Solbus Solcity 12: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (drobne)
(int., styl., estet., linki)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Solcity Biala.jpg|thumb|right|300px|Czyżby nawiązanie do wolnego tempa reggae?]]
[[Plik:Solcity Biala.jpg|thumb|right|300px|Czyżby nawiązanie do wolnego tempa [[reggae]]?]]
{{t}} wysokiej jakości autobus {{fakt}} produkowany przez upadłą w 2010 roku firmę [[Solbus]] z S<s>t</s>olca Kujawskiego.
{{t}} wysokiej jakości [[autobus]]{{fakt}} produkowany przez upadłą w 2010 roku firmę [[Solbus]] z S<del>t</del>olca Kujawskiego.


== Opis modelu ==
== Opis modelu ==
Pojazd 12 metrowy, niskopodłogowy. Przez właścicieli używany w charakterze środka komunikacji masowej, co prowadzi do straty gwarancji za użycie wbrew przeznaczeniu. Montowane są w nich silniki Cum<small>mins</small> napędzane łzami niemowląt poczętych w pełni księżyca. Dostępna jest także wersja LNG. Montowane są w nich skrzynie automatyczne, Voith lub ZF, co w większości przypadków zamiast zmniejszenia zużycia paliwa i zwiększeniu wygody jazdy jest skutkiem krzyków ''kurwa, ukradli mi lewara''.
Pojazd dwunastometrowy, niskopodłogowy. Przez właścicieli używany w charakterze środka komunikacji masowej, co prowadzi do straty gwarancji za użycie wbrew przeznaczeniu. Montowane są w nich silniki Cum<small>mins</small>, napędzane łzami niemowląt poczętych w pełni księżyca. Dostępna jest także wersja LNG. Montowane są w nich skrzynie automatyczne, Voith lub ZF, co w większości przypadków zamiast zmniejszenia zużycia paliwa i zwiększeniu wygody jazdy jest skutkiem krzyków: ''Kurwa, ukradli mi lewara!''


Konstrukcja autobusu jest oparta na plastikowych ceownikach, poszycie jest wykonane z puszkowej blachy aluminiowej i [[tektura|płytach celulozowych]], co wzbudziło podziw ekologów za wykorzystanie elementów z recyklingu, i skróceniu czasu biodegradacji do 2 lat. Taka konstrukcja pozwoliła na zmniejszenie masy autobusu o ponad tonę, kierowcy chwalą sobie to rozwiązanie, gdyż dzięki temu mogą kręcić większe kółka driftując w zajezdni i na pętlach.
Konstrukcja autobusu jest oparta na plastikowych ceownikach, poszycie wykonano z puszkowej blachy aluminiowej i [[tektura|płyt celulozowych]], co wzbudziło podziw ekologów za wykorzystanie elementów z recyklingu i skrócenie czasu biodegradacji do lat dwóch. Taka konstrukcja pozwoliła na zmniejszenie masy autobusu o ponad tonę, kierowcy chwalą sobie to rozwiązanie, gdyż dzięki temu mogą kręcić większe kółka, driftując w zajezdni i na pętlach.


Drzwi montowane są standardowo w układzie 2-2-2, w technologii ''wrota stodoły®''. Warto pochwalić także system ich otwierania, siłowniki hydrauliczne zastąpiono pneumatycznymi, napędzanymi biogazem.
Drzwi montowane są standardowo w układzie 2-2-2, w technologii ''wrota stodoły<sup>®</sup>''. Warto pochwalić także system ich otwierania siłowniki hydrauliczne zastąpiono pneumatycznymi, napędzanymi biogazem.


Wnętrze autobusu jest bardzo dobrze rozplanowane, i wykonano je estetycznie. Zastosowane materiały, sposób i staranność wykonania sprawia, że cała konstrukcja jest estetycznie ładna, i na tyle dobrze dopasowana, że nie występują żadne drgania, skrzypienia elementów, co pozwala na podróż bez żadnych nieprzyjemnych dźwięków. Tylko [[Ty]], cummins, i rozwrzeszczana matka z dzieckiem. Bardzo dobry jest układ siedzeń, szczególnie przedni prawy rząd foteli o niestandardowej szerokości, specjalnie dopasowanych dla osób otyłych.
Wnętrze autobusu jest bardzo dobrze rozplanowane i wykonano je estetycznie. Zastosowane materiały, sposób i staranność wykonania sprawia, że cała konstrukcja jest całkiem ładna i na tyle dobrze dopasowana, że nie występują żadne drgania ani skrzypienia elementów, co pozwala na podróż bez nieprzyjemnych dźwięków. Tylko [[Ty]], cummins i rozwrzeszczana matka z dzieckiem. Bardzo dobry układ siedzeń, szczególnie przedni prawy rząd foteli o niestandardowej szerokości, specjalnie dopasowanych dla osób otyłych.


Autobus posiada co najmniej dwa monitory LCD, pozwalające nam delektować się pięknym białym lub [[BSOD|niebieskim]] ekranem. Doskonały jest też system zapowiadania przystanków, który zmusza pasażerów do nauczenia się rozkładu na pamięć, robiąc z nich [[MKM]]ów.
Autobus posiada co najmniej dwa monitory LCD, pozwalające nam delektować się pięknym białym lub [[Niebieski ekran śmierci|niebieskim]] ekranem. Doskonały jest też system zapowiadania przystanków, który zmusza pasażerów do nauczenia się rozkładu na pamięć, przerabiając ich z wolna na [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]].


== SM 12 w Polsce i na świecie ==
== SM 12 w Polsce i na świecie ==
[[Plik:Solbus.JPG|thumb|right|300px|Piękna panoramiczna szyba, w ramach oszczędności tylko od zewnętrznej strony]]
[[Plik:Solbus.JPG|thumb|right|300px|Piękna panoramiczna szyba, w ramach oszczędności tylko od zewnętrznej strony]]
Autobus jest mało popularny, mimo swoich zalet. Zarząd Solbusa wykonał nawet ekspertyzę na ten temat, na wstępie wykluczono, że nikt nie chce kupować autobusu od upadłej spółki. Jednak są ludzie którzy lubią ten dreszczyk emocji, i możemy zobaczyć parę tych cudów<ref>Jakieś 50 sztuk.</ref>. Po trzy ostatnie trzeba jechać do [[Szwecja|Szwecji]], nie wiadomo czy to przez ich zamiłowanie do adrenaliny, czy do pedalstwa.
Autobus jest mało popularny, mimo swoich zalet. Zarząd Solbusa wykonał nawet ekspertyzę na ten temat na wstępie wykluczono, że nikt nie chce kupować autobusu od upadłej spółki. Jednak są ludzie, którzy lubią ten dreszczyk emocji i możemy zobaczyć parę tych cudów<ref>Jakieś 50 sztuk</ref>. Po trzy ostatnie trzeba jechać do [[Szwecja|Szwecji]], nie wiadomo, czy to przez ich zamiłowanie do adrenaliny, czy do pedalstwa.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Wersja z 18:51, 2 kwi 2012

Plik:Solcity Biala.jpg
Czyżby nawiązanie do wolnego tempa reggae?

Szablon:T wysokiej jakości autobus[potrzebne źródło] produkowany przez upadłą w 2010 roku firmę Solbus z Stolca Kujawskiego.

Opis modelu

Pojazd dwunastometrowy, niskopodłogowy. Przez właścicieli używany w charakterze środka komunikacji masowej, co prowadzi do straty gwarancji za użycie wbrew przeznaczeniu. Montowane są w nich silniki Cummins, napędzane łzami niemowląt poczętych w pełni księżyca. Dostępna jest także wersja LNG. Montowane są w nich skrzynie automatyczne, Voith lub ZF, co w większości przypadków zamiast zmniejszenia zużycia paliwa i zwiększeniu wygody jazdy jest skutkiem krzyków: Kurwa, ukradli mi lewara!

Konstrukcja autobusu jest oparta na plastikowych ceownikach, poszycie wykonano z puszkowej blachy aluminiowej i płyt celulozowych, co wzbudziło podziw ekologów za wykorzystanie elementów z recyklingu i skrócenie czasu biodegradacji do lat dwóch. Taka konstrukcja pozwoliła na zmniejszenie masy autobusu o ponad tonę, kierowcy chwalą sobie to rozwiązanie, gdyż dzięki temu mogą kręcić większe kółka, driftując w zajezdni i na pętlach.

Drzwi montowane są standardowo w układzie 2-2-2, w technologii wrota stodoły®. Warto pochwalić także system ich otwierania – siłowniki hydrauliczne zastąpiono pneumatycznymi, napędzanymi biogazem.

Wnętrze autobusu jest bardzo dobrze rozplanowane i wykonano je estetycznie. Zastosowane materiały, sposób i staranność wykonania sprawia, że cała konstrukcja jest całkiem ładna i na tyle dobrze dopasowana, że nie występują żadne drgania ani skrzypienia elementów, co pozwala na podróż bez nieprzyjemnych dźwięków. Tylko Ty, cummins i rozwrzeszczana matka z dzieckiem. Bardzo dobry układ siedzeń, szczególnie przedni prawy rząd foteli o niestandardowej szerokości, specjalnie dopasowanych dla osób otyłych.

Autobus posiada co najmniej dwa monitory LCD, pozwalające nam delektować się pięknym białym lub niebieskim ekranem. Doskonały jest też system zapowiadania przystanków, który zmusza pasażerów do nauczenia się rozkładu na pamięć, przerabiając ich z wolna na MKM-ów.

SM 12 w Polsce i na świecie

Plik:Solbus.JPG
Piękna panoramiczna szyba, w ramach oszczędności tylko od zewnętrznej strony

Autobus jest mało popularny, mimo swoich zalet. Zarząd Solbusa wykonał nawet ekspertyzę na ten temat – na wstępie wykluczono, że nikt nie chce kupować autobusu od upadłej spółki. Jednak są ludzie, którzy lubią ten dreszczyk emocji i możemy zobaczyć parę tych cudów[1]. Po trzy ostatnie trzeba jechać do Szwecji, nie wiadomo, czy to przez ich zamiłowanie do adrenaliny, czy do pedalstwa.

Przypisy

  1. Jakieś 50 sztuk