadka na najbliższe 300 lat.
Autobus niskopodłogowy, przez co [[babcia autobusowa|babcie autobusowe]] łatwo mogą się do niego dostać.


Ze względu na wielkość puszczany na najbardziej oblegane linie w mieście.
Ze względu na wielkość puszczany na najbardziej oblegane linie w mieście.

Wersja z 07:05, 12 wrz 2011

Jeleniogórski Salus
Plik:Jelcz M101I (2).jpg
Wrocławski Salus

Szablon:T mały autobus (wy)eksploatowany m.in. w Jeleniej Górze i Wrocławiu.

Charakterystyka

Autobus niskopodłogowy, przez co babcie autobusowe łatwo mogą się do niego dostać.

Ze względu na wielkość puszczany na najbardziej oblegane linie w mieście.

Ręczna skrzynia biegów oraz silnik Iveco pozwalają jeleniogórskim salusom ścigać się na górskich podjazdach z samochodami osobowymi. Wrocławskie z automatyczną ślimaczą skrzynią Voith nie mają szans.

Silnik jest za dobry dla tego wozu i w rezultacie często się sypie.

Z czterech (wy)eksploatowanych w MPK Wrocław salusów jeździ tylko jeden, w MZK Jelenia Góra na chodzie jest wszystkich sześć.