Cadillac: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Robot wykonał kosmetyczne poprawki)
Linia 2: Linia 2:
'''Cadillac''' – amerykańska marka ''luksusowych'' samochodów osobowych, oczywiście, choć [[silnik]] z Cadillaca z powodzeniem można by wykorzystać w pociągu towarowym. Cacka te zresztą słyną ze swych potężnych ponad rozsądek, 16-cylindrowych silników, które sporo palą. Cechą charakterystyczną modeli tej firmy jest system Absolutny Brak Zwrotności (ABZ).
'''Cadillac''' – amerykańska marka ''luksusowych'' samochodów osobowych, oczywiście, choć [[silnik]] z Cadillaca z powodzeniem można by wykorzystać w pociągu towarowym. Cacka te zresztą słyną ze swych potężnych ponad rozsądek, 16-cylindrowych silników, które sporo palą. Cechą charakterystyczną modeli tej firmy jest system Absolutny Brak Zwrotności (ABZ).


==Historia firmy==
== Historia firmy ==
Początki Cadillaca sięgają [[lata 1881–1890|1890 roku]], kiedy to niejaki [[Henry Leland|Henio]] założył w [[Detroit]] prymitywny warsztacik, w którym składał silniki z podpierdolonych w pobliskiej fabryce pralek części. Jako, że potrafił być niewidzialny jak ninja oraz miał dyskretnych znajomych, proceder ten nigdy nie wyszedł (no dobra, wyszedł, ale dopiero kiedy sprawa się przedawniła) na jaw. Tak więc Heniek beztrosko składał silniczki do autek Forda, ale każda zabawa kiedyś się nudzi. Akurat [[Henry Ford|inny Henio]] przenosił swoją wytwórnię <s>złomu</s> automobili, więc Leland dostał po znajomości starą fabrykę i mógł zacząć składać większe rzeczy. Tak powstał pierwszy Cadillac, mający 4-cylindrowy (2 razy więcej niż w innych furach tamtych czasów) silnik o olbrzymiej jak na tamte czasy mocy 10KM. Kilka lat później, a ściślej w 1815 roku, rozpoczęło się wielkie dokładanie cylindrów. Powstał 8-cylindrowy Cadillac 55, któremu wymyślono 7 rodzajów nadwozia. Do wyboru, do koloru. 15 lat później powstał pierwszy wielki V16. Jego osiągi były poza skalą ówczesnych przyrządów pomiarowych, a do dziś nie zachował się żaden egzemplarz. W 1971 wyszły na jaw wpływy Billa Gates'a na firmę, jako że model z tego roku miał komputer pokładowy sterujący różnymi pierdołami, na które kierowca nie miał czasu zwracać uwagi (np. dziecko wypadające przez otwarte okno). W 2006 roku Cadillac wypuścił swojego ostatniego – jak dotąd – potwora, i to produkowanego seryjnie. Silnik V16 dawał przeszło 470KM mocy (tyle, co w nowoczesnym Jelczu), dlatego też amerykańska drogówka zakupiła ostatnio kilka sztuk przerobionych na holowniki.
Początki Cadillaca sięgają [[lata 1881–1890|1890 roku]], kiedy to niejaki [[Henry Leland|Henio]] założył w [[Detroit]] prymitywny warsztacik, w którym składał silniki z podpierdolonych w pobliskiej fabryce pralek części. Jako, że potrafił być niewidzialny jak ninja oraz miał dyskretnych znajomych, proceder ten nigdy nie wyszedł (no dobra, wyszedł, ale dopiero kiedy sprawa się przedawniła) na jaw. Tak więc Heniek beztrosko składał silniczki do autek Forda, ale każda zabawa kiedyś się nudzi. Akurat [[Henry Ford|inny Henio]] przenosił swoją wytwórnię <s>złomu</s> automobili, więc Leland dostał po znajomości starą fabrykę i mógł zacząć składać większe rzeczy. Tak powstał pierwszy Cadillac, mający 4-cylindrowy (2 razy więcej niż w innych furach tamtych czasów) silnik o olbrzymiej jak na tamte czasy mocy 10KM. Kilka lat później, a ściślej w 1815 roku, rozpoczęło się wielkie dokładanie cylindrów. Powstał 8-cylindrowy Cadillac 55, któremu wymyślono 7 rodzajów nadwozia. Do wyboru, do koloru. 15 lat później powstał pierwszy wielki V16. Jego osiągi były poza skalą ówczesnych przyrządów pomiarowych, a do dziś nie zachował się żaden egzemplarz. W 1971 wyszły na jaw wpływy Billa Gates'a na firmę, jako że model z tego roku miał komputer pokładowy sterujący różnymi pierdołami, na które kierowca nie miał czasu zwracać uwagi (np. dziecko wypadające przez otwarte okno). W 2006 roku Cadillac wypuścił swojego ostatniego – jak dotąd – potwora, i to produkowanego seryjnie. Silnik V16 dawał przeszło 470KM mocy (tyle, co w nowoczesnym Jelczu), dlatego też amerykańska drogówka zakupiła ostatnio kilka sztuk przerobionych na holowniki.


[[Plik:Lokomotywa.JPG|thumb|200px|right|Lokomotywa z silnikiem od Cadillaca]]
[[Plik:Lokomotywa.JPG|thumb|200px|right|Lokomotywa z silnikiem od Cadillaca]]
==Dane Techniczne==
== Dane Techniczne ==
Oto zestawienie parametrów przeciętnego, współczesnego Cadillaca:
Oto zestawienie parametrów przeciętnego, współczesnego Cadillaca:
* Długość: 6-8 metrów
* Długość: 6-8 metrów
Linia 18: Linia 18:
* Zużycie paliwa: 100l/100km
* Zużycie paliwa: 100l/100km


==Awaryjność==
== Awaryjność ==
Jak każde auto, także z Cadillacami czasem są problemy. Do najczęstszych awarii należą:
Jak każde auto, także z Cadillacami czasem są problemy. Do najczęstszych awarii należą:
* Rozerwanie samochodu z powodu mocy silnika
* Rozerwanie samochodu z powodu mocy silnika
Linia 24: Linia 24:
* Zaczadzenie wymienionych wyżej osób spalinami
* Zaczadzenie wymienionych wyżej osób spalinami


==Środowisko==
== Środowisko ==
Samochody marki Cadillac są bardzo ekologiczne. Bo chociaż silnik V16 w chuj pali (i dymi), to również w chuj kosztuje, dlatego mało kogo stać na Cadillaca. Więc uspokójcie się, drodzy przyjaciele z Greenpeace i Towarzystwa Ochrony Zwierząt. Te potwory nie są trujące. W każdym razie nie tak, jak te masowo używane [[Mercedes|tanie złomy]] z [[Niemcy|Niemiec]].
Samochody marki Cadillac są bardzo ekologiczne. Bo chociaż silnik V16 w chuj pali (i dymi), to również w chuj kosztuje, dlatego mało kogo stać na Cadillaca. Więc uspokójcie się, drodzy przyjaciele z Greenpeace i Towarzystwa Ochrony Zwierząt. Te potwory nie są trujące. W każdym razie nie tak, jak te masowo używane [[Mercedes|tanie złomy]] z [[Niemcy|Niemiec]].


==Cena==
== Cena ==
Cadillac kosztuje ponad 500 000$, zaś jego roczne utrzymanie (przede wszystkim paliwo) drugie tyle. Dlatego jeśli chcesz sobie kupić ten samochód, to zacznij na nie zbierać jak tylko znajdziesz sobie pracę. Jeśli będziesz odkładał całą pensję, może zdążysz do emerytury. Jeśli nie, przynajmniej będzie cię stać na grabarza.
Cadillac kosztuje ponad 500 000$, zaś jego roczne utrzymanie (przede wszystkim paliwo) drugie tyle. Dlatego jeśli chcesz sobie kupić ten samochód, to zacznij na nie zbierać jak tylko znajdziesz sobie pracę. Jeśli będziesz odkładał całą pensję, może zdążysz do emerytury. Jeśli nie, przynajmniej będzie cię stać na grabarza.


{{stubmot}}
{{stubmot}}

[[Kategoria:Firmy]]
[[Kategoria:Firmy]]
[[Kategoria:Marki samochodów]]
[[Kategoria:Marki samochodów]]

Wersja z 13:22, 31 gru 2011

Możesz o nim, co najwyżej, pomarzyć

Cadillac – amerykańska marka luksusowych samochodów osobowych, oczywiście, choć silnik z Cadillaca z powodzeniem można by wykorzystać w pociągu towarowym. Cacka te zresztą słyną ze swych potężnych ponad rozsądek, 16-cylindrowych silników, które sporo palą. Cechą charakterystyczną modeli tej firmy jest system Absolutny Brak Zwrotności (ABZ).

Historia firmy

Początki Cadillaca sięgają 1890 roku, kiedy to niejaki Henio założył w Detroit prymitywny warsztacik, w którym składał silniki z podpierdolonych w pobliskiej fabryce pralek części. Jako, że potrafił być niewidzialny jak ninja oraz miał dyskretnych znajomych, proceder ten nigdy nie wyszedł (no dobra, wyszedł, ale dopiero kiedy sprawa się przedawniła) na jaw. Tak więc Heniek beztrosko składał silniczki do autek Forda, ale każda zabawa kiedyś się nudzi. Akurat inny Henio przenosił swoją wytwórnię złomu automobili, więc Leland dostał po znajomości starą fabrykę i mógł zacząć składać większe rzeczy. Tak powstał pierwszy Cadillac, mający 4-cylindrowy (2 razy więcej niż w innych furach tamtych czasów) silnik o olbrzymiej jak na tamte czasy mocy 10KM. Kilka lat później, a ściślej w 1815 roku, rozpoczęło się wielkie dokładanie cylindrów. Powstał 8-cylindrowy Cadillac 55, któremu wymyślono 7 rodzajów nadwozia. Do wyboru, do koloru. 15 lat później powstał pierwszy wielki V16. Jego osiągi były poza skalą ówczesnych przyrządów pomiarowych, a do dziś nie zachował się żaden egzemplarz. W 1971 wyszły na jaw wpływy Billa Gates'a na firmę, jako że model z tego roku miał komputer pokładowy sterujący różnymi pierdołami, na które kierowca nie miał czasu zwracać uwagi (np. dziecko wypadające przez otwarte okno). W 2006 roku Cadillac wypuścił swojego ostatniego – jak dotąd – potwora, i to produkowanego seryjnie. Silnik V16 dawał przeszło 470KM mocy (tyle, co w nowoczesnym Jelczu), dlatego też amerykańska drogówka zakupiła ostatnio kilka sztuk przerobionych na holowniki.

Plik:Lokomotywa.JPG
Lokomotywa z silnikiem od Cadillaca

Dane Techniczne

Oto zestawienie parametrów przeciętnego, współczesnego Cadillaca:

  • Długość: 6-8 metrów
  • Szerokość: z trudem mieści się na dwupasmówce
  • Wysokość: lepiej nie przejeżdżać nim pod mostem
  • Masa: 2,5-6t
  • Moc: >400KM
  • Vmax: poza skalą
  • 0-100: <10s
  • Poj. zbiornika paliwa: 200l
  • Zużycie paliwa: 100l/100km

Awaryjność

Jak każde auto, także z Cadillacami czasem są problemy. Do najczęstszych awarii należą:

  • Rozerwanie samochodu z powodu mocy silnika
  • Obrażenia odniesione przez kierowcę i/lub pasażerów pod wpływem przyspieszenia
  • Zaczadzenie wymienionych wyżej osób spalinami

Środowisko

Samochody marki Cadillac są bardzo ekologiczne. Bo chociaż silnik V16 w chuj pali (i dymi), to również w chuj kosztuje, dlatego mało kogo stać na Cadillaca. Więc uspokójcie się, drodzy przyjaciele z Greenpeace i Towarzystwa Ochrony Zwierząt. Te potwory nie są trujące. W każdym razie nie tak, jak te masowo używane tanie złomy z Niemiec.

Cena

Cadillac kosztuje ponad 500 000$, zaś jego roczne utrzymanie (przede wszystkim paliwo) drugie tyle. Dlatego jeśli chcesz sobie kupić ten samochód, to zacznij na nie zbierać jak tylko znajdziesz sobie pracę. Jeśli będziesz odkładał całą pensję, może zdążysz do emerytury. Jeśli nie, przynajmniej będzie cię stać na grabarza.

Szablon:Stubmot