The Elder Scrolls V: Skyrim: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
{{WEdycji|SaSaSa}}
'''The Elder Scrolls V: Skyrim''' (czyt. de ender skrols w: skurim lub dhe elbern zrols pieć skurwim) - [[gra]] znanego studia Bethesda Softworks, znanego z tego, że jest znane oraz z licznych bugów w innych produkcjach.
'''The Elder Scrolls V: Skyrim''' (czyt. de ender skrols w: skurim lub dhe elbern zrols pieć skurwim) - [[gra]] znanego studia Bethesda Softworks, znanego z tego, że jest znane oraz z licznych bugów w innych produkcjach.
== Fabuła ==
== Fabuła ==
Linia 9: Linia 8:
* '''Ulfrick Gromowładny''' - syn [[Zeus]]a i Jarl Wichrowego Tronu. Lubi pioruny i Talosa. Nienawidzi elfów z Thalmhoru. Pretendent do tronu. Nie lubi tych komunistów (cesarstwa) i wytoczył im wojnę.
* '''Ulfrick Gromowładny''' - syn [[Zeus]]a i Jarl Wichrowego Tronu. Lubi pioruny i Talosa. Nienawidzi elfów z Thalmhoru. Pretendent do tronu. Nie lubi tych komunistów (cesarstwa) i wytoczył im wojnę.
* '''Generał Tulius''' - zarządca wojskowy, dowódca <del>Armii Czerwonej</del> Legionu Cesarskiego i najlepszy kumpel Cesarza. Ukryty wielbiciel Juliusza Galiusza Cezara. Traktuje wszystkich jak podnóżki. Krążą plotki, że molestuje śnieżne trolle.
* '''Generał Tulius''' - zarządca wojskowy, dowódca <del>Armii Czerwonej</del> Legionu Cesarskiego i najlepszy kumpel Cesarza. Ukryty wielbiciel Juliusza Galiusza Cezara. Traktuje wszystkich jak podnóżki. Krążą plotki, że molestuje śnieżne trolle.
* '''Alduin''' - geniusz zła. To on za tym wszystkim stoi. Jest smokiem. Umie krzyczeć. Pod koniec gry sp{{cenzura3}}la do [[Niebo|Sovngardu]] (lub Sowy Gardłu). Tam razem z [http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Tr%C3%93 trÓ] hero musimy go rozwalić. Jest za{{cenzura3}}cie zły i nas nienawidzi z całego serca swego i całej duszy swojej, ale pomógł nam uniknąć kary na początku.
* '''Alduin''' - geniusz zła. To on za tym wszystkim stoi. Jest smokiem. Umie krzyczeć. Pod koniec gry sp{{cenzura3}}la do [[Niebo|Sovngardu]] (lub Sowy Gardłu). Tam razem z [[tró]] hero musimy go rozwalić. Jest za{{cenzura3}}cie zły i nas nienawidzi z całego serca swego i całej duszy swojej, ale pomógł nam uniknąć kary na początku.
* '''Delphine''' - właścicielka gospody w Rzecznej Puszczy. Członek Oszcza. Pomaga naszemu bohaterowi. Ma schody do piwnicy w szafce.
* '''Delphine''' - właścicielka gospody w Rzecznej Puszczy. Członkini Oszcza. Pomaga naszemu bohaterowi. Ma schody do piwnicy w szafce.
* '''Esbern''' - dziad który wie za dużo. Członek Oszcza. Mieszka w kanałach. Opowiada o Alduinie i końcu świata.
* '''Esbern''' - dziad, który wie za dużo. Członek Oszcza. Mieszka w kanałach. Opowiada o Alduinie i końcu świata.
* '''Arngeir''' - master głównego bohatera. Członek Siwobrodych. Znany z tego, że wie co to Thu i ma siwą brodę. Mieszka na <del>Mount Everest</del> Wysokim Chrodgarze. Uwielbia drzeć się w niebogłosy.
* '''Arngeir''' - master głównego bohatera. Członek Siwobrodych. Znany z tego, że wie co to Thu i ma siwą brodę. Mieszka na <del>Mount Everest</del> Wysokim Chrodgarze. Uwielbia drzeć się wniebogłosy.
* '''Paarthurnax''' (czyt. Par Thu Urnax) - smok! Mieszka na najwyższej górze, na najwyższym kamieniu (koło kilofa Notch'a). Jest Siwobrodym mimo, że nie ma brody. Lubi snieg i zabijać ludzi. Kalejnym jego hobby jest zabijanie jeszcze więkrzej ilości ludzi.
* '''Paarthurnax''' (czyt. Par Thu Urnax) - smok! Mieszka na najwyższej górze, na najwyższym kamieniu (koło kilofa Notch'a). Jest Siwobrodym mimo, że nie ma brody. Lubi śnieg i zabijać ludzi. Kolejnym jego hobby jest zabijanie jeszcze większej ilości ludzi.
== Gildie ==
== Gildie ==
* '''Oszcza''' - oficjalnie zlikwidowana. Pomaga głównemu bohaterowi. Jest ściśle związana z główną fabułą. Jest najliczniejszą organizacją w grze. Bez naszego bohatera pozostaje w niej dwoje członków. Włąścicielka gospody Delphine i stary wariat Esbern.
* '''Oszcza''' - oficjalnie zlikwidowana. Pomaga głównemu bohaterowi. Jest ściśle związana z główną fabułą. Jest najliczniejszą organizacją w grze. Bez naszego bohatera pozostaje w niej dwoje członków. Właścicielka gospody Delphine i stary wariat Esbern.
* '''Mhroczne Bhractwo''' - koledzy Altaira. Ubisoft nawet tu się wp{{cenzura}}la. Zajmują cię zabijaniem i skakaniem do stogów siana. W swojej kryjówce trzymają zmumifikowaną Nocną Matkę i czekają aż coś powie, oczywiście mówi tylko do naszego bohatera. Członkowie mówią "bracie" nawet do członków płci żeńskiej. Na koniec zdradza ich przywódca, który {{cenzura2}} całą baze. Członkami są wampir poniżej 6 roku życia, murzyn rozdzielający zadania, wilkołak robiący w kuźni, emerytowany czarodziej, elfka dźgająca szydełkiem jednorożca podczas spaceru na plaży i błazen pilnujący zwłok.
* '''Mhroczne Bhractwo''' - koledzy Altaira. Ubisoft nawet tu się wp{{cenzura}}la. Zajmują się zabijaniem i skakaniem do stogów siana. W swojej kryjówce trzymają zmumifikowaną Nocną Matkę i czekają, aż coś powie. Oczywiście mówi tylko do naszego bohatera. Członkowie mówią "bracie" nawet do członków płci żeńskiej. Na koniec zdradza ich przywódca, który {{cenzura2}} całą bazę. Członkami są wampir poniżej 6 roku życia, murzyn rozdzielający zadania, wilkołak robiący w kuźni, emerytowany czarodziej, elfka dźgająca szydełkiem jednorożca podczas spaceru na plaży i błazen pilnujący zwłok.
* '''Akademia Zimowej Twierdzy''' - magowie, jedna z prostrzych gildi, bo nie trzeba nic robić, tylko pakować doświatczenie w mane, zniszczenie, iluzje i przywoływanie. Członkowie są debilami w sukienkach, bawiącymi się zapałkami i myślącymi "dlaczego pada śnieg". Ch{{cenzura3}}j robią, {{cenzura3}}no dostają.
* '''Akademia Zimowej Twierdzy''' - magowie, jedna z prostszych gildii, bo nie trzeba nic robić, tylko pakować doświadczenie w manę, zniszczenie, iluzje i przywoływanie. Członkowie są debilami w sukienkach, bawiącymi się zapałkami i myślącymi "dlaczego pada śnieg". Ch{{cenzura3}} robią, g{{cenzura3}} dostają.
* '''Towarzysze''' - bardziej złożona gildia. Jej członkowie muszą umieć przyciskać kilk przycików myszki naraz. Niektórzy to wilkowaki. Dają wpierdol, każdemu kto jest zły.
* '''Towarzysze''' - bardziej złożona gildia. Jej członkowie muszą umieć przyciskać kilka przycisków myszki naraz. Niektórzy to wilkołaki. Dają wpierdol każdemu, kto jest zły.
* '''Gildia Złodzieji''' - każdy chyba wie co robią. Jest to najtrudniejsza gildia, bo oprucz penetrowania ruin (jak w każdej gildi), trzeba się skradać i nie dać złapać. Pod kaniec zostajemy przywódcą gildi co i tak nic nam nie daje prócz satysfakcji (tak jak w każdej gildi).
* '''Gildia Złodziei''' - każdy chyba wie, co robią. Jest to najtrudniejsza gildia, bo oprócz penetrowania ruin (jak w każdej gildii), trzeba się skradać i nie dać złapać. Pod koniec zostajemy przywódcą gildii, co i tak nic nam nie daje prócz satysfakcji (tak jak w każdej gildii).
== Rasy ==
== Rasy ==
* '''Argoninain''' - zoofilia zaowocowała '''tym'''. Argonianie to jaszczurki i ludzie jednocześnie. Mogą oddychać pod wodą. Mieszkają na bagnach i mają "podejrzane" stosunki z drzewami.
* '''Argoninain''' - zoofilia zaowocowała '''tym'''. Argonianie to jaszczurki i ludzie jednocześnie. Mogą oddychać pod wodą. Mieszkają na bagnach i mają "podejrzane" stosunki z drzewami.
* '''Breton''' - wielokrotnie myleni z Brytanami (rasa psa). Super za{{cenzura}}ci magowie. Mają magiczne bonusy i Smoczą Skure, nie wiedzą co to jest krem nawilrzający.
* '''Breton''' - wielokrotnie myleni z Brytanami (rasa psa). Super za{{cenzura}}ci magowie. Mają magiczne bonusy i Smoczą Skórę, nie wiedzą co to jest krem nawilżający.
* '''Mhroczny Elf''' - pochodzi z [http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/The_Elder_Scrolls_III:_Morrowind Morrowind]. Mają szarą skórę, są nielubiani, uważani za złodzieji i przemytników (którymi są). Rasa dla totalnych n00b'ów. Mają przerażające czerwone oczy.
* '''Mhroczny Elf''' - pochodzi z [[The Elder Scrolls III: Morrowind|Morrowind]]. Mają szarą skórę, są nielubiani, uważani za złodziei i przemytników (którymi są). Rasa dla totalnych n00bów. Mają przerażające czerwone oczy.
* '''Elf Wysokiego Rodu''' - lub porodu. Członek Altmerskiego Domina i Thalmhoru. Typowi rasiści i faszyści za razem. Nie lubi Talosa, nie lubi Cesarstwa i nie lubi innych ras. Ma ok. 2.5 metra wzrostu i wali się w głowe przechodząc przez drzwi.
* '''Elf Wysokiego Rodu''' - lub porodu. Członek Altmerskiego Domina i Thalmhoru. Typowi rasiści i faszyści zarazem. Nie lubi Talosa, nie lubi Cesarstwa i nie lubi innych ras. Ma ok. 2.5 metra wzrostu i wali się w głowę przechodząc przez drzwi.
* '''Cesarscy''' - komuchy, rdzenni mieszkańcy <del>ZSRR</del> Cesarstwa. Lubią Wino z Alto i czczą wszystkie deadry naraz i na odwrót. To uzdolnieni dyplomiaci (szczegulnie gdzy opozycja wisi na stryczku) i handlarze.
* '''Cesarscy''' - komuchy, rdzenni mieszkańcy <del>ZSRR</del> Cesarstwa. Lubią Wino z Alto i czczą wszystkie deadry naraz i na odwrót. To uzdolnieni dyplomaci (szczególnie, gdy opozycja wisi na stryczku) i handlarze.
* '''Khaji''' (czyt. Kadżi lub [http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/G%C3%B3wno Kał w drzwi]) - kolejny owoc zofilii. Koto-ludzie. Najlepsi przyjaciele <del>satana</del> człowieka. Milutkie jak każde kotki (szczegulnie gdzy potną ci twarz i zjedzą wnętrzności). Mimo, że nikt ich o to nie podejrzewa to urodzeni złodzieje. Każdy Kał w Drzwi ukradła coś raz w życiu. Są zadufani w sobie i uwarzają się za najdoskonalszą rase (jak zwykłe koty).
* '''Khaji''' (czyt. ''Kadżi'' lub ''kał w drzwi'') - kolejny owoc zoofilii. Koto-ludzie. Najlepsi przyjaciele <del>Szatana</del> człowieka. Milutkie jak każde kotki (szczególnie, gdy potną ci twarz i zjedzą wnętrzności). Mimo, że nikt ich o to nie podejrzewa to urodzeni złodzieje. Każdy Kał w Drzwi ukradła coś raz w życiu. Są zadufani w sobie i uważają się za najdoskonalszą rasę (jak zwykłe koty).
* '''Nord''' - Bezmuzga kupa mięśni. Kochają się bić i boją się kochać. Gdy Ulfrick zaproponował im wojne z Komuną odrazu się zgodzili. Lubią wielkie włochate krowy.
* '''Nord''' - Bezmózga kupa mięśni. Kochają się bić i boją się kochać. Gdy Ulfrick zaproponował im wojnę z Komuną od razu się zgodzili. Lubią wielkie włochate krowy.
* '''Ork''' - Kolejny elf. Ludzie, co ma wspólnego Ork i Elf? Jest taki sam jak Nord, choć zielony. Zazwyczej są bandytami. Rasa dla graczy pr0.
* '''Ork''' - Kolejny elf. Ludzie, co ma wspólnego Ork i Elf? Jest taki sam jak Nord, choć zielony. Zazwyczaj są bandytami. Rasa dla graczy pr0.
* '''Redgardzi''' - rasa ma swoje kożenie jestcze w Gwiezdnych Wojnach. Tam właśnie Imperator posiadał swoją "Red Guard". Gdy Imperium zostało rozbite ich potomkowie osiedlili się w Tamriel. Dzięki korzeniom najleprzej jednostki w galaktyce są zajebistymi wojownikami i potrafią używać Mocy. Wszyscy się ich boją.
* '''Redgardzi''' - rasa ma swoje korzenie jeszcze w Gwiezdnych Wojnach. Tam właśnie Imperator posiadał swoją "Red Guard". Gdy Imperium zostało rozbite, ich potomkowie osiedlili się w Tamriel. Dzięki korzeniom najlepszej jednostki w galaktyce są zajebistymi wojownikami i potrafią używać Mocy. Wszyscy się ich boją.
* '''Leśne Elfy''' - elfy niskiego rodu. Chowają się w lasach, wżeszcząc ''Lululuuuuuuuuuu'' i waląc ''headshoty'' każdemu kto się zbliży na mniej niż 5 metrów (dalej nie wycelują).
* '''Leśne Elfy''' - elfy niskiego rodu. Chowają się w lasach, wrzeszcząc ''Lululuuuuuuuuuu'' i waląc ''headshoty'' każdemu, kto się zbliży na mniej niż 5 metrów (dalej nie wycelują).
== Wojna ==
== Wojna ==
Wojna zaczeła się gdy Ulfric wypią się na Cesarza. Pierwsza bitwa o dziwo zaczeła się dopiero gdy Smocze Dziecię dołączyło do którejś ze stron. Pierwszą bitwą jest obrona lub atak na Białą Grań. Na koniec musimy zabić Tuliusa lub Ulfrica.
Wojna zaczęła się, gdy Ulfric wypiął się na Cesarza. Pierwsza bitwa o dziwo zaczęła się dopiero, gdy Smocze Dziecię dołączyło do którejś ze stron. Pierwszą bitwą jest obrona lub atak na Białą Grań. Na koniec musimy zabić Tuliusa lub Ulfrica.
== Daedry ==
== Daedry ==
* '''Hircyn''' - ten od strzelania innym w d{{cenzura3}}e. Lubi jelenie i zabijanie wilkołcków.
* '''Hircyn''' - ten od strzelania innym w d{{cenzura3}}. Lubi jelenie i zabijanie wilkołaków.
* '''Namira''' - odpowiada za równomierne rozkładanie się i gnicie ciał. Ma kumpli kanibali.
* '''Namira''' - odpowiada za równomierne rozkładanie się i gnicie ciał. Ma kumpli kanibali.
* '''Azura''' - Niesię słońce i księżyc. Uwielbia klejnoty. Ma wile koło Zimowej Twierdzy.
* '''Azura''' - Niesie słońce i księżyc. Uwielbia klejnoty. Ma wile koło Zimowej Twierdzy.
* '''Sheogorath''' - uciekł z wariatkowa w Otchłanie. Uwielbia strzelać z Łabarzaka. Najpotęrznijejszy i najpowarzniejszy boss.
* '''Sheogorath''' - uciekł z wariatkowa w Otchłanie. Uwielbia strzelać z Łabarzaka. Najpotężniejszy i najpoważniejszy boss.
* '''Molag Bal''' - Pan "dominacji". Ma bławe, dom w Markarcie i własną klatkę.
* '''Molag Bal''' - Pan "dominacji". Ma bławe, dom w Markarcie i własną klatkę.
* '''Peryite''' - zdrajca, zdrajca i jeszcze raz ZDRAJCA!
* '''Peryite''' - zdrajca, zdrajca i jeszcze raz ZDRAJCA!
* '''Clavicus Złośliwy''' (czyt. Klawisz Złośliwy) - to zwyczajny dżin. Ma psa.
* '''Clavicus Złośliwy''' (czyt. Klawisz Złośliwy) - to zwyczajny dżin. Ma psa.
* '''Meridii''' - to ta co lubi światła i lasery.
* '''Meridii''' - to ta co lubi światła i lasery.
* '''Sungunin''' - najfajniejsza daedra. Książe rozpusty i pijaństwa. Da ci kostur kaca.
* '''Sungunin''' - najfajniejsza daedra. Książę rozpusty i pijaństwa. Da ci kostur kaca.
* '''Vermina''' - lubi sobie pospać. Niewiedzieć czemu wbiła czyjąś czaszke na kij i myśli, że ma za{{cenzura3}}ty artefakt.
* '''Vermina''' - lubi sobie pospać. Nie wiedzieć, czemu wbiła czyjąś czaszkę na kij i myśli, że ma za{{cenzura3}}ty artefakt.
* '''Mephail''' - nie wiadomo co to za daedra, ale mieszka w piwnicy u Balgrufa.
* '''Mephail''' - nie wiadomo co to za daedra, ale mieszka w piwnicy u Balgrufa.
* '''Mehrunes Dagon''' - Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać itd. Jest super złym gościem z poprzedniej części. Dowódca Mitycznego Brzasku.
* '''Mehrunes Dagon''' - Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać itd. Jest super złym gościem z poprzedniej części. Dowódca Mitycznego Brzasku.
* '''Boethiah''' - wymaga od ciebie zabicia kumpla. A niech sp{{cenzura}}la.
* '''Boethiah''' - wymaga od ciebie zabicia kumpla. A niech sp{{cenzura}}la.
== Miejsca ==
== Miejsca ==
* '''Biała Grań''' - najwiękrze Miasto w grze. Mieszka tu Balgruf. Neutralny punkt strategiczny w środku Skyrim. Walczą tu dwa duże klany. Ludzie tu piją, ćpają i się za{{cenzura}}ją.
* '''Biała Grań''' - największe Miasto w grze. Mieszka tu Balgruf. Neutralny punkt strategiczny w środku Skyrim. Walczą tu dwa duże klany. Ludzie tu piją, ćpają i się za{{cenzura}}ją.
* '''Samotnia''' - mieszkańcy tego miasta są bradzo samotni. Mieszka tu generał Tulius, a nawet Sam Cesarz.
* '''Samotnia''' - mieszkańcy tego miasta są bardzo samotni. Mieszka tu generał Tulius, a nawet Sam Cesarz.
* '''Morthal''' - jakaś niegodna uwagi wioska. Nie ma tu nic prucz domów na bagnie.
* '''Morthal''' - jakaś niegodna uwagi wioska. Nie ma tu nic, prócz domów na bagnie.
* '''Markart''' - sp{{cenzura3}}aj, renegaci idą. I władze nic z tym oczywiście nie zrobią.
* '''Markart''' - sp{{cenzura3}}aj, renegaci idą. I władze nic z tym oczywiście nie zrobią.
* '''Falkret''' - jedyna rozrywka na tym zadupiu to zabijanie wilkołaków i gadający pies Złośliwego Klawisza.
* '''Falkret''' - jedyna rozrywka na tym zadupiu to zabijanie wilkołaków i gadający pies Złośliwego Klawisza.
Linia 56: Linia 55:
* '''Zimowa Twierdza''' - akademia magów i cztery domy. Perła Skyrim.
* '''Zimowa Twierdza''' - akademia magów i cztery domy. Perła Skyrim.
* '''Wichrowy Tron''' - jeśli nie pobili cię <del>dresy</del> nordowie, a dupa nie przymarzła ci do ławy to i tak rzeźnik poderżnie ci gardło. Tu mieszka Ulfrick Gromowoładny Najważniejszy Kol Skyrim.
* '''Wichrowy Tron''' - jeśli nie pobili cię <del>dresy</del> nordowie, a dupa nie przymarzła ci do ławy to i tak rzeźnik poderżnie ci gardło. Tu mieszka Ulfrick Gromowoładny Najważniejszy Kol Skyrim.
* '''Pęknia''' - to stąd przypełzła cała przestępczość. Tu mieści się Gildia <del>Debili</del> Złodzieji. Jest jak mini Wenecja (pełna kanałów).
* '''Pęknia''' - to stąd przypełzła cała przestępczość. Tu mieści się Gildia <del>debili</del> złodziei. Jest jak mini Wenecja (pełna kanałów).

Wersja z 21:21, 19 mar 2012

The Elder Scrolls V: Skyrim (czyt. de ender skrols w: skurim lub dhe elbern zrols pieć skurwim) - gra znanego studia Bethesda Softworks, znanego z tego, że jest znane oraz z licznych bugów w innych produkcjach.

Fabuła

Fabuła jest prosta i nawet totalny noob by zrozumiał. Pewnego słonecznego dnia, gdy Ciebie, Rolofa, Ulfricka Gromowładnego, złodzieja i paru innych wypierdków mają rostrzelać skrócić o głowę. Niespodziewanie pojawia się tam smok i zaczyna palić piękne Helgen (kto by się spodziewał?). My oczywiście musimy spierdalać uciekać. Możemy iść z Rolofem (współskazańcem) lub z Hadvarem (jednym z tych, którzy chcieli nas zabić). Gdy już uciekniemy, idziemy do Białej Grani, zabijamy smoka, zostajemy Smoczym Dziecięciem, otrzymujemy 15 tytułów honorowych które gówno dają oraz zabijamy potężnego super smoka Alduina.

Bohaterowie

  • Ty - najlepszy, najfajniejszy, najważniejszy i najbardziej lubiany bohater w całej grze. Zastałeś Smoczym Dziecięciem więc musisz latać jak idiota po świecie i wypełniać zadania.
  • Jarl Balgruf - król lub lord Białej Grani. Jest superważny i bardzo cie lubi (wersja Cesarskich) lub nienawidzi (wersja Gromowładnych). Ma bardzo dużo dzieci, ale nie ma żony. Jakkolwiek byś dla niego nie pracował, zawsze wybiera Cesarstwo. Wysyła cię do walki z pierwszym smokiem, bo sam się boi.
  • Jarl Elsif - może się też nazywać Jarl El Syf, ale to nie jest potwierdzone. Mieszka w Białym Domu Błękitnym Pałacu w Samotni (którą włada). Popiera PO. Jest bardzo samotna ze względu na miejsce zamieszkania. Żona byłego Najwyższego Kola Skyrim.
  • Ulfrick Gromowładny - syn Zeusa i Jarl Wichrowego Tronu. Lubi pioruny i Talosa. Nienawidzi elfów z Thalmhoru. Pretendent do tronu. Nie lubi tych komunistów (cesarstwa) i wytoczył im wojnę.
  • Generał Tulius - zarządca wojskowy, dowódca Armii Czerwonej Legionu Cesarskiego i najlepszy kumpel Cesarza. Ukryty wielbiciel Juliusza Galiusza Cezara. Traktuje wszystkich jak podnóżki. Krążą plotki, że molestuje śnieżne trolle.
  • Alduin - geniusz zła. To on za tym wszystkim stoi. Jest smokiem. Umie krzyczeć. Pod koniec gry spCenzura2.svgla do Sovngardu (lub Sowy Gardłu). Tam razem z tró hero musimy go rozwalić. Jest zaCenzura2.svgcie zły i nas nienawidzi z całego serca swego i całej duszy swojej, ale pomógł nam uniknąć kary na początku.
  • Delphine - właścicielka gospody w Rzecznej Puszczy. Członkini Oszcza. Pomaga naszemu bohaterowi. Ma schody do piwnicy w szafce.
  • Esbern - dziad, który wie za dużo. Członek Oszcza. Mieszka w kanałach. Opowiada o Alduinie i końcu świata.
  • Arngeir - master głównego bohatera. Członek Siwobrodych. Znany z tego, że wie co to Thu i ma siwą brodę. Mieszka na Mount Everest Wysokim Chrodgarze. Uwielbia drzeć się wniebogłosy.
  • Paarthurnax (czyt. Par Thu Urnax) - smok! Mieszka na najwyższej górze, na najwyższym kamieniu (koło kilofa Notch'a). Jest Siwobrodym mimo, że nie ma brody. Lubi śnieg i zabijać ludzi. Kolejnym jego hobby jest zabijanie jeszcze większej ilości ludzi.

Gildie

  • Oszcza - oficjalnie zlikwidowana. Pomaga głównemu bohaterowi. Jest ściśle związana z główną fabułą. Jest najliczniejszą organizacją w grze. Bez naszego bohatera pozostaje w niej dwoje członków. Właścicielka gospody Delphine i stary wariat Esbern.
  • Mhroczne Bhractwo - koledzy Altaira. Ubisoft nawet tu się wpSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentla. Zajmują się zabijaniem i skakaniem do stogów siana. W swojej kryjówce trzymają zmumifikowaną Nocną Matkę i czekają, aż coś powie. Oczywiście mówi tylko do naszego bohatera. Członkowie mówią "bracie" nawet do członków płci żeńskiej. Na koniec zdradza ich przywódca, który Blad.png całą bazę. Członkami są wampir poniżej 6 roku życia, murzyn rozdzielający zadania, wilkołak robiący w kuźni, emerytowany czarodziej, elfka dźgająca szydełkiem jednorożca podczas spaceru na plaży i błazen pilnujący zwłok.
  • Akademia Zimowej Twierdzy - magowie, jedna z prostszych gildii, bo nie trzeba nic robić, tylko pakować doświadczenie w manę, zniszczenie, iluzje i przywoływanie. Członkowie są debilami w sukienkach, bawiącymi się zapałkami i myślącymi "dlaczego pada śnieg". ChCenzura2.svg robią, gCenzura2.svg dostają.
  • Towarzysze - bardziej złożona gildia. Jej członkowie muszą umieć przyciskać kilka przycisków myszki naraz. Niektórzy to wilkołaki. Dają wpierdol każdemu, kto jest zły.
  • Gildia Złodziei - każdy chyba wie, co robią. Jest to najtrudniejsza gildia, bo oprócz penetrowania ruin (jak w każdej gildii), trzeba się skradać i nie dać złapać. Pod koniec zostajemy przywódcą gildii, co i tak nic nam nie daje prócz satysfakcji (tak jak w każdej gildii).

Rasy

  • Argoninain - zoofilia zaowocowała tym. Argonianie to jaszczurki i ludzie jednocześnie. Mogą oddychać pod wodą. Mieszkają na bagnach i mają "podejrzane" stosunki z drzewami.
  • Breton - wielokrotnie myleni z Brytanami (rasa psa). Super zaSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentci magowie. Mają magiczne bonusy i Smoczą Skórę, nie wiedzą co to jest krem nawilżający.
  • Mhroczny Elf - pochodzi z Morrowind. Mają szarą skórę, są nielubiani, uważani za złodziei i przemytników (którymi są). Rasa dla totalnych n00bów. Mają przerażające czerwone oczy.
  • Elf Wysokiego Rodu - lub porodu. Członek Altmerskiego Domina i Thalmhoru. Typowi rasiści i faszyści zarazem. Nie lubi Talosa, nie lubi Cesarstwa i nie lubi innych ras. Ma ok. 2.5 metra wzrostu i wali się w głowę przechodząc przez drzwi.
  • Cesarscy - komuchy, rdzenni mieszkańcy ZSRR Cesarstwa. Lubią Wino z Alto i czczą wszystkie deadry naraz i na odwrót. To uzdolnieni dyplomaci (szczególnie, gdy opozycja wisi na stryczku) i handlarze.
  • Khaji (czyt. Kadżi lub kał w drzwi) - kolejny owoc zoofilii. Koto-ludzie. Najlepsi przyjaciele Szatana człowieka. Milutkie jak każde kotki (szczególnie, gdy potną ci twarz i zjedzą wnętrzności). Mimo, że nikt ich o to nie podejrzewa to urodzeni złodzieje. Każdy Kał w Drzwi ukradła coś raz w życiu. Są zadufani w sobie i uważają się za najdoskonalszą rasę (jak zwykłe koty).
  • Nord - Bezmózga kupa mięśni. Kochają się bić i boją się kochać. Gdy Ulfrick zaproponował im wojnę z Komuną od razu się zgodzili. Lubią wielkie włochate krowy.
  • Ork - Kolejny elf. Ludzie, co ma wspólnego Ork i Elf? Jest taki sam jak Nord, choć zielony. Zazwyczaj są bandytami. Rasa dla graczy pr0.
  • Redgardzi - rasa ma swoje korzenie jeszcze w Gwiezdnych Wojnach. Tam właśnie Imperator posiadał swoją "Red Guard". Gdy Imperium zostało rozbite, ich potomkowie osiedlili się w Tamriel. Dzięki korzeniom najlepszej jednostki w galaktyce są zajebistymi wojownikami i potrafią używać Mocy. Wszyscy się ich boją.
  • Leśne Elfy - elfy niskiego rodu. Chowają się w lasach, wrzeszcząc Lululuuuuuuuuuu i waląc headshoty każdemu, kto się zbliży na mniej niż 5 metrów (dalej nie wycelują).

Wojna

Wojna zaczęła się, gdy Ulfric wypiął się na Cesarza. Pierwsza bitwa o dziwo zaczęła się dopiero, gdy Smocze Dziecię dołączyło do którejś ze stron. Pierwszą bitwą jest obrona lub atak na Białą Grań. Na koniec musimy zabić Tuliusa lub Ulfrica.

Daedry

  • Hircyn - ten od strzelania innym w dCenzura2.svg. Lubi jelenie i zabijanie wilkołaków.
  • Namira - odpowiada za równomierne rozkładanie się i gnicie ciał. Ma kumpli kanibali.
  • Azura - Niesie słońce i księżyc. Uwielbia klejnoty. Ma wile koło Zimowej Twierdzy.
  • Sheogorath - uciekł z wariatkowa w Otchłanie. Uwielbia strzelać z Łabarzaka. Najpotężniejszy i najpoważniejszy boss.
  • Molag Bal - Pan "dominacji". Ma bławe, dom w Markarcie i własną klatkę.
  • Peryite - zdrajca, zdrajca i jeszcze raz ZDRAJCA!
  • Clavicus Złośliwy (czyt. Klawisz Złośliwy) - to zwyczajny dżin. Ma psa.
  • Meridii - to ta co lubi światła i lasery.
  • Sungunin - najfajniejsza daedra. Książę rozpusty i pijaństwa. Da ci kostur kaca.
  • Vermina - lubi sobie pospać. Nie wiedzieć, czemu wbiła czyjąś czaszkę na kij i myśli, że ma zaCenzura2.svgty artefakt.
  • Mephail - nie wiadomo co to za daedra, ale mieszka w piwnicy u Balgrufa.
  • Mehrunes Dagon - Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać itd. Jest super złym gościem z poprzedniej części. Dowódca Mitycznego Brzasku.
  • Boethiah - wymaga od ciebie zabicia kumpla. A niech spSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentla.

Miejsca

  • Biała Grań - największe Miasto w grze. Mieszka tu Balgruf. Neutralny punkt strategiczny w środku Skyrim. Walczą tu dwa duże klany. Ludzie tu piją, ćpają i się zaSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentją.
  • Samotnia - mieszkańcy tego miasta są bardzo samotni. Mieszka tu generał Tulius, a nawet Sam Cesarz.
  • Morthal - jakaś niegodna uwagi wioska. Nie ma tu nic, prócz domów na bagnie.
  • Markart - spCenzura2.svgaj, renegaci idą. I władze nic z tym oczywiście nie zrobią.
  • Falkret - jedyna rozrywka na tym zadupiu to zabijanie wilkołaków i gadający pies Złośliwego Klawisza.
  • Gwiazda Zaranna - to tu Vermina zostawiła swój zaSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentty artefakt i ludzie nie mogą się wyspać.
  • Zimowa Twierdza - akademia magów i cztery domy. Perła Skyrim.
  • Wichrowy Tron - jeśli nie pobili cię dresy nordowie, a dupa nie przymarzła ci do ławy to i tak rzeźnik poderżnie ci gardło. Tu mieszka Ulfrick Gromowoładny Najważniejszy Kol Skyrim.
  • Pęknia - to stąd przypełzła cała przestępczość. Tu mieści się Gildia debili złodziei. Jest jak mini Wenecja (pełna kanałów).